مقالات آموزشی

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه

یکی از چالش های پیش روی فروشگاه ها همواره ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه بوده است. این بدان معناست که وقتی مشتریان تلاش می کنند از نظرفیزیکی وارد یک فروشگاه شوند ، انتظار چیز اضافی را دارند. چون وقتی به صورت آنلاین خرید می کنند ، یک پیشنهاد عالی محصول ، تجربه مشتری روان و تسویه حساب سریع دارند و در خرید حضوری انتظار خدماتی اضافه دارند. بنابراین ، عنصر کلیدی که واقعاً به یک تجارت خرده فروشی ارزش می بخشد ،کارکنان حرفه ای در فروشگاه هستند.

این ها مواردی هستند که می توانند تفاوت واقعی ایجاد کنند و دلیل اینکه مشتریان شما ترجیح می دهند به فروشگاه شما بیایند تا خرید آنلاین. از طرف دیگر ، کارمندان شما نیز کسانی هستند که می توانند مشتریان شما را وادار کنند که دیگر هرگز مایل به بازگشت به فروشگاه شما نباشند .

نیازی به گفتن نیست که انتخاب افراد مناسب برای کار در فروشگاه های شما هرگز به اندازه اکنون از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده است . در ادامه ما به بررسی ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه خواهیم پرداخت تا بدانید برای استخدام نیروهای خود در فروشگاه به دنبال چه ویژگی هایی باشید.

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه :

1-  اعتماد به نفس

کارکنان حرفه ای در فروشگاه های بزرگ افراد با اعتماد به نفسی هستند. آن ها باید بتوانند به روشی طبیعی و بدون تردید به مشتری نزدیک شوند. اما کارکنان فروشگاه علاوه بر اعتماد به نفس در مورد خود ، باید از محصول یا خدمتی که می فروشند نیز اطمینان داشته باشند. از این گذشته ، هیچ کس نمی خواهد از فروشنده ای چیزی خریداری کند که نسبت به محصول خود قانع نشده باشد و در اینجا ختم نمی شود. کارکنان فروشگاه تحت هر شرایطی باید اعتماد به نفس داشته باشند. به طور مثال وقتی مشتری ناراضی به فروشگاه برمی گردد زیرا می خواهد مثلاً چیزی را بدون پرداخت هزینه یا پس از پایان دوره بازگشت رایگان برگرداند.

برای داشتن یک فروشگاه زنجیره ای موفق علاوه بر داشتن کارمندان حرفه ای موارد دیگری را نیز باید رعایت کنید که تمامی آن ها در مقاله چطور صاحب یک فروشگاه زنجیره ای موفق شویم آورده شده است.

2- همدلی

همدلی و مهارت های ارتباطی عالی دست به دست هم می دهند ، تا کارکنان حرفه ای شوند. به هر حال آن ها باید این کار را انجام دهند. کارمندان ایده آل فروشگاه می دانند که چگونه خود را جای مشتریان خود بگذارند و یکی از ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه همین همدلی است.

آن ها شنوندگان خوبی بوده و  ارتباطات بسیار خوبی دارند و بر مهارت تفکر مبتنی بر راه حل تسلط دارند. بیایید به وضعیت فوق بپردازیم ، جایی که مشتری می خواهد پس از پایان دوره بازگشت، رایگان چیزی را پس دهد. کارمندی که با این وضعیت سر و کار دارد نه تنها باید اعتماد به نفس کافی را داشته باشد تا به مشتری بگوید چه چیزی ، بلکه باید به اندازه کافی همدل باشد و این کار را به روشی انجام دهد که با وجود پاسخ نامطلوب احتمالی، مشتری را درک کند.

3- میل به ساختن روز مشتری

کار در فروشگاه چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی یک کار طاقت فرسا است. کارمندان فروشگاه 8 ساعت متوالی روی پاهایشان می ایستند و هر روز با افراد مختلف برخورد می کنند. همه این ها باید با لبخندی مداوم بر لب باشد و از الزامات ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه خوش رویی و لبخند است. به همین دلیل است که کارکنان حرفه ای باید ویژگی ذاتی داشته باشند تا مردم را خوشحال کنند این یک ویژگی حیاتی برای کارکنان فروشگاه است زیرا برخلاف همکاران آنلاین آن ها ، دائماً مورد بررسی مشتریان هستند.

آیا آن ها در تلفن های بی حوصله به نظر می رسند؟ مشتریان شما بلافاصله آن را مشاهده خواهند کرد و متوجه خواهند شد. آیا آن ها بیش از حد مشغول گپ زدن با یکدیگر هستند در حالی که واضح است مشتری در کنار آن ها بیش از حد خجالتی است و نمی تواند حرفش را قطع کند؟در این صورت احتمالاً دیگر هرگز آن مشتری را نخواهید دید.

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه

4- رفتار دوستانه و مثبت

هر دوی این ویژگی های شخصیتی خود گویاست. این گونه تصورکنید که در هر دفترچه راهنمای ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه در لیست “همیشه دوستانه باشید و نسبت به مشتری خود نگرش مثبت داشته باشید” به عنوان قانون شماره یک آن است.  باز هم برخلاف نمایندگی های خدمات مشتری ، کارمندان فروشگاه نمی توانند پشت خط تلفن یا صفحه رایانه پنهان شوند.

اگر آن ها روز و یا وضعیت بدی داشته باشند ، مشتریان شما بلافاصله متوجه این حالت می شوند و ممکن است ان ها را برای همیشه از دست دهید. بنابراین اگرچه دوستانه بودن و مثبت بودن ویژگی خوبی برای شخصیت کارکنان حرفه ای فروشگاه به نظر می رسد ، اما آن ها بیش از این است. این عناصر برای تجربه مشتریان و همچنین درک از برند شما حیاتی هستند.

5- صادقانه و قابل اعتماد

این دو ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه یکسان نیستند اما در یک جهت حرکت می کنند.. صداقت از این جهت مهم است که کارکنان فروشگاه اغلب با محصولات و پول های ارزشمند کار می کنند. فرصت هایی برای گرفتن یکی یا دیگری چندین بار در روز خود را نشان می دهد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که افراد صادقی برای شما کار می کنند. تفکر اساسی در مورد عامل اطمینان ماهیت عملی تری دارد.

عدم حضور یا دیر نشان دادن کارکنان ، به ویژه عصرها و آخر هفته ها ، مسئله ای رایج در صنعت فروشگاه های زنجیره ای است و از آن جا که پیدا کردن جایگزین های لحظه آخری کمی سخت است، مهم است که برای شروع کارکنان قابل اعتماد و متعهد را استخدام کنید. صداقت و قابلیت اطمینان  بودن نیز از ویژگی‌های مهم تعامل با مشتریان است.

کارمندان فروشگاه باید صادق باشند  و در صورت لزوم با درایت رفتار کنند  و اطمینان حاصل کنند که افراد فقط با چیزی از فروشگاه خارج می شوند که در واقع به زندگی آن ها ارزش می بخشد.

در واقع، یک مزیت اضافی در کارکنان صادق خرده فروشی با شهرت خوب این است که بر تصویر برند شما نیز تأثیر مثبت می گذارد.

شما در برای جلب رضایت مشتری در فروشگاه خود می بایست از تجهیزات مناسب نیز استفاده کنید یکی از این موارد  ترولی فروشگاهی می باشد.

6- حل مسئله خلاقانه

مهارت های عالی حل مسئله به طور حتم به دوز قابل توجهی از خلاقیت نیاز دارند. کارکنان فروشگاه باید به صورت روزمره بداهه پردازی کنند. آن ها هرگز نمی دانند كه مشتری  یا  همكار  با چه سوال یا مشكلی روبرو خواهد شد. این ممکن است به چیزی باشد که قبلاً با آن سر و کار نداشته اند. بخش خلاقیت فراتر از یافتن راه حل های عالی برای مشکلات موقت است. یکی دیگر از ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه با کیفیت بالا همچنین توانایی ارائه ایده های نوآورانه برای ویترین مغازه شما و روش های جالب توجه برای ارتقا دامنه محصول جدید را دارند. خلاقیت تقریباً به ناچار همراه با انعطاف پذیری است. کارکنان فروشگاه باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.

نه فقط در مورد ساعت کاری آن ها ، گرچه این قسمت مهمی از آن است ، بلکه همچنین در مورد برخورد با انواع مشتری ها و محصولات نیز مهم است و هم چنین جنبه های مختلف شغلی را فراموش نکنید.

امروز ، یک کارمند ممکن است مشتری های پشت صندوق را چک کند ، در حالی که فردا ، ممکن است در اتاق های اتصالات کمک کنند. روز بعد از آن ، آن ها می توانند خود را در طراحی مجدد ویترین مغازه و تغییر ترتیب فروشگاه قرار دهند. به عبارت دیگر: انعطاف پذیری یک امر ضروری است.

ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه

7- چند وظیفه ای بودن

به جای یک ویژگی شخصیتی ، این مهارت مولتی تسک بودن است که ما در این جا درباره آن صحبت می کنیم. و یک مورد مهم است ، زیرا کارمندان خرده فروشی باید بتوانند هم زمان چندین کار را انجام دهند. در حالی که به عنوان مثال به سول مشتری پاسخ می دهید ، یک دسته تی شرت تا بزنید. به عبارت دیگر: مشتریان باید مراقبت شوند ، اما وظایف معمول فروشگاه نیز باید انجام شود.

بدون شک ، برای رسیدن به ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه آن ها  باید یک برنامه آموزش مهارت ها را بگذرانند. با این حال ، بسیاری از موارد مورد نیاز نگرشی است و باید در افرادی که برای رویارویی با مشتریان استخدام شده اند سخت گیر باشد. غربالگری و احراز صلاحیت کارکنان جدید برای فروشگاه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

چون این گذشته ، همکاران فروش نمایندگان خط مقدم یک فروشگاه هستند. در پایان روز ، همه چیز در مورد نحوه تعامل یک کارمند فروش با مشتری و ویژگی های کارکنان حرفه ای در فروشگاه است. چگونگی برقراری این تعامل در نهایت تعیین خواهد کرد که آیا آن مشتری فروشگاه را به دوستان و خانواده خود پیشنهاد خواهد داد ، یا می چرخد و بیرون می رود ، و دیگر هرگز برنمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *