مقالات آموزشی

دکور مغازه لوازم خانگی با 6 اصل طراحی

دکور مغازه لوازم خانگی

دکور مغازه لوازم خانگی باید بتواند مشتریان را از نظر بصری جذب کند. شما با قرار دادن محصولات در جای مناسب، به مشتریان اجازه می‌دهید مصرف کنندگان با محصول از نزدیک آشنا شوند تا تمایل آنها برای خرید افزایش یابد. شرکت‌های طراحی دکور مغازه لوازم خانگی در طراحی از روانشناسی مصرف کنندگان، قبل از طراحی استفاده می‌کنند تا ببینند‌ مصرف کنندگان چه نوع سبکی را دوست دارند ببینند. تنها زمانی که این سبک را شناسایی کنید می‌توانید دکور مغازه لوازم خانگی را طراحی کنید که مطابق با نیاز مصرف کنندگان باشد.

طراحی دکور مغازه لوازم خانگی

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

انواع دکوراسیون مغازه لوازم خانگی باید منظم باشد و نباید بیش از حد نامرتب باشد. بی نظمی در چیدمان محصولات  باعث می‌شود مخاطب احساس سردرگمی کند. بهترین راه برای طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی این است که در قسمت جلوی مغازه لوازم آشپزخانه نقشه قرار دهید و اینکه چه نوع محصولاتی در کجا قرار دارند. پس از دیدن این نقشه، مخاطبان می‌توانند به سرعت محصولاتی را که به دنبال آنها هستند، بیابند. همچنین باید توجه داشته باشید که بیشتر فضا را برای ویترین‌ها و لوازم در نظر نگیرید و فضای رفت و آمد مصرف کنندگان برای جذب مصرف کننده را فراهم کنید. بهتر است فضای پیاده روی بسیار بزرگ را برای مصرف کنندگان آماده کنید.

در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی باید به این موضوع نیز توجه کنید که با چه گروه‌های مصرف کننده‌ای روبرو هستند. هر گروه از افراد نیازهای متفاوتی دارند که شما باید در جهت براورده کردن نیازهای آنها تلاش کنید. به طور مثال اگر مشتریان هدف شما جوانان باشند، مد را دوست دارند. پس در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی باید از دیدگاه آنها مغازه را طراحی کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا سبکی را که آنها دوست دارند ایجاد کنیم. به طور خلاصه، سبک‌های مختلف دکور فروشگاه لوازم خانگی می‌تواند حس زیبایی شناختی متفاوتی را برای افراد به ارمغان بیاورد.

شما میتوانید چرخ خرید فروشگاهی در طرح و رنگ موردنظر خود را سفارش دهید.

استفاده از تکنولوژی برای دکور مغازه لوازم خانگی

استفاده از یک تلوزیون بزرگ در ابتدای فروشگاه و معرفی محصولات شما به صورت خلاصه در قالب یک فیلم چند دقیقه که به صورت یک تور از فروشگاه شمام باشد می‌تواند به بازاریابی بهتر، دکوراسیون مغازه لوازم خانگی و آشنایی مشتریان با محصولات فروشگاه شما و در نتیجه سود بیشتر برای فروشگاه شما انتخاب مناسبی باشد.

6 اصل در طراحی دکور مغازه لوازم خانگی

چند اصل در طراحی دکور مغازه لوازم خانگی

1. رعایت اصول بهداشتی

فروشگاه شما باید پاکیزه به نظر برسد تا از دید مشتری جذاب باشد. برای طراحی دکور فروشگاه لوازم خانگی شما می‌توانید از برخی تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها برای رعایت اصول بهداشتی استفاده کنید. به طور مثال برخی از کمدهای موجود در بازار با نوارهای ضد سوسک آب بندی شده‌اند. این گونه فناوری‌ها می‌توانند به طور موثری از آلوده شدن فضای فروشگاه شما جلوگیری کنند. همچنین نظافت لوازم و دستگاه‌ها برای ارائه جلوه بهتر به مشتری از نکات هائز اهمیت است و این مستلزم آن است که مواد شوینده که در این فرایند استفاده می‌شود دارای خاصیت ضد لکه روغن و ضد دود باشند.

2. پیشگیری از آتش سوزی

مقاومت در برابر آتش یکی از مهمترین اصول هر فروشگاه بزرگ به ویژه دکور مغازه لوازم خانگی است زیرا وسایل فروشگاه شما مستعد آتشسوزی هستند. وسایلی که در طراحی دکور مغازه لوازم خانگی از آنها استفاده می‌کنید بهتر است که همگی از مواد غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر آتش ساخته شوند.

مقاله پیشنهادی: دکوراسیون مغازه خرازی

دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

3. راحتی

یکی از مهمترین اصول در طراحی دکور مغازه لوازم خانگی  راحتی مشتریان است. فروشگاه  یا شوروم شما باید حس خانه را برای آنها فراهم کند. به طور مثال ارتفاع اجاق گاز، موقعیت کابینت و غیره همه به طور مستقیم بر راحتی استفاده تأثیر می‌گذارند. بنابراین لازم است تمام لوازم مطابق با اصول مهندسی طراحی آشپزخانه انتخاب شود.

4. زیبایی شناسی

چیدمان و رعایت از اصول طراحی در دکور فروشگاه لوازم خانگی به جذاب‌تر شدن فروشگاه شما کمک می‌کند.

مقاله پیشنهادی: دکور مغازه شوینده بهداشتی

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی کوچک

5. نورپردازی مغازه لوازم خانگی

. نورپردازی سقف

 سقف می‌تواند زیبایی نورپردازی فروشگاه را ایجاد کند و همچنین به کمک طراحی دکور مغازه لوازم خانگی یک محیط خرید زیبا را شکل می‌دهد. نورپردازی سقف، اجازه می‌دهد تا کل فروشگاه روشن و جذاب به نظر برسد. بنابراین تزئین آن بسیار مهم است. هنگام طراحی سقف، متریال، رنگ و ارتفاع سقف به خصوص رنگ سقف را در نظر بگیرید.

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ ها برای جذب مشتری چیست؟

. نورپردازی دیوار

طراحی و رنگ دیوار فروشگاه باید با رنگ کالاهای نمایش داده شده هماهنگ باشد و با محیط و تصویر فروشگاه منطبق شود. به طور کلی می‌توان کابینت‌های ویترین را روی دیوار نصب کرد، می‌توان استندهای نمایشگر نصب کرد و می‌توان از آن‌ها به عنوان استند نمایش برخی از کالاها یا تزئینات استفاده کرد.

6. استفاده از جزیره برای دکوراسیون مغازه لوازم آشپزخانه

برای آن که بتوانید محصولات خود را به شکلی بهتر به نمایش بگذارید و مشتری شما ترغیب به خرید شود پیشنهاد می کنیم از دکوراسیون جزیره استفاده کنید .استفاده از این دکور سبب می‌شود مشتری شما به صورت یکجا محصولات را مشاهده کرده و تصمیم گیری جهت خرید آن محصول راحت تر خواهد شد

با استفاده از جزیره در طراحی دکور فروشگاه لوازم خانگی شما می توانید محصولات مرتبط به یک بخش از آشپزخانه برای مثال غذاساز،چرخ گوشت ،آبمیوه گیری و… را در یک بخش قرار داده و سبب تفکیک سازی دکور مغازه فروشگاهی خود شوید.از دیگر مزایای استفاده از جزیره می‌توان به شکیل بودن آن اشاره کرد با استفاده ار این طراحی فروشگاه شما جلوه‌ی دیگری برای مشتری خواهد داشت و در نگاه اول سبب جذب و ورود آنان به داخل مغازه خواهد شد

نکات مهم طراحی و اجرای دکور فروشگاه لوازم خانگی

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی کوچک

اما سوالی که برای مغازه داران لوازم خانگی پیش می آید این است که طراحی واجرای دکور فروشگاه لوازم خانگی کوچک باید به به چه شکلی باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفته شود که از دکوراسیون مدرن و رنگ روشن استفاده کنید تا فضا فروشگاه شما بزرگ تر به نظر برسد زیرا این سبک بهترین پیشنهاد برای مغازه های کوچک لوازم خانگی است. در هنگام اجرای دکور در این فروشگاه ها باید به مسیر رفت و آمد کارکنان جهت ارائه مشاوره به موقه به مشتریان و همچنین مشتریان توجه زیادی شود تا سبب آزردگی محاطب نشود .سعی کنید از قفسه بندی های چسبیده به دیوار استفاده نمائید تا اکثر محصولات در آن ها جای بگیرند و فضای کمتر را اشغال کنند

مقاله پیشنهادی: طراحی هایپرمارکت

نکات مهم طراحی و اجرای دکور فروشگاه لوازم خانگی

  • به نحوه نورپردازی بسیار دقت کنید زیرا برای مشتریان شما حائز اهیمت است
  • از کاتالوگ یا بروشور تبلیغات برای معرفی محصولات خود استفاده کنید
  • اگر مغازه لوازم خانگی شما کوچک نیست و محدودیت جا ندارید از دکوراسیون های جزیره ای استفاده کنید
  • در قفسه های فروشگاه خود از محصولاتی که رنگ های یکسانی دارد استفاده کنید
  • به ورودی و خروجی فروشگاه توجه نمائید
  • فضا را بیش از حد با محصولات پر نکنید زیرا باعث سردرگمی مشتری خواهد شد
  • محصولات را بر اساس نام برند گروه بندی کنید و در یک جزیره قرار دهید
  • از برچسب قیمت به همراه اطلاعات فنی لازم بر روی محصولات خود استفاده کنید
  • به نحوه چیدمان ویترین جلوی مغازه لوازم خانگی خود بسیار توجه نمائید زیرا اولین چیزی است که در دید مخاطب قرار می گیرد
  • چیدمان مغازه لوازم خانگی باید به گونه‌ای باشد که سبب راهنمائی مشتری شود نه سردرگمی آن.

نتیجه گیری:

وقتی مشتریان وارد فروشگاه می‌شوند، فقط دکور مغازه لوازم خانگی را می‌بینند و ممکن است تمایلی به خرید نداشته باشند. برای اینکه مشتریان انگیزه خرید بگیرند، فروشگاه باید فضای جذابی داشته باشد. به کمک نکات اصلی طراحی دکور فروشگاه لوازم خانگی می‌توانید به جذب بیشتر مشتریان و فروش بیشتر فروشگاه کمک بیافزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *