مقالات آموزشی

راه کارهای کاهش هزینه های سوپر مارکت

کاهش هزینه سوپرمارکت

کیفیت محصول در واقع یکی از بزرگترین نگرانی‌های صاحبین سوپرمارکت‌هاست. اما کیفیت بالاتر اغلب با هزینه‌های بالاتر همراه است، بنابراین خرده‌فروشان باید به جنبه‌های دیگر کسب‌وکار نگاه کنند تا هزینه‌هایی را که بر کیفیت محصولشان تأثیر نمی‌گذارد، کاهش دهند. خوشبختانه، روش‌های کاهش هزینه سوپرمارکت وجود دارد که خرده‌فروشان می‌توانند به آن تکیه کنند که نیازی به قربانی کردن کیفیت محصول یا اخذ وام نداشته باشند.

نحوه کاهش هزینه سوپرمارکت

1- تمرکز بر حفظ مشتری

برای بسیاری از صاحبین سوپرمارکت‌، جذب مشتری یکی از بزرگترین اهداف بازاریابی آنهاست. برای خرده فروشان بیش از پنج برابر هزینه جذب مشتری جدید نسبت به جذب مجدد مشتری موجود است. اما این تنها سود مالی نیست. مشتریان تکراری نیز احتمالاً بیشتر خرج می‌کنند و این مبلغ احتمالاً در طول زمان افزایش می‌یابد. با این هزینه اضافی، سود افزایش می‌یابد و باعث کاهش هزینه سوپرمارکت می‌شود. خرده فروشان می‌توانند نرخ حفظ مشتری خود را از طریق باشگاه‌های وفاداری مشتریان و بهبود خدمات مشتری، بهبود بخشند. یکی دیگر از راه های حفظ مشتری استفاده از تجهیزات فروشگاهی است تا مشتریان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

2- حسابرسی هزینه‌ها و کاهش هزینه های غیر ضروری

هزینه‌های عملیاتی زیادی وجود دارد که خرده فروشان متحمل می‌شوند. در حالی که برخی از این موارد ضروری هستند، اما داشتن برخی از آنها بسیار نیاز نست. این هزینه‌ها را بررسی کنید و هزینه آنها را با ارزشی که برای کسب و کار سوپرمارکت شما ارائه می‌کنند مقایسه کنید. که شامل:

اشتراک اینترنت، تلفن و کابل. آیا واقعاً از این خدمات استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است، چقدر برای تعاملات تجاری روزانه شما مهم هستند؟ بسته‌های ارزان‌تر، از جمله تبلیغات یا نرخ‌های ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک را بررسی کنید و تحقیق کنید که آیا خدمات مشابه با ارائه‌دهنده‌ای متفاوت مقرون به صرفه‌تر هستند یا خیر.

کارمزد کارت اعتباری کارمزدها با پذیرش پرداخت‌های کارت اعتباری از مشتریان مرتبط است و این کارمزدها می‌تواند به سود شما کمک کند. اما این روش پرداخت را به‌کلی کنار نگذارید – به‌ویژه با توجه به روند جهانی حرکت به سمت پرداخت غیر نقدی. تعداد خریدهای غیر نقد و آنچه را که برای پردازش آن پرداخت‌ها می‌پردازید، حساب کنید، سپس ببینید آیا جایگزین مقرون به صرفه‌تری وجود دارد یا خیر.

کاهش هزینه سوپرمارکت

3- فضای خرده فروشی خود را خریداری کنید

اجاره می‌تواند بسیار گران شود. برای کمک به هزینه راه اندازی فروشگاه خود، فضای خود را در صورت امکان خریداری کنید سپس می‌توانید قسمتی از این فضا را به سایر شرکت‌ها برای ارائه محصولاتشان اجاره دهید. شاید شما فضای زیادی دارید و راه آسانی برای ایجاد فضا برای نمایش محصولات دیگر از شرکتهای دیگر وجود دارد. اگر آن فضا را اجاره دهید، ممکن است بتوانید با مذاکره در مورد بخشی از فروش، سود را حتی بیشتر کنید.

4- کاهش هزینه‌های حمل و نقل

حمل و نقل یک هزینه ضروری است، به ویژه برای خرده فروشانی که دارای فروشگاه آنلاین هستند که با موقعیت فیزیکی آنها مطابقت دارد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید این هزینه‌ها را به حداقل برسانید:

برای آشنایی با راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت مقاله ” افزایش فروش سوپرمارکت ” را بخوانید.

5- اندازه بسته‌ها را کاهش دهید.

از کیسه های حمل و نقل یا پلی میلر استفاده کنید. اینها از نظر اندازه و وزن کوچکتر از جعبه‌های مقوایی هستند و همچنین می‌توانند ارزان‌تر و راحت‌تر نگهداری شوند.

6- کارهای تکراری را خودکار کنید

کاهش هزینه سوپرمارکت فقط به معنای کاهش هزینه‌های کسب و کار نیست. می‌توانید با اتوماسیون، هزینه‌ها را کاهش دهید و سودآوری را افزایش دهید – کارهای تکراری را از سر کار کارکنان خرده‌فروشی خود حذف کنید، و به آن‌ها زمان بدهید تا روی کارهای تاثیرگذارتر تمرکز کنند. اتوماسیون به خرده فروشان کمک می‌کند تا در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنند که در نهایت منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. همچنین کارمندان موجود را آزاد می‌کند تا به روش‌های مؤثرتری در کسب‌وکار مشارکت کنند و به جای حفظ ساده کسب‌وکار به رشد کمک کنند.

کاهش هزینه سوپرمارکت

7- فضای فیزیکی کوچکتری را در نظر بگیرید

تقریباً یک چهارم مردم ترجیح می‌دهند از فروشگاه خرید کنند زیرا می‌توانند قبل از خرید با محصولات تعامل داشته باشند. در آن صورت، یک فروشگاه کم موجودی در نظر بگیرید. هزینه‌های عملیاتی مانند نور، اجاره، و گرمایش را با فروشگاه کوچکتر کاهش دهید و فقط تعداد انگشت شماری از اقلام اصلی را به نمایش بگذارید. روش نمایش به مشتریان اجازه می‌دهد تا از محصول بازدید کرده و با آن تعامل داشته باشند، سپس برای تکمیل خرید خود از وب سایت بازدید کنند.

مقاله پیشنهادی : نحوه طراحی و دکور چیدمان مغازه سوپرمارکت کوچک

8- کاهش ساعات عملیاتی

انتخاب ساعات کاری فروشگاه شما یک تصمیم دشوار است. بهتر است که ساعت‌های بیشتری باز باشید. اما هرچه فروشگاه شما بیشتر باز باشد، هزینه بیشتری برای کسب و کار شما دارد. هزینه‌های روشنایی، گرمایش، پرسنل و نیروی کار همه باید در نظر گرفته شوند. برای کاهش این هزینه‌ها به کاهش ساعات کاری خود فکر کنید. برای مثال، به‌جای باز کردن هفت روز هفته، شنبه ها که اول هفته هست را ببندید، شنبه کمترین روز شلوغی سوپرمارکت‌های فیزیکی است. کاهش ساعات کاری شما اهمیت وب سایت تجارت الکترونیک شما را تقویت می‌کند. شما نمی‌خواهید مشتریان را از دست بدهید. راهی برای خریداران در نظر بگیرید که کالایی را که در فروشگاه انجام می‌دادند با علامتی روی در که آنها را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند، خریداری کنند.

9- امتیازات و مزایای کارکنان را مجدداً بررسی کنید

این عالی است که به کارمندان سوپرمارکت خود با مزایا پاداش دهید. با این حال، همه برنامه‌های امتیازات نباید مجلل و گران باشند. بسته‌های حمایتی را که به کارمندان ارائه می‌دهید مجدداً مشاهده کنید و ببینید کجا می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

10- برندهای خود را کاهش دهید

غذاهایی که قیمت بیشتری دارند لزوما طعم بهتری ندارند. برای کاهش هزینه سوپرمارکت از خرید محصولات خارجی صرف نظر کنید.

کاهش هزینه های سوپرمارکت

شما میتوانید در فروشگاه خود از انواع چرخ خرید فروشگاهی برای رفاه حال مشتریان خود استفاده کنید.

11- با تامین کنندگان خود صحبت کنید

وقتی نوبت به کاهش هزینه سوپرمارکت می‌رسد، هر خرده‌فروش باید سالانه با تامین‌کنندگان خود صحبت کند. گفت و گو در مورد چگونگی کاهش هزینه‌ها، مانند خرید حجم بیشتری از اقلام ثابت یا جایگزینی محصول مشابه با محصولی که هزینه کمتری دارد، همه راه‌های بالقوه‌ای هستند که تامین کننده شما ممکن است بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

12- اطلاعات جمع آوری شده سوپرمارکت خود را تحلیل کنید

داده‌ها می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد عملکرد مؤثر شما ارائه دهند. تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات و توسعه IBM نشان می‌دهد که درک رفتار مشتری با استفاده از تجزیه و تحلیل مکان داخلی منجر به بهبود تجربه کاربر و در نهایت افزایش درآمد می‌شود. به طور خلاصه، موقعیت یابی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، عملیات را بهبود می‌بخشد و می تواند به شما امکان بهینه سازی و کاهش هزینه سوپرمارکت را بدهد.

نتیجه گیری:

نحوه کاهش هزینه سوپرمارکت بسته به اندازه کسب و کار، نوع محصول، مدل فروش و سایر ویژگی‌ها متفاوت است. معمولاً هیچ راه حل یکسانی برای کاهش هزینه‌ها با حفظ کیفیت محصول برای همه سوپرمارکت‌ها وجود ندارد. برخی از خرده فروشی‌ها برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، فضایی برای اجاره دارند. دیگران با خودکار کردن کارهای تکراری که همکاران فروششان به صورت روزانه با آنها سروکار دارند، پس انداز بیشتری می‌کنند. نکات گفته شده در بالا بهترین راه برای کاهش هزینه سوپرمارکت و راه اندازی یک فروشگاه خرده فروشی سودآور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *