مقالات آموزشی

اصول قفسه بندی هایپر مارکت چگونه است

قفسه بندی هایپر مارکت

قفسه بندی هایپر مارکت برای افزایش فروش هایپرمارکت ها بسیار مهم است. سازماندهی قفسه‌های فروشگاه ، مشتریان را ترغیب می‌کند تا بیشتر بخرند زیرا به مشتریان کمک می‌کند تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند. جدا از قفسه بندی ، همچنین لازم است که قفسه‌های نمایشگر سوپر مارکت از طرح بندی فروشگاه استفاده کنند و تصمیم بگیرند که محصولات را در کجا قرار دهند تا خرید بیشتر را امکان پذیر کند.

قفسه هایپرمارکتی

قفسه بندی هایپر مارکت و سازماندهی قفسه‌ها بسیار مهم است. قفسه‌های فروشگاهی که به خوبی سازماندهی شده‌اند، خریداران را تشویق به خرید بیشتر می‌کند. جدا از قفسه بندی مناسب، همچنین لازم است که نمایشگرهای هایپرمارکت از چیدمان فضا به درستی استفاده کنند و تصمیم بگیرند که محصولات در کجا قرار گیرند. این نیاز به تفکر زیادی در موقعیت هر محصول دارد تا در هنگام بازدید از فروشگاه توجه خریدار را به خود جلب کند. قرار دادن محصولات به صورت استراتژیک تاثیر زیادی بر تصمیم خرید خریدار دارد.

محصولی که قیمت بالایی دارد در بالای قفسه قرار می‌گیرد و محصولاتی که در بین مردم محبوبیت دارند در قفسه‌های پایینی به نمایش در می‌آیند. چنین قرار دادن محصول را می‌توان با کمک نرم افزارهای زیادی انجام داد. این نرم افزارها ابزارهای تجاری بصری هستند که به خرده فروشان کمک می‌کنند تا با قرار دادن محصولات در سطح چشم، مشتریان را جذب کنند. برای دانستن بیشتر در مورد تکنیک‌های مختلف نمایش محصولات مورد استفاده در هایپرمارکت ها، ادامه مطلب را بخوانید.

قفسه هایپرمارکتی

معرفی انواع قفسه هایپر مارکت

قفسه بندی هایپر مارکت انواع متفاوتی دارد که هر کدام با توجه به طراحی و نوع خود در قسمت مشخصی از هایپر مارکت قرار می‌گیرد این قفسه ها شامل:

  • قفسه بندی یک طرفه
  • قفسه بندی دوطرفه هایپرمارکت
  • قفسه تخفیف کالا
  • قفسه نان
  • قفسه بندی میز صدوق
  • قفسه بندی دیواری هایپرمارکت
  • قفسه سرلاین هایپرمارکت
انواع قفسه هایپر مارکت

چگونه قفسه بندی هایپر مارکت را طراحی کنیم؟

طراحی هایپرمارکت در خرید مشتریان تاثیر دارد. محصولاتی که گران هستند همیشه در بالای قفسه قرار می‌گیرند و آن دسته از محصولاتی که در بین افراد محبوب هستند و در اکثر مواقع دنبال آن میگردند در قفسه‌های پایین قرار میگیرند. موردی که به احتمال زیاد مشتری را به خود جلب می‌کند ، در سطح چشم قرار می‌گیرد.

قفسه‌های بالا: قفسه‌های بالا قفسه‌های ذخیره سازی مارکت برای مواردی که گران هستند یا فروش زیادی ندارند ، رزرو شده است.این غرفه‌های قفسه هایپرمارکت‌ها به عنوان قفسه‌های در سطح چشم نیز نامیده می‌شوند. از آنجا که بیشتر خریداران برای خرید به این قسمت از هایپرمارکت نگاه می‌کنند ، به عنوان یک منطقه ممتاز در نظر گرفته می‌شود.

روند دیگری که در بین خریداران مورد توجه قرار گرفته است ، افزایش کودکانی است که به همراه والدینشان به هایپرمارکت‌ها می‌آیند. بنابراین قفسه‌های ذخیره سازی در فروشگاه‌ها و قفسه بندی هایپر مارکت  باید مواردی را قرار می‌دهند که بچه‌ها دوست دارند و می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. محصولاتی که برای بچه‌ها جذابیت پیدا می‌کنند ، طرح‌هایی دارند که برای کودکان جذاب به نظر می‌رسند و این به معنای درآمد بیشتری برای شما است.

مقاله پیشنهادی: طراحی هایپرمارکت

قفسه بندی هایپرمارکتی

اگر شما نیز به تازگی هایپر مارکت خود را راه اندازی کردید پیشنهاد میکنیم مقاله “نحوه مدیریت فروشگاه” را مطالعه نمایید.

قفسه‌های پایین: تولید کنندگان پیشنهاد می‌کنند مواردی را که بزرگ و سنگین هستند در قفسه‌های پایین قرار دهید. همچنین ، راحت‌تر است که مشتریان بتوانند آنها را از قفسه به صندوق پول منتقل کنند.

قفسه نمایشگر هایپرمارکت برای نمایشگر غذای تازه: نیاز به دقت قابل توجهی برای سازماندهی قفسه‌های هایپرمارکت وجود دارد تا در هنگام نمایش محصولات تازه ، جزئیات محصول را نشان دهند. برای اینکه آن را به چشم مشتری جذاب کنید ، باید سبزیجات متناوب را با هویج ، فلفل دلمه‌ای و غیره کنار هم قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که محصولات از نظر بصری جذاب هستند.

صندوق پرداخت: وسوسه‌های لحظه آخری مانند شکلات، آب نبات، مجلات و نوشیدنی‌های سرد همگی در اینجا قرار دارند تا خریداران و فرزندانشان را در حالی که منتظر هستند جلب کنند.

اقلام ضروری: اقلام ضروری مانند نان و شیر در پشت فروشگاه، اغلب در دو طرف فروشگاه قرار می‌گیرد. این برای ترغیب خریداران به خرید اقلام دیگر در راه است.

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ برای جذب مشتری

قفسه برای میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات: بخش میوه و سبزیجات در نزدیکی ورودی قرار می‌گیرد. همچنین به گونه‌ای طراحی می‌شود که شبیه یک بازار باشد، که خریداران را تشویق می‌کند مدت بیشتری در فروشگاه بمانند و بیشتر خرید کنند.

ورودی‌ها :ورودی‌های سمت راست خریداران را تشویق می‌کند در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنند – تحقیقات نشان داده است که خریدارانی که در این جهت حرکت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند هزینه بیشتری خرج می‌کنند.

برنامه ریزی فروشگاه با استفاده از غرفه‌های نمایشگر هایپرمارکت: شیر ، کشک ، تخم مرغ ، نان و محصولات مرتبط باید در دورترین گوشه فروشگاه شما قرار گیرد. این اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات بیشتری را در فروشگاه شما ببینند ، که ممکن است آنها را به خرید اقلام بیشتر سوق دهد. شکلات‌ها ، مجلات و غیره باید در صندوق پول قرار بگیرند تا بتوانند آن را فورا خریداری کنند.

اتیکت قفسه فروشگاه:بهتراست برای هر قفسه هایپرمارکت از اتیکت معرفی محصولات برای آن بخش استفاده کنید تا مشتری هنگام ورود به آسانی خرید خود را انجام دهد .استفاده از اتیکت برای تخفیف و قیمت‌گذاری نیز باعث جلب توجه مشتری خواهد شد .برای این کار قیمت قبلی را در بالای اتیکت نوشته و آن را خط بزنید و در پائین قیمت تخفیف خورده را با رنگ متفاوت بنویسید تا مشتری درهمان لحظه تصمیم گیری و اقدام به خرید کند

به طور کلی، نمایش محصولات و قفسه بندی هایپر مارکت را می‌توان با نرم افزارها به خوبی انجام داد. این کمک می‌کند تا فرصت‌های جدیدی برای هایپرمارکت ها ایجاد شود تا محصولات جدید را به خریداران معرفی کنند و فروش خود را بهبود بخشند.  گروه بندی محصولات با هم روی نمایشگرهای منحصر به فرد، دستور العملی برای ترقیب کردن خریداران است.

مقاله پیشنهادی: راه اندازی هایپر مارکت

نمونه قفسه بندی هایپر مارکت

مقاله پیشنهادی : استراتژی قیمت گذاری

نتیجه گیری:

باز کردن یک هایپرمارکت جدید یک عملیات پیچیده است که به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. علاوه بر ساخت و ساز یا بازسازی ملک خود و تامین محصولات غذایی عالی، توسعه یک استراتژی بازاریابی موفق برای جذب مشتریان حیاتی است. قفسه بندی هایپر مارکت از جمله استراتژی‌هایی است که این امر را برای شما محقق می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *