مقالات آموزشی

داستان و تاریخچه والمارت بزرگترین فروشگاه جهان

تاریخچه والمارت

داستان  و تاریخچه والمارت در سال 1962 توسط سام والتون در راجرز آرکانزاس تاسیس شد و رشد اولیه خود را در مناطق روستایی متمرکز کرد و بدین ترتیب از رقابت مستقیم با غول های خرده فروشی مانند سیرز و کمارت پیشروی کرد. همزمان با رشد ، شرکت فرمت های خرده فروشی جدیدی از جمله انبارهای تخفیف (Sam’s Club 1983) و (Wal-Mart Supercenters 1988) را توسعه داد. در طی یک دهه از افتتاحیه مواد غذایی ترکیبی و فروشگاه های supercenters ، وال مارت به یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای ایالات متحده تبدیل شده بود.

تأکید بر توجه مشتری (به عنوان مثال ، تبلیغات مستقیم پست الکترونیکی) ، کنترل هزینه ها (به عنوان مثال ، واردات ارزان قیمت) و کارایی در شبکه های توزیع آن (به عنوان مثال انبارهای منطقه ای) به وال مارت کمک کرد تا به بزرگترین فروشگاه جهان در ایالات متحده در سال 1990 تبدیل شود.

تاریخچه والمارت

یک سال بعد با افتتاح فروشگاه در مکزیک به بازارهای بین المللی منتقل شد و رشد یا از طریق فروشگاه های جدید و یا خرید خرده فروشان مستقر در کشورهایی مانند کانادا ، چین ، آلمان و انگلستان ادامه یافت. این شرکت بلافاصله پس از مرگ والتون در سال 1992 با افت فروش روبرو شد اما با معرفی نام تجاری بزرگ شرکت در سال 1993 مجدداً به بازار برگشت.

در سال های پس از مرگ والتون ، این شرکت از نظر مالی صرفه اقتصادی کم تری داشت و برای تأمین مالی سریعاً بدهی شرکت ها را جمع کرد. تا سال 1995 فروش وال مارت دو برابر شد ، تا سال 1999 این شرکت به بزرگ ترین کارفرمای خصوصی جهان تبدیل شد و تا سال 2001 فروش کلی آن از فروش اکسون موبیل پیشی گرفت و وال مارت را به عنوان بزرگ ترین شرکت در جهان رتبه بندی کرد و داستان والمارت بزرگترین فروشگاه جهان آغاز شد.

اهداف وال‌مارت

دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده واقع شده است. هدف اصلی این شرکت ارائه تخفیف های مداوم ، خدمات مشتری وفادار و خدمات سریع و دوستانه است.

تاریخچه والمارت

اهداف والمارت برای گسترش تجارت خود در شهرهای بزرگ و همچنین گسترش فروشگاه های زنجیره ای در سراسر جهان است. فروشگاه های زنجیره ای وال‌مارت به چهار بخش Walmart Supercentres ، فروشگاه های تخفیف ، بازارهای همسایگی و انبارهای Sam’s Club ها تقسیم شده اند که بیش از 100 میلیون مشتری از این فروشگاه ها بازدید می کنند.

این فروشگاه برای تجار کوچک و جوامع در آمریکا بسیار ناخوشایند است. چون  پیشنهادات ارزان قیمت و بهترین خدمات به مشتریان را ارائه می دهد. این وضعیت برای بازرگانان و تجار کوچک در آمریکا بسیار بد است.

والمارت می آید و تمام فروشگاه های کوچک را تصاحب می کند. قدرت خرید ، بازاریابی تهاجمی و ارائه قیمت های پایین به مشتری توسط والمارت ، تمایل به جذب تجارت توسط بازرگانان کوچک دارد.

به تدریج رویای شرکت وال‌مارت برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشگاه در جهان روز به روز در حال پر شدن است. اما متاسفانه ، آن ها با اقدامات اشتباه تجارت خود را افزایش می دهند و به فرهنگ جوامع احترام نمی گذارند.

اگر شما نیز در فکر تاسیس یک فروشگاه زنجیره ای هستید بهتر است مقاله نحوه ساخت فروشگاه زنجیره ای را مطالعه نمایید.

تاریخچه رویدادهای والمارت

رویداد های موجود در تاریخچه والمارت به ترتیب زیر است:

  • 1960 : سام والتون اولین فروشگاه تخفیف خود را در راجرز ، آرکانزاس افتتاح کرد.
  • 1981: بزرگ ترین شرکت در آمریکا شد.
  • 1981: پس از تبدیل شدن به بزرگ ترین شرکت در آمریکا ، آنها فروشگاه های خود را در یک شهر کوچک لوئیزیانا افتتاح کردند.
  • 1983: والمارت فروشگاه های خود را در پاوهوسکا و اوکلاهما افتتاح کرد.
  • 1986: وال‌مارت ادعا کرد که می تواند بیش از 4000 شغل را به انجمن های آمریکایی بازگرداند.
  • 1989: آن ها کمپینی را درباره آگاهی از محیط زیست که والمارت از زمین ، آب و هوا آگاه است ، هدایت می کنند.
  • 1990: برخی از گروه های فعال علیه گسترش فروشگاه وال‌مارت وجود دارند.
  • 31 دسامبر 1990: فروشگاه های خود را در لوئیزیانا تعطیل کرد.
  • پنجم نوامبر 1991: والمارت فروشگاه خود را در شهر Lowa افتتاح کرد.
  • 6 اکتبر 1998: بنیانگذار ، سام والتون ، یک خیریه خانوادگی به نام بنیاد حمایت خیرخواهانه خانواده Walton ایجاد کرد.
  • ژوئن 1999: والمارت زنجیره Asda را به دست گرفت ، اکنون آن ها فروشگاه ها و انبارهایی در سراسر ایالات متحده دارند.
  • 2001: به بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای جهان تبدیل می شود و فروشی عظیم 191 میلیارد دلاری دارد.
  • 2003: فروشگاه های خود را در پکن افتتاح کرد و تاکنون 22 فروشگاه در چین دارند.
  • 2006: والمارت فروشگاه های خود را در آلمان تعطیل کرد.
  • جولای 2007: والمارت بیش از 2500 واحد فروشگاه در سراسر جهان و بیش از 500000 کارفرما در برخی کشورها در حال فعالیت دارد.
  • 2007: تا پایان سال جاری ، آن ها 45 میلیارد دلار خالص فروش داشته اند.
  • 2008:  امکانات عمده فروشی خود را در هند افتتاح کرد.

برای آشنایی بیشتر با فروشگاه والمارت مقاله چیدمان فروشگاه والمارت را نیز مطالعه نمایید.

مدل تجاری والمارت بزرگ ترین فروشگاه جهان

مدل کسب و کار والمارت حذف واسطه از کانال های توزیع است. مزیت بعد از برکناری واسطه این است که با تهیه محصولات با هزینه کم تر سود را به مصرف کننده برسانید.

انگیزه اصلی استراتژی تجاری وال‌مارت ورود به هر بخش از بازار و تسلط بر بازار با ارائه محصولات با قیمت پایین است. استراتژی اصلی بازاریابی شرکت مبتنی بر پیشبرد قیمت ، رقابت پذیری و ارائه تجربه ای عالی با شعار Everyday Low Price است.

تاریخچه والمارت

تاریخچه والمارت : بخش های اصلی وال‌مارت

تاریخچه والمارت آن را به سه بخش اصلی تقسیم می کند.

  • Walmart U.S

Walmart U.S در ایالات متحده کار می کند. آن ها محصولات و خدماتی را که به طور فیزیکی در فروشگاه ها وجود ندارد به مشتریان ارائه می دهند. آن ها خدمات خود را از طریق وب سایت و برنامه تلفن همراه ارائه می دهند. وب سایت شرکت Walmart از ویژگی خاصی برخوردار است که شخص ثالث را برای فروش محصولات فراهم می کند. این شرکت تجارت خود را در سیستم عامل های مختلف مانند سوپرمارکت ها ، فروشگاه های تخفیف ، بازارهای محله و وب سایت های تجارت الکترونیکی انجام می دهد.

  • Walmart International

Walmart International نیز به سه بخش خرده فروشان ، عمده فروشان و سایر پروژه های کوچک تقسیم شده است. این بخش ها همچنین به بخش های مختلفی مانند سوپرمارکت ها ، انبارها ، وسایل الکترونیکی ، فروشگاه های پوشاک ، داروخانه ها ، خرده فروشی های دیجیتال و بسیاری دیگر تقسیم می شوند.

  • Sam’s Club

این پلت فرم آنلاین شرکت Walmart است ، به عنوان مثال ، “samsclub.com”. این باشگاه متشکل از عضویت تنها فعالیت های خرده فروشی انبار است. این بخش شامل باشگاه های انبار در ایالات متحده و همچنین samsclub.com است.

استراتژی بازاریابی والمارت

تجزیه و تحلیل استراتژی کسب و کار والمارت یکی از مه مترین قسمت های هر کسب و کار چه کوچک و چه بزرگ است. تهیه یک برنامه بازاریابی موثر برای بقا در بازار بسیار مهم است.

Walmart از اصل روش نفوذ بازاریابی تجاری استفاده می کند که برای جذب بازار با ارائه قیمت های پایین تر و قیمت های رقابتی به مصرف کنندگان استفاده می شود.

این شرکت از رهبری هزینه پیروی می کند که سود کلانی را برای شرکت به همراه دارد. این شرکت قیمت های پایینی را به مصرف کننده ارائه می دهد و برای حفظ ارتباط بین والمارت و مشتری با همه مشتری ها به عنوان پادشاه بازار رفتار می کند.

یکی از تجهیزات مهم در فروشگاه های زنجیره ای ترولی فروشگاهی است که در سایت طاها موجود می باشد.

تاریخچه والمارت

والمارت چگونه درآمد ایجاد می کند؟

با بررسی تاریخچه والمارت می فهمیم که  مدل درآمد والمارت با اصل خرید عمده به صورت یک جا در ارتباط است. در این سیستم ، آن ها تخفیف زیادی از تولید کنندگان دریافت می کنند. و در مقادیر کم با قیمت پایین به فروش می رسند. با کاهش قیمت آن ها حجم فروش بالایی دارند که از طریق آن درآمد بالایی به دست می آورند. وال‌مارت با حذف واسطه و فروش مستقیم محصولشان به مشتریان و خدمات به تجارت درآمد خود را کسب می کند. دو منبع اصلی درآمد عبارتند از: درآمد محصول و درآمد خدمات.

درآمد محصول

والمارت طیف گسترده ای از محصولات را در دسته های مختلف دارد:

  • در گروه مواد غذایی ، آن ها محصولی مانند کالاهای مورد نیاز روزانه ، لبنیات ، غذاهای منجمد ، نانوایی ، محصولات کودک ، کمک های زیبایی و بسیاری دیگر دارند.
  • گروه سلامتی و بهداشتی محصولاتی مانند محصولات داروخانه و خدمات بالینی را دارند.
  • گروه سرگرمی محصولاتی مانند محصولات الکترونیکی ، اسباب بازی ها ، دوربین ها ، فیلم ها ، موسیقی و کتاب ها را دارد.
  • رنگ و سخت افزار ، خودرو ، کالاهای ورزشی ، صنایع دستی و کالاهای فصلی.
  • پوشاک شامل پوشاک برای مردان ، زنان ، پسران ، دختران ، کفش ، جواهرات و لوازم جانبی است.
  • لوازم خانگی شامل سرویس های مبلمان منزل ، دکوراسیون منزل ، زندگی و باغبانی است.

درآمد خدمات

والمارت همچنین برای درآمدزایی در زمینه های مختلف خدماتی را ارائه می دهد:

  • آن ها خدمات مالی مانند کارت های اعتباری ، حواله ، انتقال وجه ، انتقال پول ، پرداخت قبض و … را ارائه می دهند.
  • سرویس های پخش فیلم VUDU: این یک پلت فرم OTT مبتنی بر اشتراک برای خرید و اجاره فیلم ، تماشای نمایش های تلویزیونی در صورت تقاضا است.
  • خدمات بالینی شامل مراقبت های بهداشتی اولیه ، بررسی های جسمی و سلامتی ، تست های آزمایشگاه بالینی است.
  • خدمات بیمه درمانی

داستان والمارت بزرگترین فروشگاه جهان از این رو بود. با مطالعه تاریخچه والمارت به این نتیجه پی می برید که هر فروشگاهی برای موفقیت به استراتژی و اهداف و برنامه های خاصی نیاز دارد. بنابراین برای هر فروشگاه تازه تاسیس و نوپایی ضروری است تا به بررسی فروشگاه وال‌مارت پرداخته و از آن درس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *