مقالات آموزشی

در انتخاب اسم سوپرمارکت باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

انتخاب اسم برای سوپر مارکت

انتخاب اسم سوپرمارکت از مهم‌ترین مسائل در زمان راه اندازی سوپر مارکت است. نام سوپر مارکت شما می‌تواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شود. موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از انتخاب اسم خود به آنها توجه کنید. به این ویژگی ها نگاهی بیندازید و از این نکات در زمان انتخاب اسم برای سوپرمارکت استفاده کنید. اگر قصد دارید یک فروشگاه مواد غذایی، سوپرمارکت، تعاونی یا غرفه کوچک باز کنید، باید مطمئن شوید که نام تجاری شما تا حد امکان منحصر به فرد است و قبلاً توسط رقبا استفاده نشده است.

نکات انتخاب اسم سوپرمارکت

برای انتخاب اسم سوپرمارکت خود، به آگاهی از برخی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های نام‌گذاری نیاز دارید که می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار شما منجر شود. این بخش تکنیک‌های نام‌گذاری برتری را که می‌توانید هنگام انتخاب نام برای سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی خود استفاده کنید تا به شما در بهبود درآمدتان کمک کند، پوشش می‌دهد.

  • فهرستی از اسامی فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید

شما باید نام‌های خوب را از هر فهرستی انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید در عین حفظ نکات ضروری، ایده‌های جدید خود را در ذهن داشته باشید. فهرستی از نام‌های جذاب و مد روز تهیه کنید. می‌توانید چند ایده از اینترنت هم انتخاب کنید.

  • بازی با کلمات

اکنون زمان بازی با کلمات است. این کار ممکن است گاهی امکان پذیر نباشد. اگر این کار را دوست داشته باشید، این روش برای انتخاب اسم سوپرمارکت بهترین عملکرد را دارد. همچنین میتوانید از فرهنگ لغت برای صفت‌ها و مترادف‌های مرتبط استفاده کنید.

اگر قصد تاسیس فروشگاه زنجیره ای دارید مقاله ” اسم فروشگاه ” در انتخاب اسامی خاص به شما کمک خواهد کرد.

  • در مورد احساسی که می‌خواهید نام سوپر مارکت در مشتری ایجاد کند فکر کنید.

دانستن احساساتی که نام فروشگاه یا سوپر مارکت شما در مشتریان شما برمی‌انگیزد بسیار مهم است. بنابراین، تصمیم بگیرید که می‌خواهید این احساس چگونه باشد.

  • از نام‌های سخت برای خاطر سپردن بپرهیزید

در عصر دیجیتال هر کسب و کاری به صورت آنلاین کار می‌کند و از این رو، شما نیز مجبور خواهید بود به کسب و کار آنلاین رو بیاورید. اگر نام‌ کسب‌وکار شما به سختی به خاطر سپرده شود شما بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید. اما اگر نام کسب و کار شما به راحتی به خاطر سپرده شود، افراد مستقیماً وارد وب سایت شما می‌شوند.

  • از نامی استفاده کنید که معنی خاصی ایجاد کند

برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه بازاریابی کم، توصیه می‌شود که نام کسب‌وکارشان مشخص کند که چه چیزی را می‌فروشند یا ارائه می‌دهند.

  • نامی جذاب و به یاد ماندنی انتخاب کنید

کسب و کارها معمولا از طریق بازاریابی ارجاعی که به عنوان بازاریابی دهان به دهان شناخته می‌شود، افزایش فروش را پیدا می‌کنند. برای افزایش فروش خود از طریق ارجاع، نام کسب و کار شما باید چشمگیر و به یاد ماندنی باشد.

  • نامی را انتخاب نکنید که رشد کسب و کار شما را محدود کند

این نکته برای صاحبان سوپرمارکتی است که قصد دارند تجارت خود را در آینده گسترش دهند. اگر شما بخواهید تغییر کاربری بدهید و یا سوپرمارکت خود را گسترش دهید ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید.

یکی از تجهیزات مورد نیاز در سوپر مارکت ها ” سبد خرید دستی ” است که شما میتوانید آن را از فروشگاه طاها تهیه کنید.

  • ارجاع به یک کتاب یا فیلم را در نظر بگیرید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک از شخصیت‌های محبوب داستان‌ها و فیلم‌ها استفاده کردند. این به درآمد شما کمک می‌کند و ممکن است شما به تاکتیک‌های بازاریابی نسبتاً کمتری نیاز داشته باشید.

  • در اینترنت جستوجو کنید

برای انتخاب اسم سوپرمارکت، نیاز به تحقیق کامل دارید. این کار به چند دلیل مهم است:

تحقیقات اینترنتی می‌توانند به شما بگویند که آیا کسب‌وکاری با نامی که شما می‌خواهید انتخاب کنید، فعالیت می‌کند یا خیر. اگر کسی قبلاً نامی را که می‌خواهید انتخاب کرده باشد را بدانید و نامی جدید انتخاب کنید.

شما می‌توانید نامی را بیابید که ممکن است در موتورهای جستجو رتبه بندی شده باشد و از این رو ترافیک آنلاین را به وب سایت خود بیاورید.

انتخاب اسم برای سوپرمارکت
  • دامنه .com را دریافت کنید

پرکاربردترین TLD جهان .com است و بنابراین، شما باید این را برای کسب و کار خود دریافت کنید. این به حرفه‌‌ای شدن فروشگاه شما کمک می‌کند و مشتریان فروشگاه شما را به رسمیت می‌شناسند. می توانید به سراغ TLD های معروف دیگر بروید، در صورتی که .com قبلاً گرفته شده باشد، می‌توانید net، .org و .biz. را انتخاب کنید.

  • در مورد انتخاب اسم سوپرمارکت از اطرافیان خود بازخورد دریافت کنید

انتخاب اسم برای سوپرمارکت کار کوچکی نیست. زمانی که این کار را انجام دادید بهتر است از نظر دیگران نیز استفاده کنید. دوستان و اعضای خانواده خود را جمع کنید و در مورد نام‌های مورد علاقه خود نظرشان بخواهید. می‌توانید از کمک همکاران خود نیز استفاده کنید.

  •  مطمئن شوید که نام سوپرمارکت خوش آوا به نظر می‌رسد

برخی از نام‌ها فقط روی کاغذ زیبا به نظر می‌رسند و صدا کردنشان خوب نیست.

  •  از منابع موجود برای طوفان فکری ایده‌های نام سوپرمارکت استفاده کنید

مقاله پیشنهادی : افزایش فروش سوپرمارکت

صدها منبع وجود دارد که می‌تواند اسم‌های هوشمندانه فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپر مارکت‌ها را به شما بدهد.

  • نامی ساده انتخاب کنید

به خاطر سپردن نام‌های ساده آسان‌تر است، بنابراین بهتر است بیش از حد به انتخاب اسم سوپرمارکت فکر نکنید. سعی کنید نام خود را کوتاه نگه دارید، آن را به حداکثر دو کلمه کاهش دهید. نام شما باید کوتاه و سریع باشد تا توجه مصرف کننده را حفظ کند.

  • از نام خود استفاده کنید

اگر در انتخاب اسم سوپرمارکت به مشکل برخوردید، می‌توانید از نام خود استفاده کنید.

  • مطمئن شوید که شخصاً از این نام راضی هستید

شما باید برای مدت طولانی با نام انتخاب شده برای سوپرمارکت خود زندگی کنید. بنابراین، آنچه شما شخصاً فکر می‌کنید بیشترین اهمیت را دارد.

سخن پایانی‌:

نام خوب کلید موفقیت یک کسب و کار است. از این رو مهم است که برای کسب و کار کوچک یا سوپرمارکت خود بهترین اسم ممکن را انتخاب کنید. برای کسانی که در انتخاب نام سوپرمارکت کوچک خود مشکل دارند، در بالا ایده‌های زیادی برای انتخاب اسم سوپرمارکت وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید مشتریان نام فروشگاه شما را به خاطر بسپارند، باید از یک نام به یاد ماندنی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *