مقالات آموزشی

آشنایی با نحوه راه اندازی هایپر مارکت و هزینه های آن

راه اندازی هایپر مارکت

بخش خرده فروشی یکی از پویاترین بخش‌های هر کشور است. این بخش به طور مستمر در طول سال‌ها، رشد قابل توجه و ثابتی داشته است. هیچ زمانی بهتر از اکنون برای ورود به این صنعت برای راه اندازی هایپر مارکت وجود ندارد. هر چقدر هم که ایده راه اندازی هایپر مارکت جذاب به نظر برسد، کارهای زیادی برای انجام و پیگیری برای موفقیت در آن وجود دارد. این مقاله ساختار زیربنایی کسب و کار و نحوه راه اندازی هایپر مارکت را به شما ارائه می‌دهد که باید روی آن کار کنید تا کسب و کار هایپرمارکت خود را حفظ کنید.

نحوه راه اندازی هایپر مارکت

قبل از تصمیم گیری برای راه اندازی هایپر مارکت شنا می بایست با مواردی آشنا شوید که در زیر عنوان شده است.

هزینه راه اندازی هایپر مارکت

سرمایه‌ای که می‌خواهید در مدیریت هایپرمارکت خود بگذارید، تعیین کننده اهدافی است که قصد دارید از عملکرد هایپرمارکت خود به آن برسید. علاوه بر این، هزینه راه اندازی هایپر مارکت می‌تواند هر عددی باشد که باز هم به اندازه فروشگاه بستگی دارد. مالکان می‌توانند با ثبت نام‌های ضروری، مجوزها و اقدامات مختلف دیگر که از استخدام نیروی کار گرفته تا طراحی فروشگاه را شامل می‌شود، شروع کنند. از این رو، می‌توانید راه‌های مختلف دیگری برای دریافت بودجه و شروع با هایپرمارکت را پیدا کنید.

موسسات مالی نقشی اساسی در کمک به شما در به دست آوردن فرصت‌های سرمایه گذاری ایفا می‌کنند. بانک‌ها و سایر موسسات مالی مزایایی مانند مدت زمان طولانی برای بازپرداخت وام‌ها، نرخ بهره پایین‌تر و بسیاری از مزایای مشابه دیگر را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توان به برنامه‌ها و سیاست‌های ارائه شده توسط دولت در کشور تکیه کرد که به طور خاص برای ارائه وام‌های تجاری یا یارانه‌ها با نرخ بهره حتی پایین‌تر و طرح‌های جذاب‌تر طراحی شده‌اند.

راه اندازی هایپرمارکت

سرمایه گذاری در کسب و کار خرده فروشی شامل پنج جزء مهم است:

هزینه خرید یا اجاره مکان

هزینه راه اندازی فضای داخلی و قفسه‌ها

هزینه خرید موجودی

هزینه ثبت مجوزها

سرمایه گذاری در فناوری‌هایی مانند نرم افزار POS هایپرمارکت، دوربین‌های مدار بسته، لوازم التحریر و غیره.

برای جذب مشتری بیشتر بهتر است مقاله “بهترین رنگ ها برای جذب مشتری” را بخوانید.

موقعیت مکانی هایپرمارکت

مکان مستقیماً بر فروش شما تأثیر می‌گذارد. زیرا رفتار مصرف و الگوهای عمومی در هر حوزه متفاوت است. نیازها، عادات سبک زندگی، بودجه و اولویت‌ها از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. این را می‌توان از طریق یک مثال ساده فهمید. اگر کسی یک هایپرمارکت شیک و با بودجه بالا در یک منطقه در حال توسعه باز کند، نمی‌توان انتظار داشت که فروش آن بالا باشد. این به این دلیل است که مردم در آنجا سبک زندگی بسیار متفاوتی دارند. با این حال، اگر همان مغازه در یک مکان شیک در مرکز یک شهر افتتاح شود، می‌توان انتظار فروش بالایی داشت.

علاوه بر این، انتخاب مکان به دو عامل مهم بستگی دارد. اول، جایی که می‌توانید نوع خاصی از جمعیت را پیدا کنید که می‌تواند با محصولات یا خدماتی که در فروشگاه خود ارائه می‌دهید طنین انداز شود. دوم، شما می‌توانید کسب و کار خود را در مکانی راه اندازی کنید که در حال حاضر رقابت دارید، زیرا شناسایی نیازهای‌مشتریان و رسیدگی به آنها با محصولاتتان آسان‌تر است. همچنین می‌توانید از آژانس‌هایی کمک بگیرید که به یافتن ملک مناسب مطابق با اولویت‌های شما کمک می‌کنند، یا می‌توانید مستقیماً با سازندگان تماس بگیرید یا تحقیقات خود را انجام دهید.

ثبت کسب و کار

ضروری است که تمام موارد قانونی را از قبل رعایت کرده و شرکت خود را ثبت کنید. بنابراین، به دست آوردن تمام مدارک قانونی و درج شدن در فهرست مشاغل تایید شده دولت از اهمیت بالایی برخوردار است. این شما را به یک نهاد تجاری معتبر تبدیل می‌کند. بسته به قوانین و مقرراتی که توسط کشور دنبال می‌شود، باید انواع انطباق‌های قانونی رعایت شود. مهمترین بخش راه اندازی هایپر مارکت، انتخاب ساختار قانونی مناسب است. در حالی که بعداً می‌توان ساختار قانونی را تغییر داد، با اتخاذ تصمیم درست در زمان مناسب، انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

مدیریت موجودی

موجودی مهمترین چیز در هنگام راه اندازی هایپر مارکت است زیرا اولین چیزی است که مشتریان شما می‌بینند. از این رو، دلیل اصلی ورود مشتریان شما به فروشگاه شما در وهله اول است. قبل از افتتاح فروشگاه، مهم است که تصمیم بگیرید چه نوع محصولاتی را می‌خواهید ارائه دهید، به این معنی که آیا می‌خواهید مارک‌های ارگانیک، محصولات محلی، مارک‌های بین المللی یا ترکیبی از همه اینها را بفروشید. این محصولات باید بر اساس هزینه راه اندازی هایپر مارکت شما، محل فروشگاه شما و مخاطبانی که به آنها خدمت می‌کنید انتخاب شوند.

برنامه ریزی چیدمان فروشگاه

زیبایی هایپرمارکت شما به عنوان یک تبلیغ برای فروشگاه شما عمل می‌کند. جذابیت آن به ظاهر و تجربه‌ای که ارائه می‌دهد بستگی دارد. علاوه بر این، همه اینها از نحوه طراحی و برنامه ریزی درست چیدمان آن ناشی می‌شوند. امروزه، می‌توان چندین گزینه برای لوازم چیدمان جانبی پیدا کرد که می‌توانید آنها را به فروشگاه اضافه کنید. سعی کنید نور، رنگ، رایحه و موسیقی را به فروشگاه خود اضافه کنید. در این صورت تجربه‌ای فراموش نشدنی به مشتری‌های خود می‌دهید و از مزایایی که با افزایش وفاداری آنها به دست می‌آید، بهره می‌برید. به طور مشابه، قرار دادن قفسه‌ها و سایر محصولات به گونه‌ای که خرید را راحت و آسان می‌کند. همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی برای مشتریان شما می‌شود و آنها را به طور مکرر برمی‌گرداند.

انتخاب محصولات مناسب برای راه اندازی هایپر مارکت

انتخاب محصولات مناسب برای راه اندازی هایپر مارکت

در زمان انتخاب لوازم فروشگاه نظیر چرخ خرید فروشگاهی یا ترولی فروشگاهی معمولاً صاحبان فروشگاه‌ها سعی می‌کنند مانند کارخانه‌های تولیدکننده محلی، کالای ارزان‌تر را انتخاب کنند. اینها ماندگاری کمی دارند و فرسوده شده و زنگ زده می‌شوند. سعی کنید از محصولات با کیفیت برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

ایده‌های بازاریابی و تبلیغاتی برای افتتاح هایپرمارکت

پس از تمام این مراحل، مهم است که تصوری از فروشگاه خود در ذهن افرادی ایجاد کنید که آنها را به مشتریان دائم تبدیل کند. بازاریابی و تبلیغات مستقیماً بر میزان فروش و رشد شما تأثیر می‌گذارد. یکی از گزینه‌ها استخدام یک تیم بازاریابی حرفه‌ای است که می‌تواند گران باشد، به خصوص اگر سرمایه محدودی داشته باشید و کار جدیدی را شروع کرده باشید. با این حال، گزینه‌های ارزان‌تر دیگری مانند چاپ بروشور، بخش‌های کوچک در روزنامه‌ها و سایر فرم‌های رسانه چاپی وجود دارد.

 فناوری‌های موجود به صاحبان هایپرمارکت‌ها فرصتی عالی داده است تا با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال از آن استفاده کنند. همچنین اجتماعی شدن و تبلیغات در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به حضور شما کمک می‌کند. از این رو، این روش‌ها رایگان یا ارزان و در عین حال بسیار موثر هستند. مدیریت تبلیغات نیز از طریق ارائه تخفیف، پیشنهادات و جوایز امکان پذیر است. اتخاذ ایده‌های تبلیغاتی عملی می‌تواند به میزان قابل‌توجهی باعث افزایش فروش و جذب مشتریان شما شود و مشتریان جدید را جذب کند. همچنین می‌توانید با شرکت در رویدادهای اجتماعی و حمایت مالی از چنین رویدادهایی، تصویر خوبی از هایپرمارکت خود ایجاد کنید.

مقاله مرتبط : قفسه بندی هایپر مارکت

بانکداری و پرداخت

تراکنش‌های انجام شده در حین فروش هایپرمارکت در مقیاس بزرگ هستند و به یک شریک بانکی قابل اعتماد نیاز دارند. دوران طلایی دیجیتالی شدن این جنبه را نیز آسان کرده است. ارتباط با بانک نیز برای فروشگاه ضروری است. می‌توانید تمام درآمدهای خود را به این حساب واریز کنید، از این حساب بانکی پرداخت‌ها را انجام دهید و تمام پرداخت‌ها ،وام‌ها و سایر اطلاعات مهم مالی را پیگیری کنید. می‌توانید یک سیستم صورت‌حساب را در هایپرمارکت بگنجانید که ردیابی درآمد تولید شده را آسان‌تر می‌کند.

نتیجه گیری:

راه اندازی هایپر مارکت نیازمند سرمایه گذاری‌های هنگفت است و برنامه ریزی مدل کسب و کار هایپرمارکت به هیچ وجه کوچک و آسان نیست. معمولا دانستن فرآیند و تمامی مراحلی که برای راه اندازی یک هایپرمارکت انجام می‌شود برای مردم گیج کننده است. مهم است که به یاد داشته باشید که صبر و پشتکار کلید اصلی راه اندازی هایپر مارکت است. اگر کسی تمام مراحل را با جدیت دنبال کند، مطمئناً نتیجه مورد نظر را می‌گیرد. ظهور فناوری، تشویق سیاست‌های دولت و اکوسیستم قوی هایپرمارکت‌ها، کل فرآیند را بسیار آسان‌تر کرده است. با کمک راهنمای ما در اینجا، اولین قدم را به سوی یک هایپرمارکت موفق بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *