مقالات آموزشی

ایده های جذاب برای طراحی دکور قهوه فروشی و کافه

قهوه فروشی‌‌ها مکان مناسبی برای طیف وسیعی از مشتریان هستند. فضای داخلی قهوه فروشی شما این توانایی را دارد که مهمانان شما را درگیر کند، راحتی را افزایش دهد و آنها را ترغیب کند تا مشتریان وفادار شوند. اگر به دنبال ارتقای دکوراسیون و طراحی خود هستید، ایده‌های دکور قهوه فروشی ما را در زیر بررسی کنید تا بتوانید فضای جذابی ایجاد کنید که کسب و کار شما را بهبود می‌بخشد.

قهوه فروشی شما در صورتی خاطره انگیز خواهد بود که دارای یک برند قوی باشد که از طریق دکور، کارمندان، خدمات و اقلام ارائه شده شما قابل لمس باشد. برند شما شامل مفهوم، هویت، شخصیت و مأموریت رستوران شما می‌شود. دکوراسیون کافه و طراحی داخلی کافی شاپ شما باید با برند شما سازگار باشد و آن را تقویت کند و فضایی را ایجاد کند که برای مشتریان شما آشکار است. در صورت امکان، از نور طبیعی استفاده کنید. برای ایجاد فضایی آرام در عصر، رنگ‌های گرم و ملایم ایده آل هستند زیرا کنتراست ملایم‌تری از تاریکی ایجاد می‌کنند. با این حال، بسته به برند خود، ممکن است همیشه از رنگ‌های سرد یا گرم استفاده کنید.

دکور قهوه فروشی

طراحی دکور قهوه فروشی

طراحی کافی شاپ برای جلب نظر مشتریان و ترغیب آنها به بازگشت بسیار مهم است. هدف این است که یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنید که قبل از هر فروشگاه دیگری برای قهوه صبح خود به شما مراجعه کنند. عناصر زیر اجزای ضروری برای طراحی یک کسب و کار کافی شاپ عالی هستند. چه فضای کوچکی داشته باشید که باید از آن به صورت استراتژیک استفاده کنید یا فضای کافی دارید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا یک کافی شاپی را به حداکثر برسانید که به یک مرکز پررونق تبدیل می‌شود.

مقاله پیشنهادی : راهنمای خرید یخچال صنعتی و فروشگاهی

سبک صنعتی

سبک صنعتی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سبک‌ها در دنیای طراحی داخلی است. انعطاف پذیری زیادی را ارائه می‌دهد و برای فضاهای بزرگ و کوچک مناسب است. همچنین می‌توان آن را به روش‌های مختلف تزئین کرد، بنابراین شما فضای زیادی برای خلاقیت دارید. عناصر سبک صنعتی معمولی شامل دیوارهای بتنی، مبلمان فولادی، تیرهای چوبی و مجراهای در معرض دید هستند. با این وجود، می‌توانید برخی از عناصر مدرن‌تر مانند عکاسی سیاه و سفید روی دیوارها، یک نوار مدرن شیک، یا یک دستگاه قهوه‌ساز با دیوارهای شیشه‌ای شفاف را نیز بگنجانید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید کمی گرما به سبک صنعتی اضافه کنید، می‌توانید میزهای چوبی، لامپ‌های آویز جذاب و کوسن‌های تزئینی را اضافه کنید.

سبک صنعتی در قهوه فروشی

طراحی روستیک

طراحی روستیک اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این سبک از طبیعت الهام گرفته شده و بر استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز تمرکز دارد. می‌توانید از آن برای ایجاد فضایی پر انرژی یا محیطی آرام استفاده کنید، بنابراین جای تعجب نیست که یک نوع دکوراسیون قهوه فروشی در ایران است. اگر می‌خواهید کافی شاپ خود را به سبک روستیک تزئین کنید، باید یک پالت رنگی گرم و جذاب انتخاب کنید و دیوارهای خود را با نقاشی و عکس‌های روستیک تزئین کنید.

می‌توانید نور را طبیعی نگه دارید و اجازه دهید نور خورشید نقش خود را ایفا کند، یا می‌توانید چند لامپ با لامپ‌های گرم برای روشنایی کافی شاپ خود در عصر اضافه کنید. طراحی داخلی روستیک دارای طیف وسیعی از عناصر طبیعی و ارگانیک است. ممکن است از دکور روستایی، خانه‌های مزرعه استفاده کند یا ممکن است به سمت فضای جنگلی منحرف شود. در زیر چند نمونه از چیزهایی که ممکن است در یک کافی شاپ با دکوراسیون روستایی ببینید، آورده شده است.

  • بسیاری از عناصر طبیعت، از جمله گیاهان و گل‌ها در گلدان
  • ترکیبی از انواع چوب
  • اجزای خانه‌های کشاورزی، مانند کوزه‌ها
  • چوب خام، سنگ، فلز
  • میز پیک نیک داخلی
  • سبدهای حصیری و عناصر حصیری

محصول پیشنهادی : گارد محافظ یخچال

سبک بوهمی

سبک بوهمی بین روستایی و صنعتی قرار می‌گیرد، اما حس منحصر به فرد و کمی جذابیت بی نظیر را به آن اضافه می‌کند. طراحی بوهمی معمولاً به سراغ رنگ‌های گرم نمی‌رود، بلکه از رنگ‌های تیره‌تر برای ایجاد فضایی دنج و خانگی استفاده می‌کند. ما می‌توانیم آن را با استفاده از منسوجات و فرش‌های فراوان و همچنین تزئینات نامتقارن دیوارها مشخص کنیم. همچنین می‌توانید از مواد غیرعادی مانند بامبو یا کالاهای بازیافتی یا مبلمان منحصر به فرد در دکور قهوه فروشی استفاده کنید.

طراحی قهوه فروشی سبک آرت دکوطراحی دکور قهوه فروشی سبک آرت دکو

اگر می‌خواهید فضایی شیک در طراحی دکور مغازه قهوه فروشی خود ایجاد کنید، از سبک آرت دکو استفاده کنید. این سبک در دهه 1920 و 1930 مرسوم بود. با اشکال هندسی متقارن مشخص می‌شود که اغلب با اشکال و زیور آلات طبیعی بسیار شیک آمیخته می‌شود، مانند مبلمان چوبی. سبک آرت دکو بر روی رنگ‌هایی با کنتراست زیاد تمرکز می‌کند، بنابراین برای ایجاد قفسه دکور قهوه فروشی عالی است. استفاده از برنج و کروم نیز این سبک را مشخص می‌کند. برای رسیدن به زیبایی آرت دکو، می‌توانید از جزئیات آراسته و مواد مجلل استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که فضا را تمیز و ساده نگه دارید تا تمام توجه خود را بر روی جزئیات رنگارنگ متمرکز کنید.

برای قفسه بندی مغازه قهوه فروشی خود میتوانید از مقاله “انواع قفسه مغازه” را مطالعه نمایید.

سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی با نور زیاد، رنگ‌های سفید، خطوط تمیز و استفاده از چوب، بتن و فولاد برای ایجاد این ظاهر متمایز نوردیک مشخص می‌شود. سبک اسکاندیناوی بسیار متنوع است، اما ما می‌توانیم آن را عمدتاً با سادگی آمیخته کنیم. سبک کلی آن بی عیب و نقص است و آن را برای ایجاد یک محیط جذاب و راحت عالی می‌کند.

سبک اسکاندیناوی در قهوه فروشی

دکور مغازه قهوه فروشی

انتخاب نام، طراحی بیرونی و تابلوهایی که نه قهوه فروشی شما، بلکه کارکنان و محصولات شما را نیز منعکس می‌کند، می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما برای ایجاد هویت برند قوی کلیدی است. همچنین می‌خواهید هرگونه محدودیت طراحی که توسط جامعه یا محل برگزاری بر روی دکور قهوه فروشی شما اعمال می‌شود را در نظر بگیرید. طراحی شما باید بلافاصله مفهومی را که در ذهن دارید منتقل کند.

برای انتخاب نام فروشگاه خود میتوانید مقاله اسم فروشگاه را نیز مطالعه نمایید.

تجهیزات کافی شاپ

هنگامی که یک مکان را انتخاب کردید، باید تمام تجهیزات لازم را برای ایجاد کافی شاپ خود خریداری کنید. مطمئن شوید که فضای مغازه قهوه خود را در اطراف تجهیزات خود طراحی کنید. عدم در نظر گرفتن اینکه کدام تجهیزات باید به کجا بروند باعث می‌شود کیفیت محصول را قربانی کنید.

انتخاب مبلمان خاص در کافه

مبلمان منحصر به فرد را انتخاب کنید

مردم به دلایل مختلف به کافه‌ها می‌روند. برخی می‌روند تا کارشان را انجام دهند، در حالی که برخی دیگر آنجا هستند تا فقط با هم بنشینند. به همین دلیل است که شما به مبلمانی نیاز دارید که اهداف متفاوتی داشته باشد. هنگام برنامه ریزی مبلمان، به فضای خود فکر کنید. همانطور که در مورد مبلمان تصمیم می‌گیرید، سبک آن را نیز در نظر بگیرید. به دنبال صندلی‌های برجسته یا قطعات قدیمی باشید که به فضای شما جذابیت بیشتری می‌بخشد.

استفاده از نورپردازی خاص در کافهاز نورپردازی خاص استفاده کنید

در دکور قهوه فروشی از نورپردازی خاص استفاده کنید، مانند کاشی و سرامیک، وسایل روشنایی نقش مهمی در طراحی به عهده گرفته‌اند. نورپردازی می‌تواند زیبایی کافی شاپ شما را کاملا متحول کند. می‌توانید چراغ‌های بلند را از سقف آویزان کنید، لامپ‌های پیچ‌دار را به دیوار خود آویزان کنید یا حتی لوسترهای کوچک آویزان کنید. علاوه بر وسایل روشنایی، باید سطوح روشنایی را نیز در نظر بگیرید. اکثر کافی شاپ‌ها نور خوبی دارند. فضای روشن‌تر از تمام هدف قهوه پشتیبانی می‌کند – به علاوه، نور بیشتر می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر کند و حس مثبت بیشتری را برای فضای شما ایجاد کند. یک مغازه تاریک‌تر نیز گزینه مناسبی است، زیرا فضاهای کم نور احساس آرامش را القا می‌کند و مشتریان را به ماندن طولانی‌تر دعوت می‌کند.

دسته پیشنهادی : انواع گیره ها و قلاب ها

دکور قهوه فروشی کوچک

نحوه طراحی فضای داخلی قهوه فروشی شما مهم است. از رنگ‌بندی انتخابی، آثار هنری و دکور دیوار گرفته تا پیشخوان، ناهارخوری، قسمت نشیمن، ویترین، صفحه منو سرویس‌های بهداشتی طرح شما باید در کل کافی‌شاپ شما مشهود باشد. متریال، رنگ و نوری را انتخاب کنید که حال و هوای دلخواه شما را ایجاد کند. جذابیت‌های منحصر به فرد خود فضا را در نظر بگیرید. هنگامی که یک کافی‌شاپ با فضای کف محدود راه‌اندازی می‌کنید، دکور قهوه فروشی را اینگونه طراحی کنید که ظاهری مینیمالیستی با دیوارهای آجری نمایان داشته باشد، تا مشتریانتان احساس ناراحتی نکنند.

با این حال، داشتن یک کافی شاپ کوچک لزوماً به این معنی نیست که باید خالی به نظر برسد. میزها مکان مناسبی برای یک ویژگی تزئینی مانند یک گلدان کوچک یا حتی یک مجسمه است. هنگامی که فضای کف شما فضای زیادی را فراهم نمی‌کند، باید از جلوپنجره‌ها، دیوارها و قفسه‌ها استفاده کرد. یکی دیگر از گزینه‌های عالی نصب یراق آلات نور تزئینی است. طراحی مغازه قهوه فروشی مستلزم درک کامل مفهوم شما و مخاطبان هدف شما و همچنین محدودیت‌های دیکته شده توسط متراژ مربع فضای شما است. هنگامی که درک خود را از این جنبه‌ها کامل کردید، باید به خوبی در مسیر دستیابی به طرحی باشید که برای شما، مغازه کوچک و مشتریان شما مناسب است. قهوه عالی، غذاهای لذیذ، تجهیزات قدرتمند و یک لیست موزیک آرامش بخش را اضافه کنید.

جمع بندی

قهوه فروشی مکانی است که می‌توانید در آن استراحت کنید و با دوستان خود چت کنید. منطقی است که دکور قهوه فروشی باید سبک شخصی شما را منعکس کند. چه به دنبال فضایی ساده‌تر باشید و چه می‌خواهید فضایی مدرن و شیک‌تر ایجاد کنید، طراحی دکور مغازه قهوه فروشی متناسب با نیازهای شما وجود دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که نیازها و ترجیحات مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید. به هر حال، هیچ کسب و کاری بدون مشتری نمی‌تواند پیشرفت کند. سعی کنید فضای داخلی ایجاد کنید که بتواند مهمانان شما را درگیر کند، راحتی آنها را افزایش دهد و آنها را متقاعد کند که به مشتریان وفادار تبدیل شوند. اگر فضای مناسبی برای جمعیت هدف خود ایجاد کنید، می‌توانید مطمئن شوید که آنها بارها و بارها به مغاده شما باز خواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *