مقالات آموزشی

راهنمای خرید یخچال صنعتی و فروشگاهی

یخچال صنعتی

یخچال صنعتی : از تنظیمات بزرگ کافه تریا‌، تا رستوران‌های کوچک، یخچال و فریزرهای داخلی می‌توانند کیفیت و سرعت خدمات را بهبود بخشند و همچنین به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می‌کنند. از آنجا که یخچال یا فریزر قابل دسترسی شما بیشترین وسیله مورد استفاده در آشپزخانه شما خواهد بود‌، یافتن پیکربندی مناسب نوع درب‌، کمپرسور و اندازه کاملاً متناسب با نیاز شما ضروری است.

خرید یخچال صنعتی کاری هزینه بر است. شما باید مطمئن شوید که از همان ابتدا تصمیم درستی گرفته اید. این می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز باشد‌، به خصوص اگر برای اولین بار این کار را انجام دهید زیرا نمی‌دانید به دنبال چه چیزی باشید. یخچال‌های قابل حمل و نسخه‌هایی از یخچال وجود دارد که به همان اندازه سنگین و موثر هستند. سوال این است که چه چیزی بهترین گزینه برای هدف شما است و نیازتان را تأمین می‌کند.

هیچ مقداری از تحقیق به اندازه کافی قابل ارزیابی نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که با تجربه تحویل تجهیزات یخچال صنعتی با کیفیت بالا با یک مارک معتبر کار می‌کنید. همین امر در مورد تعمیرات نیز صدق می‌کند. تعمیرکار یخچال صنعتی باید آنقدر تجربه داشته باشد که بتواند تمام جوانب تعمیرات تجاری را مدیریت کند. اگر به دنبال یخچال صنعتی هستید‌، نکاتی وجود دارد که می‌تواند مفید باشد و ما برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

یخچال صنعتیراهنمای خرید یخچال صنعتی

درجه حرارت

اولین چیزی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید‌، دمای واحد تبرید تجاری است. همه واحدهای تجاری یکسان طراحی نشده اند. بیشتر یخچال‌های تجاری مدرن به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانند دمای بین 36 تا 40 درجه فارنهایت را کنترل و حفظ کنند. فریزر می‌تواند بین 2 تا -2 درجه حفظ کند. تغییر اندازه‌ها نیز می‌تواند بر روی دما تأثیر بگذارد.

 

مقاله پیشنهادی : تجهیزات فروشگاهی

 

اندازه

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید‌، اندازه یخچال صنعتی است. قبل از تعیین اندازه‌، باید با تجزیه و تحلیل نیازهای خود شروع کنید. آیا می‌خواهید آن را در آشپزخانه صنعتی نصب کنید؟ چه نوع محصولاتی را نگهداری خواهید کرد؟ هر اندازه یخچال بزرگتر باشد‌، گران تر است. تعمیر و نگهداری همچنین می‌تواند مسئله ای باشد که به اندازه واحد بستگی دارد. یک واحد بزرگ هزینه اولیه بالایی خواهد داشت و احتمالاً هزینه بیشتری را برای تعمیر و نگهداری هزینه خواهید کرد. مواردی وجود دارد که شما ممکن است فضای مورد نظر برای خرید کولر مورد نظر خود را نداشته باشید. گزینه دیگر این است که چندین واحد کوچکتر بخرید که بدون استفاده از عنصر خنک کننده آشپزخانه تجاری شما از فضای بهتری استفاده می‌کنند. این می‌تواند به طور بالقوه فضا را در آشپزخانه شما آزاد کند که عملکرد روان را تسهیل می‌کند.

یخچال صنعتیمحل

محل یخچال صنعتی نیز تصمیم خرید را به شما اطلاع می‌دهد. در کجای آشپزخانه می‌خواهید آن را بگذارید؟ قبل از تصمیم گیری در مورد خرید‌، باید به فکر تدارکات حمل و نقل باشید. وقتی محل را انتخاب کردید‌، ابتدا آن را اندازه گیری کنید تا به اندازه کافی جادار باشد تا بتواند یخچال را در خود جای دهد.

غذا

نوع غذایی که در یخچال صنعتی خود نگهداری می‌کنید نوع مورد نظر شما را نیز تعیین می‌کند. آیا قرار است غذای پخته شده‌، خام یا هر دو تهیه شود؟ کمیت همچنین یکی دیگر از جنبه‌های مهم در انتخاب یخچال است. شما باید از مقررات مختلف ذخیره مواد غذایی آگاه باشید زیرا این رژیم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. شما همچنین باید تعیین کنید که آیا در تجارت مواد غذایی خود دارای واحدهای سلف سرویس هستید. مدل درب شیشه ای برای نوشیدنی‌ها و دسرهای سلف سرویس ایده آل است زیرا بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد.

کندانسور

نکته مهم دیگر در هنگام خرید یخچال صنعتی اواپراتور و کندانسور است. خرید یک واحد با کندانسور بی کیفیت می‌تواند منجر به خرابی کمپرسور شود. این بدان معناست که هر زمان که برای ذخیره سازی غذا نیاز به یک رستوران دارید‌، هر بار باید با تعمیرکار تماس بگیرید‌، این وضعیت ایده آل نیست. اطمینان حاصل کنید که چربی کندانسور بررسی شده است. این بدان دلیل است که گریس به عنوان یک عایق شناخته شده است و می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد واحد تجاری شود.

 

محصول پیشنهادی : گارد محافظ یخچال

 

کابینت

قبل از بررسی بقیه یخچال‌، خوب بودن کابینت‌ها را بررسی کنید. این واحد می‌تواند ظاهر خوبی داشته باشد اما حتی اگر چند کابینت خوب به نظر برسند‌، باز هم توصیه می‌شود که بقیه موارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز مرتب است. اطمینان حاصل کنید که هنگام بسته شدن در‌، چراغ‌ها خاموش می‌شوند یا خیر.

شما می‌توانید به دنبال بهترین یخچال‌های تجاری باشید که از سیستم‌های هوشمند برای طراحی درب داخلی استفاده می‌کند. این برای اطمینان از عایق ضخیم است که اثرات ساییدگی را کاهش می‌دهد. ظرفیت داخلی باید به خوبی سازمان یافته باشد تا ذخیره انواع مواد غذایی چالش برانگیز نباشد. وسایل آشپزی باید بدون هیچ مشکلی به راحتی جا بیفتند. به طور کلی‌، هرچه توانایی پرداخت هزینه بیشتری را داشته باشید‌، ویژگی‌های بیشتری را نیز دریافت می‌کنید. لازم به ذکر است که بعضی اوقات گران قیمت لزوماً به کیفیت بهتر ختم نمی شود.

یخچال صنعتینکات نگهداری

نکته مهم در بیشترین طول عمر یخچال صنعتی ، انجام نظافت و نگهداری منظم آن است.

سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید.

سیم پیچ کندانسور را از آلودگی‌، گرد و غبار و زباله‌ها دور نگه دارید تا در حد مطلوب کار کند. از پاک کننده سیم پیچ کندانسور استفاده کنید تا تجمع جمع شده روی سیم پیچ‌ها را به راحتی از بین ببرید. این کار باید حداقل یک بار در ماه انجام شود.

 

دسته پیشنهادی : انواع گیره ها و قلاب ها

 

تیغه‌های فن را تمیز کنید.

پره‌های فن و موتور را با یک پارچه نرم تمیز کنید. اگر لازم است تیغه‌های فن را بشویید‌، موتور فن را بپوشانید تا از آسیب احتمالی رطوبت جلوگیری کند.

هرگونه انسداد جریان هوا را برطرف کنید

مهم است که سیستم یخچال صنعتی به منظور کار کافی‌، به هوای پاک بدون مانع دسترسی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هرگونه گرد و غبار از مناطق ورودی هوا یا اگزوز خارج شده است. این باید حداقل هفته ای یک بار انجام شود.

واشر درب شستشو

واشرهای درب باید هر هفته یک بار تمیز شوند. به سادگی واشر درب را از قاب در خارج کنید‌، آن را به مدت سی (30) دقیقه در آب گرم و صابون خیس کنید‌، سپس با یک پارچه نرم خشک کنید و تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که واشرهای تعویض شده به درستی آب بندی می‌شوند.

قطعات فرسوده یا آسیب دیده را جایگزین کنید

قطعات و لوازم جانبی یخچال و فریزر زیادی وجود دارد که برای عملکرد صحیح یخچال صنعتی شما لازم است. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بزرگتر‌، جایگزینی آنهایی که دیگر کار نمی‌کنند بسیار مهم است. بر روی قطعاتی مانند فیوز‌، لامپ‌، ترموستات‌، واشر و غیره به طور منظم بررسی کیفیت انجام دهید.

 

مقاله پیشنهادی : چیدمان فروشگاه والمارت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *