مقالات آموزشی

راهنمای خرید قفسه مناسب برای مغازه

انواع قفسه مغازه

جدا از اندازه فروشگاه شما، قفسه بندی فروشگاه یک راه حل محتاطانه و ارزشمند است. با استفاده از فضای خالی دیوار برای نگهداری وسایل تزئینی و زینتی‌، انواع قفسه مغازه در اندازه‌ها و مواد متنوعی متناسب با مغازه، فروشگاه و بودجه شما ارائه می‌شوند.

انواع قفسه مغازه

انواع قفسه مغازه

  • براکت‌های ثابت

براکت‌های آویزان قفسه‌ها ساده ترین و معمول ترین‌ مدل از انواع قفسه مغازه ، براکت‌های منحصر به فرد “L” مانند چسبیده به دیوار هستند‌، و قفسه در قسمت بالای آن گذاشته شده است. قسمت کوتاه براکت ‘L’ در زیر قفسه قرار می‌گیرد‌، در حالی که قسمت بلند با شاخه‌های خام به دیوار محکم شده است.

  • قفسه بندی ساخته شده در داخل

این سبک از قفسه‌ها که عمدتا در سوله استفاده می‌شود‌ و به جای دیوار پشتی‌، با پیچ‌های پشتیبانی به دیواره‌های جانبی متصل می‌شود. این برای فروشگاه های دارای سینه دودکش یا فرورفتگی ایده آل است‌، زیرا فضای دیوار را برای ذخیره بیشتر می‌کند. اندازه مغازه شما مهم نیست‌، قفسه بندی یک راه حل ذخیره سازی محتاطانه و ارزشمند است.

  • قفسه‌های شکاف دار قابل تنظیم

مسیرهای آلومینیومی ‌یا فولادی عمودی به دیواره محکم می‌شوند و براکت‌ها در سوراخ‌های داخل مسیرها قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید ارتفاع قفسه‌ها را تنظیم کنید‌، این نوع از انواع قفسه مغازه عالی است‌، زیرا براکت‌ها را به سوراخ دیگری متصل می‌کنید.

  • قفسه‌های شناور

این گزینه‌ها به گزینه ای جذاب تبدیل می‌شوند که براکت‌های ناخوشایند از دید آن‌ها پنهان می‌مانند. در قفسه‌های شناور از براکت‌های لوله ای و طولانی تری استفاده می‌شود که به دیوار محکم شده و در قفسه واقعی قرار می‌گیرند.

قفسه نئوپان

  • قفسه نئوپان

این گزینه مقرون به صرفه ترین انواع قفسه مغازه است و از تکه‌های چوب به هم چسبانده می‌شود. به راحتی در اثر آب آسیب می‌بیند‌، بنابراین برای محافظت از آن روکش تهیه می‌شود. این ماده در تراکم‌های مختلفی یافت می‌شود و بسیار مقرون به صرفه تر از چوب واقعی است. همچنین انعطاف پذیرتر است‌، بنابراین اگر می‌خواهید از آن برای بارهای سنگین استفاده کنید‌، ممکن است به تقویت آن نیاز داشته باشید.

  • قفسه MDF

MDF برای شخصی سازی عالی است‌، زیرا می‌توان آن را به راحتی رنگ آمیزی و طراحی کرد. این گزینه از تعداد زیادی الیاف چوب است که تحت فشار به هم متصل شده اند. این روکش و لبه‌های صاف آن را برای اره برقی یا ایجاد گوشه‌های گرد ایده آل می‌کند‌، زیرا به راحتی خرد نمی‌شود.

  • قفسه‌های تخته سه لا

تخته سه لا از لایه‌های چوبی که به هم چسبانده شده اند‌، یکی از انواع قفسه مغازه محبوب است. با دوام و مقاوم در برابر آب است و قیمت بالاتری نسبت به نئوپان یا MDF دارد. در صورت تمایل‌، لبه‌ها را می‌توان با روکش یا روکش چوب پوشاند.

  • قفسه‌های چوبی

قفسه بندی چوبی واقعی که یک گزینه قفسه بندی جذاب و ماندگار است‌، شامل بلوط‌، کاج و گردو است. چوب واقعی با دانه بندی طبیعی منحصر به فرد‌، جذابیت جاودانی دارد. رنگ آمیزی و طراحی آن آسان است و سال‌ها برای شما استفاده می‌شود. ممکن است برای محافظت از آن در برابر حشرات و پوسیدگی به آب بندی احتیاج داشته باشد‌، اما در غیر این صورت ماده قابل اطمینان و محبوبی است.

  • قفسه‌های اکریلیک

اکریلیک به سبک قفسه بندی شیک و معاصر ساخته می‌شود که معمولاً در ورق‌های شفاف عرضه می‌شود. این جلوه مدرنی به فضای داخلی قفسه مغازه شما می‌بخشد و سبک است و به راحتی قابل تحمل است. قفسه‌های اکریلیک علی رغم ظاهر شیشه ای‌، محکم و بادوام هستند.

به شما پیشنهاد میکنیم که درصورتی که میخواهید فروشگاه افتتاح کنید مقاله نورپردازی فروشگاه را نیز مطالعه نمایید.

انواع قفسه مغازه

نکات مورد نیاز در خرید انواع قفسه مغازه

1-ابعاد قفسه فروشگاهی را بر اساس انواع محصولاتی که می‌فروشید انتخاب کنید.

انواع قفسه مغازه اهداف مختلفی را ارائه می‌دهند. بعضی از آن‌ها سنگین هستند‌، در حالی که بعضی دیگر مناسب ترین برای کالاهای سبک وزن هستند. واحدهای قفسه بندی گوندولا‌، کلاهک‌های انتهایی و دیوارهای کار چند منظوره در صنعت خرده فروشی هستند. آن‌ها بسیار سنگین و مناسب برای کالاهای بزرگ‌ و سنگین هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند چارچوبی را برای ساخت طرح فروشگاه شما فراهم کنند.

دیوارهای دارای قفسه‌های شناور همه کاره هستند‌، مانند قفسه‌های تله کابین‌، اما بسیار سبک ترند و ابعاد قفسه فروشگاهی کم تر بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. از آن‌ها برای کالاهای سبک استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند بصورت مستقل و یا بر روی دیوارهای فروشگاه شما نصب شوند. آن‌ها از قفسه‌های شناور بدون نیاز به براکت استفاده می‌کنند. می‌توانید بلافاصله پیکربندی قفسه را تغییر دهید تا کالاهایی با اندازه و شکل‌های مختلف را در خود جای دهید.

2-سبک خود را بر اساس “گوشه بازار” خود انتخاب کنید.

معاصر یا کلاسیک؟ قدیمی ‌یا پیشرفته؟ سبک قفسه بندی که انتخاب می‌کنید به مشتریانی که خدمت می‌کنید و محصولاتی که می‌فروشید بستگی دارد. اگر به عنوان مثال جواهرات ظریف می‌فروشید‌، قفسه‌های شیشه ای با روشنایی با تمرکز دقیق بسیار بهتر از چوب روستیک یا فلز صنعتی مناسب کالاهای شما است.

3-قفسه‌هایی متناسب با فضای خود انتخاب کنید

اگر فروشگاه شما کوچک است‌، باید از انواع قفسه مغازه استفاده کنید که کالاهای شما را به نمایش بگذارد بدون اینکه فضای شما را بیش از حد تحمیل کند. ممکن است شما بخواهید در بسیاری از قفسه بندی‌های سنگین سرمایه گذاری نکنید زیرا بزرگ است‌، اما بیشتر نیازهای قفسه بندی را می‌توانید با گزینه‌های متحرک سبک تر‌، کوچکتر مانند تخته‌های دیواری و ارائه دهید.

نکات مورد نیاز در خرید قفسه

4- قفسه‌هایی را انتخاب کنید که به شما در کنترل ترافیک مشتری کمک کند

قفسه بندی به طور کامل چیدمان فروشگاه را طراحی می‌کند که به مشتریان شما کمک می‌کند تا خرید کنند. از طریق فروشگاه خود یک مسیر خلاف جهت عقربه‌های ساعت ایجاد کنید که مشتریان هنگام خرید به آن راهنمایی می‌شوند. آ‌نها نمی‌دانند که راهنمایی می‌شوند‌، اما وقتی در این مسیر قرار بگیرند‌، همه بخش‌ها‌، همه نمایشگرهای مهم را می‌بینند و برای جدا شدن و مرور بیشتر فریب می‌خورند.

5-قفسه‌هایی را انتخاب کنید که بتواند از سرقت جلوگیری کند

قفسه بندی خرده فروشی که خریداری می‌کنید در واقع می‌تواند به جلوگیری از “جمع شدن” یا سرقت از راه‌هایی مانند نمایش جواهرات و سایر کالاهای کوچک پنهان در موارد قفل شده کمک کند. مشتریان هنوز هم می‌توانند آنچه شما ارائه می‌دهید ببینند‌، اما تا زمانی که اجازه دسترسی ندهید نمی‌توانند لمس کنند. یا می‌توانید از انواع قفسه مغازه برای ایجاد راهروهای بن بست برای هر بخش استفاده کنید. این امر به ویژه برای مواردی که نمی‌توان آنها را زیر قفل نگه داشت اما به راحتی قابل سرقت است بسیار مفید است. مشتریان باید از یک منطقه مرکزی به راهروها وارد و خارج شوند تا نتوانند بدون عبور از درب کناری خارج شوند.

در هنگام خرید قفسه‌های خرده فروشی جدید‌، تعیین نیازهای شما دشوار نیست. مشتریانی را که به آنها خدمت می‌کنید در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که نیازهای خود را نیز برآورده می‌کنید. در حالی که مطمئناً عملکرد مهم است‌، زیبایی شناسی نیز مهم است. گزینه‌های قفسه بندی امروز هر دو را به شما می‌دهد.

یکی از وسایل مورد نیاز جهت جلوگیری از سرقت گیت ورود و خروج فروشگاهی می باشد.

6-اندازه واحد قفسه بندی را در نظر بگیرید

انجام برخی از اندازه گیری‌ها قبل از خرید آنلاین قفسه بسیار مهم است. اندازه‌، عرض‌، ارتفاع و عمق و ابعاد قفسه فروشگاهی را در نظر بگیرید تا مکان مناسب در انبار خود را برای سیستم قفسه بندی انتخاب کنید. اگر نیاز به ذخیره وسایل بزرگ در انبار خود دارید‌، به دنبال یک واحد قفسه بندی با قفسه‌های به اندازه کافی بزرگ باشید.

7- موادی را که واحد قفسه بندی از آن ساخته شده را در نظر بگیرید

امروزه می‌توانید انواع قفسه مغازه ساخته شده از فلز‌، چوب‌، پلاستیک و شیشه را پیدا کنید. برای نمایش‌، قفسه‌های ساخته شده از شیشه یک گزینه عالی است. به دو دلیل استحکام و زیبایی از استفاده از قفسه‌های پلاستیکی خودداری کنید‌، مگر اینکه قصد دارید از سیستم قفسه بندی برای ذخیره مواد سبک استفاده کنید. قفسه‌های چوبی برای نگهداری کتاب‌، کاغذ و سایر موارد مشابه مناسب است. با این حال‌، هنگامی‌که به دنبال خرید قفسه‌های آنلاین هستید‌، قفسه‌های ساخته شده از آلومینیوم یا فولاد را انتخاب کنید. این سیستم‌های قفسه بندی با دوام بوده و مقاومت شگفت انگیزی را ارائه می‌دهند.

قفسه برای مغازه

8- سیستم قفسه بندی جدید یا دست دوم

تصمیم مهم دیگری که شما باید قبل از خرید قفسه‌ها بگیرید‌، خرید واحدهای جدید یا دست دوم است. اگرچه گزینه مقرون به صرفه تری است‌، اما واحدهای قفسه بندی مورد استفاده نیاز به توجه دقیق به موارد مختلفی از جمله شکل ظاهری‌، رنگ‌، آسیب دیدگی‌، تعداد قفسه‌ها و غیره دارند. بنابراین اگر توانایی مالی دارید‌، همیشه به دنبال سیستم‌های قفسه بندی جدید باشید.

9- وزن قفسه مغازه را در نظر بگیرید

اگرچه مهمترین عاملی نیست که هنگام خرید انواع قفسه مغازه باید در نظر بگیرید‌، اما وزن واحد می‌تواند بر نوع ذخیره مواد یا اشیا تأثیر بگذارد. قفسه های سنگین پایدارتر هستند و معمولاً نیازی به پیچ و مهره ندارند. از طرف دیگر‌، واحد‌های قفسه فروشگاهی سبک نیز به راحتی جابجا می‌شوند‌، اما از مقاومت و ثبات کافی برای پشتیبانی از وسایل سنگین برخوردار نیستند.

استند فروشگاهی نیز یکی از تجهیزاتی می باشد که می بایست با آن آشنا باشید پس بهتر است مقاله آن را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *