مقالات آموزشی

طراحی دکور مغازه شوینده بهداشتی

دکور مغازه شوینده بهداشتی

دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های راه اندازی یک فروشگاه مواد شوینده و بهداشتی است که در جذب مشتری و بهتر دیده شدن و حتی به یاد ماندن فروشگاه در ذهن مخاطبان و مشتریان آن، تأثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، امروز در مقاله دکور مغازه شوینده بهداشتی از مجموعه مقالات بلاگ سایت رسمی طاها، قصد داریم در این مورد نکاتی را به شما معرفی کنیم و جزئیات مهم این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر قصد دارید مغازه شوینده بهداشتی برای خود راه اندازی کنید، از این نکات به بهترین شکل ممکن در طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه خود استفاده کنید تا بتوانید بیشترین سود را در کسب و کار خود ببرید.

طراحی دکور مغازه شوینده بهداشتی

تصمیم گیری در مورد طراحی دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که شما برای فروشگاه خرده فروشی مواد شوینده و بهداشتی خود باید انجام دهید. نحوه تزئین فروشگاه پیامی را به مشتریان درباره نوع کالایی که پیدا خواهند کرد و تجربه خریدی که می‌توانند انتظار داشته باشند ارسال می‌کند. اگر به ایده‌های دکوراسیون برای یک مغازه شوینده بهداشتی نیاز دارید، زمانی را صرف جستجوی آنلاین ایده‌ها و بازدید از مغازه‌هایی با کالاهای مشابه خود کنید.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتی

تم مخصوص خود را انتخاب کنید

کالایی که در فروشگاه خود قصد فروش آن را دارید مستقیماً بر روی تم مورد نیاز شما برای طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه تأثیر می‌گذارد. برای مثال، دکوراسیون طراحی مغازه بوتیک برای فروشگاه‌هایی که لباس‌های گران‌قیمت دارد ممکن است از چیزی که مشتریان انتظار دارند در شهرهایی مانند پاریس یا لندن ببینند، الگوبرداری شود. یک خرده‌فروش کالای کمپینگ می‌تواند با نقاشی‌های دیواری از مناظر طبیعی و نمایش مناطقی با چوب یا سنگ، احساس فضای بیرون را بازآفرینی کند.

به همین ترتیب، شما نیز برای طراحی دکور مغازه شوینده بهداشتی خود نیاز دارید که به کالایی که قصد دارید بفروشید تمرکز کنید. اگر فقط مواد شوینده و بهداشتی خارجی می‌فروشید، بهتر است تم خود را همچون فروشگاه‌های شوینده آمریکایی و یا انگلیسی طراحی کنید؛ به این ترتیب مخاطبان شما در می‌یابند که در این مغازه، مواد شوینده گران قیمت و خارجی را می‌توانند پیدا کنند و برای خرید مواد شونده ارزان قیمت، این مغازه انتخاب مناسبی نیست. به این ترتیب شما با دکور مغازه خود، مخاطبان هدفتان را نیز مشخص کرده‌اید.

دکور مغازه شوینده بهداشتی

نکته‌ای که در این زمینه بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که برای دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید؛ چرا که این رنگ به طور روانی و ذهنی تأثیر پاکیزگی بر ذهن مخاطبانتان خواهد گذاشت. برای درک بهتر این موضوع، کافی است به این مسئله فکر کنید که آیا افراد بیشتر تمایل دارند از مغازه فروش مواد شوینده با دکور قهوه‌ای و مشکی خرید کنند و یا تمایل دارند از مغازه‌ای با دکور سفید، صورتی و زرد خرید خود را انجام دهند؟

خود می‌توانید در این مورد به نتیجه برسید.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتی را بهینه و صحیح را انتخاب کنید

یک پلان طبقه‌ای ایجاد کنید که از تمایلات طبیعی خریداران برای شروع از سمت راست فروشگاه و حرکت در خلاف جهت عقربه‌های ساعت استفاده کند. اولین نمایشگری که در هنگام ورود به فروشگاه می‌بینند باید با تأثیرگذاری بالا، محصولات جدید، پرتقاضا و اقلام فصلی را که تمایل دارید سریع‌تر آن‌ها را بفروشید و یا مشتریان و مخاطبان خود را از وجود این محصولات در فروشگاه خود آگاه سازید، به نمایش در بیاورد.

مشتریان را از طریق یک حلقه راهنمایی کنید که گاهی اوقات طراحی پیست مسابقه نامیده می‌شود. طراحی حلقه گردش مشتریان در مغازه شما، احساس طبیعی و راحتی برای آن‌ها دارد و می‌توانند دقایق بیشتری را در فروشگاه شما گذرانده و محصولات مختلف را مشاهده کنند. اگر مشتریان مجبور باشند از راهروها عبور کنند یا از یک ردیف ویترین به ویترین دیگر بروند، ممکن است بدون این که بدانند چرا، احساس ناراحتی کنند. قدم زدن در فروشگاه و مرور محصولات قابل فروش را برای مشتریان آسان کنید. مشتریانی که در یک فروشگاه راحت هستند مدت بیشتری می‌مانند و احتمالاً بیشتر خرید می‌کنند.

شما در فروشگاه خود به یک صندوق فروشگاهی نیز نیاز خواهید داشت پی بهتر است قبل از هر اقدامی مقاله تجهیزات صندوق فروشگاهی را مطالعه نمایید.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتی

استراتژی‌های طراحی دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی

استراتژی‌های مکمل طراحی دکور مغازه شوینده بهداشتی شما می‌تواند عملکرد فروشگاهتان را در جذب مشتری و فروش به حداکثر کارایی برساند. برای انجام این کار می‌توانید از راه‌ها و روش‌هایی که در زیر نوشته‌ایم استفاده کنید و یا با یک استراتژی ترکیبی، تلفیقی از این روش‌ها به دست آورید که به بهترین شکل ممکن برای دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی شما کار کند.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتی

نمایش اقلام پر تقاضا در مکان های برجسته

اقلام با تقاضای بالا را در مکان‌های برجسته نمایش دهید تا مشتریان با قصد خرید خاص بتوانند به سرعت آن چه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند. از فضای اطراف اقلام لنگر برای نمایش کالاهای مرتبط استفاده کنید که مشتریان متوجه نمی‌شوند آن‌ها را می‌خواهند یا به آن‌ها نیاز دارند.

به عنوان مثال، می‌توانید در کنار پودر ماشین ظرف‌شویی، نمک مخصوص این دستگاه‌های ظرف‌شویی را قرار دهید. ممکن است فرد فقط به فکر خرید پودر ماشین ظرف‌شویی باشد ولی با مشاهده نمک ظرف‌شویی به خاطر می‌آورد که برای کارکرد درست ماشین ظرف‌شویی، به نمک مخصوص این دستگاه‌ها نیز نیاز دارد و یا مثالی دیگر، می‌توانید مایع نرم کننده و خوشبو کننده لباس را که کالایی ضروری محسوب نمی‌شود را در کنار ردیف پودرهای لباس شویی قرار دهید. ممکن است فرد فقط برای خرید پودر لباس شویی به فروشگاه شما مراجعه کرده باشد ولی با دیدن مایع نرم کننده و خوشبو کننده لباس، امکان این که به آن احساس نیاز پیدا کند و در همین خرید و یا خریدهای بعدی آن را نیز به همراه پودر لباس شویی انتخاب کند، زیاد است.

قرار دادن اقلام چشم نواز

با نمایش‌های چشم نواز از اقلامی که مطابق با محصولات نمایش داده شده در اطراف هستند، مشتریان را در طول مسیر وادار به مکث کنید؛ نگذارید مشتریان سریعاً نیازهای اولیه خود را از فروشگاه شما بخرند و سریعاً فروشگاه را ترک کنند، به آنان این فرصت را بدهید که در فروشگاه شما مکث کنند و در مورد خرید کالاها و اقلام بیشتر کمی بیشتر فکر کنند؛ این به نفع شما است. به عنوان مثال می‌توانید قفسه‌ای از شامپوها و صابون‌های مخصوص حیوانات خانگی را که در رنگ‌های مختلف تولید شده‌اند و ظاهری شاد و رنگارنگ را به فروشگاه شما می هند، در بین قفسه‌های کالاهای شوینده و بهداشتی ضروری قرار دهید.

دکور مغازه شوینده بهداشتیاستفاده راهنمای مسیر

با ارائه علائم کافی برای راهنمایی مشتریان به جایی که می‌خواهند بروند، از غرق شدن آن‌ها در انبوه محصولات مختلف در فروشگاهتان جلوگیری کنید. از قفسه بندی بیش از حد بلند خودداری کنید تا ورودی و خروجی همیشه در معرض دید باشد. فضای کافی بین ویترین‌ها بگذارید تا مشتریان فضای شخصی کافی داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر استفاده از تابلوهای راهنما، شما می بایست جهت رفاه و آسایش مشتریان خود از انواع دیگر تجهیزات مانند ترولی فروشگاهی نیز استفاده نمایید.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتیروشنایی را تنظیم کنید

در انتخاب نور برای فروشگاه خود، باید تعادل مناسبی بین ایجاد روحیه و تأمین نور کافی برای مشاهده کالا توسط مشتریان پیدا کنید. می‌توانید موارد زیر را در این زمینه در نظر بگیرید:

نورپردازی با شاخص رندر رنگ بالا (CRI) را انتخاب کنید تا مشتریان بتوانند رنگ‌ها را تا حد امکان دقیق‌تر تشخیص دهند. این امر به ویژه برای دکور مغازه شوینده بهداشتی مهم است، جایی که رنگ‌های کدر یا نور کم، می‌تواند بر تصمیمات خرید تأثیر منفی بگذارد.

درک کنید که نور چگونه بر خلق و خو تأثیر می‌گذارد. نورهای سفید گرم و فوق گرم، حال و هوای آرامی ایجاد می‌کنند که برای یک بوتیک کوچک عالی است ولی برای یک فروشگاه مواد شوینده و بهداشتی، می‌تواند فضا را کدر یا کثیف نشان دهد پس بهتر است از نورهای سفید سرد در طراحی دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی خود استفاده کنید. از سوی دیگر، نورهای روشن می‌توانند انواع محصولات را بهتر به نمایش بگذارند و خواندن برچسب محصولات و مقایسه اقلام را برای مشتریان آسان‌تر کنند.

خریداران تمایل دارند ابتدا وارد فروشگاه شوند و به سمت راست نگاه کنند. از نور استفاده کنید تا توجه آنها را به کالاهای نمایش داده شده در این مکان کلیدی جلب کنید. با نورپردازی که مسیری را از آن نقطه شروع ایجاد می‌کند، توجه مشتریان و مخاطبان خود را به سایر اقلام یا بخش‌های فروشگاه جلب کنید.

منابع نور را تغییر دهید از ترکیبی از نورپردازی مسیر، دیوارکوب، لامپ و چراغ‌های تصویری و بنری برای برجسته کردن کالاها و مناطق مختلف فروشگاه استفاده کنید.

فضا را با شیشه و آینه بزرگ‌تر نشان دهید

قفسه‌ها و ویترین‌های شیشه‌ای فضای کمتری را نسبت به نمونه‌های فلزی خود اشغال می‌کنند، زیرا نور از آن‌ها عبور می‌کند و مشتریان می‌توانند از میان آن‌ها، سایر بخش‌های فروشگاه و یا محصولات دیگر را نیز ببینند. شیشه می‌تواند یک فروشگاه کوچک را بزرگ‌تر از آن چه که هست نشان دهد. آینه‌ها همچنین با بازتاب نور فضا را گسترش می‌دهند. آن‌ها همچنین امنیت بیشتری به فروشگاه شما می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا فعالیت‌ها را در مناطقی از فروشگاه که به سختی قابل مشاهده هستند، مشاهده و پیگیری کنید.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتیایده‌های ارزان قیمت با تأثیر بسیار زیاد در دکور مغازه شوینده بهداشتی

اگر که پول زیادی برای صرف کردن بر روی دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی ندارید، نکاتی را که توسط متخصصان طراحی توصیه شده است امتحان کنید. این نکات را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

یک دیوار برجسته را در مغازه خود انتخاب و رنگ کنید.

برای ایجاد علاقه و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا از یک رنگ پررنگ در یکی از دیوارهای مغازه خود استفاده کنید.

دکور مغازه شوینده بهداشتیعمودی فکر کنید!

از فضای عمودی مغازه خود نیز استفاده کنید؛ تغییر ارتفاع نمایشگرها، مانند آویزان کردن قفسه‌ها در ارتفاعات مختلف، چشمان مشتریان را در حرکت نگه می‌دارد.

براکت‌های ثابت

براکت‌های آویزان قفسه‌ها ساده ترین و معمول ترین‌ مدل از انواع قفسه مغازه ، براکت‌های منحصر به فرد “L” مانند چسبیده به دیوار هستند‌، و قفسه در قسمت بالای آن گذاشته شده است. قسمت کوتاه براکت ‘L’ در زیر قفسه قرار می‌گیرد‌، در حالی که قسمت بلند با شاخه‌های خام به دیوار محکم شده است.

برای آشنایی بیشتر با قفسه ها به مقاله انواع قفسه مغازه مراجعه نمایید.

از پس زمینه‌های خنثی استفاده کنید.

دیوارها و مبلمان رنگ‌شده با رنگ‌های خنثی در پس‌زمینه محو می‌شوند و باعث می‌شوند کالای شما برجسته شود. از آنجایی که پس زمینه برای جلب توجه با محصولاتتان رقابت نمی‌کند، فضا کم‌تر به هم ریخته به نظر می‌رسد.

چیدمان مغازه شوینده بهداشتی

فروشگاه خود را تمیز نگه دار!

خریداران به احتمال زیاد در فروشگاهی که تمیز به نظر نمی‌رسد، نمی‌مانند. مطمئن شوید که پنجره‌ها و شیشه‌ها برق می‌زنند و قفسه‌ها و کالاها بدون گرد و غبار هستند. استفاده از یک رایحه ملایم محیطی مانند وانیل، مرکبات یا کاج را برای صمیمانه‌تر کردن فضای فروشگاه خود در نظر بگیرید.

طراحی دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی به دست یک طراح حرفه‌ای

اگر در مورد توانایی‌های طراحی خود مطمئن نیستید، ممکن است در درازمدت استخدام یک متخصص با تجربه در طراحی چیدمان فروشگاه‌های خرده فروشی و طراحی دکور مغازه شوینده بهداشتی سودمند باشد. استفاده از خدمات یک طراحی داخلی حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند از اشتباهات طراحی پرهزینه جلوگیری کنید.

سخن پایانی

مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند به ندرت تحت تأثیر قفسه‌های نامرتب، محتویات درهم ریخته و ردیف‌های بی مزه اجناس انباشته قرار می‌گیرند. تجارت بصری می‌تواند با ایجاد محیط‌های بصری هیجان‌انگیز که کالاها را به نمایش می‌گذارد، چشم‌های خریداران را جلب کند، یا به زیبایی کلی خرید دلپذیر کمک کند، علاقه و خرید مشتری را افزایش دهد. به همین جهت در این مقاله طاها، به موضوع دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی پرداختیم و نکات ویژه در این زمینه را نیز بررسی کردیم.

اگر قصد دارید یک مغازه شوینده بهداشتی راه اندازی کرده و خود دکور داخلی آن را طراحی کنید، معنی و اصطلاحات کلمات تجاری بصری را برای شناسایی استراتژی‌های مؤثر برای فروشگاه خود درک کنید.

استراتژی‌های طراحی دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی چگونه باید باشد؟

استراتژی‌های مکمل طراحی دکور مغازه شوینده بهداشتی شما می‌تواند عملکرد فروشگاهتان را در جذب مشتری و فروش به حداکثر کارایی برساند. با یک استراتژی ترکیبی، تلفیقی می توانید به بهترین شکل ممکن برای دکوراسیون مغازه شوینده بهداشتی شما کار کنید.

ایده‌های ارزان قیمت با تأثیر بسیار زیاد در دکور مغازه شوینده بهداشتی چگونه هستند؟

یک دیوار برجسته را در مغازه خود انتخاب و رنگ کنید
از پس زمینه‌های خنثی استفاده کنید
فروشگاه خود را تمیز نگه دار
از فضای عمودی مغازه خود نیز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *