مقالات آموزشی

نحوه طراحی دکوراسیون مغازه خرازی

دکوراسیون مغازه خرازی

دکوراسیون مغازه خرازی هر کاری است که یک نفر برای راه‌اندازی فروشگاه، نمایش محصولات و کالاهای خود به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتقای نام تجاری خود، افزایش فروش و ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری انجام می‌دهد. طراحی مغازه خرازی مهم است و اگر به خوبی اجرا شود، می‌تواند به رشد کسب و کار شما و افزایش فروش کمک کند. از سوی دیگر، اگر این کار ضعیف انجام شود، می‌تواند برای شما ضرر داشته باشد و خریداران را از مغازه شما دور کند.

نحوه طراحی دکوراسیون مغازه خرازی

این مقاله به نکات و ترفندهایی می‌پردازد که به شما کمک می‌کند در هنر طراحی مغازه تسلط پیدا کنید، از دام‌هایی که مردم را دور می کنند اجتناب کنید و فضای خود را به حداکثر برسانید.

دکوراسیون مغازه خرازی

1. بهترین چیدمان فروشگاه را انتخاب کنید

قبل از اینکه به بررسی برند و تجارت بصری فروشگاه خود بپردازید، باید مقدمات را ایجاد کنید و یک طرحی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما خدمت کند. چیدمان مغازه خرازی به چیدمان استراتژیک وسایل و طراحی دکوراسیون مغازه خرازی اشاره دارد که برای ایجاد یک تجربه خرید مثبت و ترویج خرید طراحی شده است. برای اطمینان از انتخاب بهترین چیدمان برای کسب و کار خاص خود، باید نیازها و اهداف چیدمان فروشگاه خود را در ابتدای فرآیند طراحی خود مشخص کنید. انتخاب چیدمان مناسب مغازه با توجه به نوع کالا، میزان متراژ مربعی که در اختیار دارید تعیین می‌شود. با ملاحظات درست، چیدمان فروشگاه می‌تواند فروش شما را افزایش دهد و تجربه لذت بخشی را برای مشتریان شما ایجاد کند.

به طور کلی پیشنها میکنیم در مغازه خود از انواع تجهیزات فروشگاهی استفاده نمایید.

2. ایجاد فضای اختصاصی در دکوراسیون مغازه خرازی

علاوه بر به حداکثر رساندن تجربه مشتری و دکوراسیون داخلی مغازه خرازی ، باید در نظر داشته باشید که شما، مالک فروشگاه، چگونه از فضای خود استفاده می‌کنید، بنابراین به یاد داشته باشید که مناطقی را برای کارهای روزانه خود اختصاص دهید. هنگام طراحی دکوراسیون مغازه خرازی خود، حتما از خود بپرسید که چه وظایفی به عنوان بخشی از نگهداری یا مدیریت فروشگاه انجام خواهد شد. سپس، مطمئن شوید که فضایی را برای انجام آن وظایف اختصاص داده اید.

3. یک نقطه کانونی برای جلب توجه ایجاد کنید.

هنگامی که مشتریان برای ورود به فروشگاه شما وسوسه شدند، ایجاد یک نقطه کانونی بسیار مهم است. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به این هدف برسید. ایجاد یک نقطه کانونی به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی در فروشگاه حرکت کنند، بین بخش‌‌های مختلف تفاوت قائل شوند و محصولات تبلیغاتی کلیدی شما به وضوح مشخص شوند. یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک نقطه کانونی، استفاده از پدهای بلند یا مکعب‌های نمایشگر برای ایجاد سطوح مختلف ابعاد است. مطمئن شوید محصولی که می‌خواهید نقطه کانونی باشد در مرکز یا نزدیک‌ترین نقطه به جلو باشد. به یاد داشته باشید که از نورها، همراه با رایزرها، جلوه بصری خیره کننده‌ای ایجاد می‌کنند که توجه را به خود جلب می‌کنند.

استفاده از اکسسوری در مغازه خرازی

نقاط کانونی قطعات نمایشی در فروشگاه شما هستند که برای جلب نظر مشتریان در فضای شما دکوراسیون مغازه خرازی شده‌اند. به طور معمول، شما نقاط کانونی را در نواحی کلیدی، مانند ورودی‌ها، مناطق پرترافیک، مرکزی یا درون قفسه‌ها قرار می‌دهید. نقاط کانونی می‌توانند چیزهای مختلفی باشند اما برای ایجاد یک مغازه هیجان انگیز و جذب مشتریان ضروری هستند. خریداران به دلیل جذابیت بصری خود به طور غریزی به سمت آنها جذب می‌شوند، بنابراین این نقاط دیدنی به طور طبیعی افراد را در فضای شما راهنمایی می‌کمند. نقاط کانونی خود را در تمام مناطقی که می‌خواهید مشتریان به آنها بروند قرار دهید و مطمئن شوید که آنها محصولات و خدمات را در نقاط تعیین شده خود منعکس می‌کنند. از رنگ‌های روشن استفاده کنید: استفاده از رنگ‌هایی که متفاوت یا روشن‌تر از بقیه مغازه شما هستند به جلب نظر کمک می‌کنند.

چشم افراد به طور خودکار به سمت نقاط مرتفع جذب می‌شود، بنابراین از ارتفاع برای ایجاد ترسیم بصری استفاده کنید.

خلاق باشید: نقاط کانونی لزوماً نباید قابل خرید باشند، بنابراین در نمایشگرهای خود خلاقیت به خرج دهید.

نورپردازی چشمگیر را اضافه کنید: نورهای برجسته، نورپردازی و کنتراست به ایجاد جذابیت بصری بیشتر و جلب چشم کمک می‌کنند.

یکنواختی را از بین ببرید: اگر منطقه‌ای از مغازه شما فاقد تنوع است، از یک نقطه کانونی برای ایجاد ظاهری جالب‌تر و جذب مشتریان استفاده کنید.

4. از رنگ برای جلب توجه استفاده کنید

وقتی نوبت به قفسه بندی مغازه خرازی می‌رسد، رنگ بسیار مهم است. رنگ‌ها احساسات را جرقه می‌زنند. آنها به مردم احساس الهام یا شادی می‌دهند و می‌توانند آسایش، گرما و حتی آرامش را به ارمغان آورند. استفاده از رنگ‌ها هنگام نمایش کالا در یک فروشگاه هدیه می‌تواند به جلب توجه به بخش‌های خاصی از فروشگاه شما کمک کند. در حالی که رنگ‌های زنده و نشاط آور مطمئناً مخاطبان شما را مجذوب خود می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنید که رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید برای صحنه مورد نظر شما مناسب هستند و با مغازه خرازی شما همخوانی دارند.

قفسه بندی مغازه خرازی

5. از نمایش بیش از حد محصولات خودداری کنید

شلوغی یا داشتن محصول و دکور زیاد، بدترین دشمن طراحی مغازه خرازی است. با توانایی خریداران برای حرکت بصری و فیزیکی در فضای شما تداخل می‌کند و می‌تواند یافتن چیزهایی را که به دنبال آنها هستند دشوار کند. نه تنها این، بلکه یک فروشگاه نامرتب می‌تواند این تصور را ایجاد کند که نام تجاری شما نادیده گرفته شده و سازماندهی نشده است. برای جلوگیری از مشکلات یک فروشگاه بیش از حد شلوغ، ابتدا باید مقدار مناسبی از محصولات را برای فضای و نوع کسب و کار خود تعیین کنید.

به طور کلی، فروشگاه‌های زیبا باید محصولات کمتری را به نمایش بگذارند و فضای بدون استفاده بیشتری را در زمین باقی بگذارند، زیرا این امر ارزش درک شده کالا را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، فروشگاه‌های بزرگ یا ارزان قیمت باید از هر اینچ فضایی که دارند استفاده کنند، زیرا این تصور را تقویت می‌کند که خریداران در حال معامله هستند و به فروش محصولات بیشتر کمک می‌کند.

در مقاله بهترین رنگ ها برای جذب مشتری توضیح می‌دهیم که چرا رنگ در بازاریابی اهمیت دارد.

6. استفاده از محصولات در دکوراسیون مغازه خرازی

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن زیبایی در یک مغازه خرازی، استفاده از محصولات به عنوان دکور است. بزرگترین چیزی که باید مراقب آن باشید این است که جذابیت بصری را با قابلیت خرید محصولات متعادل کنید. توجه داشته باشید که محصولات خود را در چه سطحی قرار می‌دهید، و اینکه آیا مردم تمایل به خرید از نمایشگرهای شما دارند یا نه. در نظر بگیرید که چه اقلامی در فروشگاه شما می‌توانند به عنوان دکور استفاده شوند و با چیدمان‌های مختلف بازی کنید تا ببینید آیا خرید و علاقه به طراحی را افزایش می‌دهند یا خیر. همچنین می‌توانید برای الهام گرفتن از ایده‌های دکور مبتنی بر محصول به Pinterest مراجعه کنید.

نمونه قفسه بندی خرازی

7. از نور استفاده کنید

نورپردازی می‌تواند یک مغازه خرازی را جذاب کند. دید را فراهم می‌کند، توجه را به محصولات یا مناطق خاصی جلب می‌کند و به ایجاد فضایی در فضای شما کمک می‌کند. استفاده از نور کافی و هوشمند، بقیه طراحی فروشگاه شما را برای مشتریان قابل مشاهده می‌کند و زمینه را برای هر چیز دیگری در فروشگاه شما ایجاد می‌کند. به طور کلی، چهار نوع نورپردازی فروشگاه‌های خرازی وجود دارد و شما باید از همه آنها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که فضای شما به خوبی روشن است و دید را به حداکثر می‌رسانید و هدایت می‌کنید.

نورپردازی محیطی: منبع نور اصلی برای فروشگاه شما که پس‌زمینه‌ای خواهد بود که در آن انواع نورپردازی‌ها را لایه‌بندی می‌کنید. نور محیطی باید به هر گوشه فروشگاه شما برسد.

نورپردازی تاکیدی: برای برجسته کردن محصولات خاص یا نواحی کلیدی استفاده می‌شود که اهمیت آنها را نشان می‌دهد و چشم را جلب می‌کند. نورپردازی تاکیدی به راهنمایی مشتریان به سمت محصولات یا مناطق کلیدی با افزایش دید یا برجسته کردن آنها کمک می کند.

نورپردازی دکوراتیو: ویژگی‌های نورپردازی که به جای هدفی کاربردی، زیبایی شناختی دارند. از نورپردازی دکوراتیو می‌توان برای تزیین فضای شما و یا برای قفسه بندی مغازه خرازی استفاده کرد.

8. برای ایجاد فضایی راحت، صندلی را اضافه کنید

مقاله پیشنهادی : دکور چیدمان مغازه سوپرمارکت کوچک

علاوه بر اینکه فضای خود را قابل خرید می‌کنید، باید به دنبال آن باشید که هم برای خریداران و هم برای مهمانی‌های همراه راحت باشد. اضافه کردن صندلی به فروشگاه شما مکانی برای استراحت افراد فراهم می‌کند و حتی باعث می‌شود مدت بیشتری بمانند. مشتری با داشتن یک مکان راحت برای نشستن همراهان خود، می‌توانند زمان بیشتری را بدون نگرانی در مورد همراهان خود در فروشگاه بگذراند. هنگام ایجاد فضاهای نشستن، باید به این فکر کنید که افراد می‌خواهند در کجای فضای شما بنشینند. صندلی خود را در پشت فروشگاه خود قرار دهید تا مردم را در فضای خود ترغیب کند و مکانی برای نشستن و بررسی تصمیمات خرید فراهم کنید. بعلاوه، باید در نظر داشته باشید که کجا نشستن ممکن است خرید آسان‌تر را تسهیل کند. برای مثال، اگر میزبان اتاق‌های مناسب هستید، باید صندلی‌هایی را در مجاورت خود قرار دهید تا همراهان مکانی برای نشستن و بررسی انتخاب‌های دوستان خود داشته باشند.

استفاده از قفسه شیشه ای در مغازه خرازی

9. با فصول همراه باشید

برای اینکه طراحی فروشگاه خرازی شما با مشتریان شما مرتبط بماند، باید با فصول تغییر کند. این نه تنها به کسب و کار شما کمک می‌کند که ارتباط بیشتری با زندگی مشتریانتان داشته باشید، به شما امکان می‌دهد از پتانسیل خرید فصلی مانند تعطیلات زمستانی نیز استفاده کنید. به طور کلی، شما می‌خواهید طراحی فروشگاه خود را با هر یک از چهار فصل مطابقت دهید و سپس در آن فصل، عناصر تعطیلات را به محض آمدن اضافه کنید.

10. موسیقی پخش کنید

علاوه بر جذب بصری مشتریان، استراتژی تجاری شما بدون درگیر کردن حس شنوایی خریداران کامل نمی‌شود. موسیقی‌ای که انتخاب می‌کنید، مانند نورپردازی، فضای فضای شما را بهبود می‌بخشد و بر درک مشتریان از برند شما تأثیر می‌گذارد. هنگام انتخاب موسیقی برای فروشگاه خود دو مورد عمده وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا، می‌خواهید حال و هوای موسیقی خود را ارزیابی کنید و اینکه چگونه با برندشما ارتباط دارد. دوم، شما باید به این فکر کنید که چگونه انتخاب موسیقی شما با محصولات شما همسو می‌شود، زیرا طبق برخی مطالعات، یک همسویی قوی می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. موسیقی نباید مزاحم باشد و باید با همان احساسی که می‌خواهید مشتریان در هنگام تجربه کسب‌وکار شما احساس کنند ارتباط داشته باشد. انتخاب‌های موسیقی شما حتی می‌تواند تا آنجا پیش برود که بر مدت زمان اقامت خریداران در فروشگاه شما و احساس کارکنان شما هنگام کار در فروشگاه تأثیر بگذارد.

استفاده از نخ در دکور خرازی

نتیجه گیری:

ایجاد یک طراحی زیبا، با نام تجاری و جذاب فروشگاه خرده فروشی، بخش کلیدی راه اندازی کسب و کار مغازه خرازی شما است. شما می‌خواهید مطمئن باشید که دکوراسیون مغازه خرازی تجربه مثبت مشتری را تقویت می‌کند، فروش را افزایش می‌دهد و برند شما را تقویت می‌کند. پیروی از نکات ذکر شده در بالا، شما را در مسیر درستی برای ایجاد یک طراحی فروشگاهی موثر و از نظر بصری جذاب قرار می‌دهد تا کسب و کار شما بتواند رونق بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *