مقالات آموزشی

معرفی بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای امریکا و جهان

بهترین فروشگاه های زنجیره ای جهان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممکن است به دلیل رواج فزاینده خرید آنلاین رو به کاهش باشند، اما داده‌ها نشان می‌دهد که فروشگاه های زنجیره ای امریکا هنوز نقشی محوری در دنیای خرده‌فروشی امروز دارند. آخرین رتبه‌بندی فدراسیون ملی خرده‌فروشی ایالات متحده(NRF) نشان می‌دهد که بزرگترین شرکت‌های این صنعت در سال 2020 همچنان هر کدام هزاران فروشگاه فیزیکی دارند.  شرکت‌های خرده فروشی در فروش کالا یا خدمات به مصرف کنندگان تخصص دارند. محصولات فروخته شده توسط فروشگاه های زنجیره ای امریکا شامل طیف گسترده‌ای از خدمات مانند پوشاک، جواهرات، کالاهای خانگی، لوازم خانگی کوچک، الکترونیک، خواربار، محصولات دارویی و همچنین اجاره ابزار و تجهیزات است. در این میان، بسیاری از خرده فروشان به طور فزاینده‌ای کالاها را به صورت آنلاین از طریق وب سایت‌ها، بازارهای اینترنتی و برنامه‌های تلفن همراه می‌فروشند. این لیست از چند خرده فروش بزرگ جهان را بررسی کنید.

بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای جهان

بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا

شرکت تسکو

Tesco plc یک شرکت چند ملیتی خرده‌فروشی مواد غذایی است. دفتر مرکزی آن در Welwyn Garden City، انگلستان است.  Tesco plc سومین خرده‌فروش بزرگ در جهان است که بر اساس درآمد ناخالص اندازه‌گیری می‌شود و در رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای یکی از 10 خرده‌فروش بزرگ جهان در سال 2022 از نظر درآمد است. این فروشگاه در پنج کشور در سراسر اروپا دارد و پیشرو در بازار مواد غذایی در بریتانیا است. علاوه بر این، Tesco plc مواد غذایی را از طریق بهترین و منحصراً برندهای Tesco خود ارائه می دهد. این شرکت پوشاک را از طریق برند F&F خود و لوازم خانگی لوکس را از طریق نام تجاری Fox & Ivy ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت خدمات مختلف بانکداری خرده فروشی و بیمه را نیز ارائه می‌دهد. تسکو در سال 1919 توسط جک کوهن به عنوان گروهی از غرفه‌های بازار در هاکنی لندن تاسیس شد.

یکی از ویژگی های اصلی بزرگترین فروشگاه ها استفاده از تجهیزات فروشگاهی است که موجب آسایش مشتریان میشود.

فروشگاه های زنجیره ای امریکا

در صورتی که می‌خواهید در مورد سوال مرچندايزينگ چيست بیشتر بدانید و اهداف این کار را دنبال کنید، کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

شرکت تارگت (ایالات متحده)

Target Corp. یکی از فروشگاه های زنجیره ای امریکا است که دفتر مرکزی آن در مینیاپولیس، مینه سوتا قرار دارد. این هشتمین خرده فروش بزرگ در ایالات متحده است و یکی از اجزای شاخص S&P 500 استTarget Corp. کالاهای عمومی را به صورت آنلاین و در فروشگاه‌های عمدتاً در ایالات متحده، کانادا و آمریکای لاتین به فروش می‌رساند. در دهه 1980 شروع به گسترش فروشگاه‌ها در سراسر کشور کرد و در دهه 1990 قالب‌های فروشگاهی جدیدی را با نام تجاری Target معرفی کرد. علاوه بر این، انواع کالاهای سفارشی و عمومی و همچنین مجموعه‌ای از مواد غذایی، از جمله مواد غذایی فاسد شدنی، مواد غذایی خشک، لبنیات و اقلام منجمد را با قیمت‌های تخفیف دار ارائه می‌دهد. همچنین برخی از برندهای آن عبارتند از Archer Farmers، Pillowfort، Wine Cube و Simply Balanced .

Home Depot بزرگترین فروشگاه زنجیره ای امریکا

The Home Depot Inc

Home Depot، بزرگ‌ترین خرده‌فروش لوازم خانگی در ایالات متحده و از هایپر مارکت‌های معروف دنیا است که ابزار، محصولات ساختمانی، تجهیزات و خدمات را عرضه می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهرستان کاب، جورجیا، با آدرس پستی آتلانتا قرار دارد.  Home Depot فروشگاه‌های سخت افزاری را اداره می‌کند که در فروش مصالح ساختمانی و محصولات خانه تخصص دارند. فروشگاه‌های آن عمدتا در آمریکای شمالی واقع شده‌اند. علاوه بر این، چندین فروشگاه بزرگ را در سراسر ایالات متحده در تمام 10 استان کانادا و تمام 32 ایالت مکزیک و مکزیکو سیتی اداره می‌کند. این شرکت طیف گسترده‌ای از مصالح ساختمانی، بهسازی خانه، محصولات باغی و چمن را به فروش می‌رساند. این شرکت خدمات مختلفی از جمله خدمات نصب و راه اندازی و همچنین اجاره تجهیزات را ارائه می‌دهد.

شرکت کروگر یکی از فروشگاه های زنجیره ای امریکا

شرکت کروگر (ایالات متحده)

شرکت کروگر یک فروشگاه زنجیره ای امریکا است که سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های چندبخشی، جواهرات‌ و فروشگاه‌های رفاه را در ایالات متحده اداره می‌کند. برندهای آن عبارتند از Big K، Heritage Farms، Simple Truth و Simple Truth Organic . این شرکت برخی از اقلام غذایی فروخته شده در سوپرمارکت‌های خود را تولید و پردازش می‌کند. کروگر 33 مرکز پردازش یا تولید مواد غذایی، 1613 سوپرمارکت مرکز سوخت ، 2525 داروخانه و 225 کلینیک پزشکی در فروشگاه The Little Clinic را اداره می‌کند. از 6 نوامبر 2021، دفتر مرکزی کروگر در مرکز شهر سینسیناتی قرار دارد. علاوه بر این، کروگر بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا از نظر درآمد و دومین خرده فروشی بزرگ پس از والمارت است. همچنین، هفتمین کارفرمای خصوصی بزرگ ایالات متحده در ایالات متحده است. Kroger در رتبه بندی Fortune 500 از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده از نظر کل درآمد در رتبه هفدهم قرار دارد.

بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای جهان

اگر می‌خواهید در مورد سوال فرانچایز چیست بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

Walgreens Boots Alliance Inc

Walgreens Boots Alliance  در ایالات متحده مستقر است، از فروشگاه های زنجیره ای امریکا است و خدمات داروخانه را در اروپا ارائه می‌دهد که مقر آن در دیرفیلد، ایلینوی است. این شرکت دارای داروخانه‌های زنجیره‌ای Walgreens and Boots و همچنین چندین شرکت تولید و توزیع دارو است. این شرکت در 31 دسامبر 2014، زمانی که Walgreens 55 درصد از سهام Alliance Boots را خریداری کرد، تشکیل شد. از سال 2021، Walgreens Boots Alliance در رتبه بندی Fortune 500 از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده بر اساس درآمد کل، در رتبه شانزدهم قرار دارد. علاوه بر این، Walgreens یک تجارت عمده فروشی نیز دارد و داروها، سایر محصولات بهداشتی و خدمات مرتبط را برای پزشکان، مراکز بهداشتی و بیمارستان ها تامین می‌کند. این ششمین شرکت بزرگ خرده فروشی در جهان در سال 2022 است.

بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا

JD.com

JD.com Inc. یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که محصولات الکترونیکی و کالاهای عمومی از جمله محصولات صوتی، تصویری و کتاب را می‌فروشد. دفتر مرکزی آن در پکن چین است. این یکی از دو ببزرگترین فروشگاه زنجیره ای دنیا B2C در چین از نظر حجم تراکنش و درآمد است، عضو Fortune Global 500 و رقیب اصلی Tmall است که توسط علی‌بابا اداره می‌شود. JD.com با درآمدی بیش از 139 میلیارد دلار یکی از 10 خرده فروش بزرگ جهان است. علاوه بر این، این شرکت یک بازار آنلاین فراهم می‌کند که در آن فروشندگان شخص ثالث محصولات را عمدتاً از طریق وب سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه خود به مشتریان می‌فروشند.

فروشگاه زنجیره ای امریکا

Costco Wholesale Corp

Costco Wholesale Corporation یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که زنجیره‌ای از فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ فقط با اشتراک را اداره می‌کند. این شرکت مجموعه‌ای از کالاها، از جمله غذاهای بسته بندی شده و سایر اقلام مواد غذایی، لوازم خودرو، اسباب بازی، سخت افزار، کالاهای ورزشی، جواهرات، لوازم الکترونیکی، پوشاک و لوازم بهداشتی و زیبایی را ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین خدمات پمپ بنزین و داروخانه را ارائه می‌دهد. از سال 2020، Costco در لیست فروشگاه های زنجیره ای دنیا و فروشگاه های زنجیره ای امریکا در رتبه پنج بود و از سال 2016 بزرگترین انتخاب و خرده‌فروش پیشرو گوشت گاو، غذاهای ارگانیک، مرغ جوجه‌گردان و شراب بود. در سال 2021، Costco در رتبه بندی Fortune 500 در رتبه دهم قرار گرفت. این یکی از 10 خرده فروش بزرگ در جهان از نظر کل درآمد است.

فروشگاه زنجیره ای امریکا

CVS Health Corporation

CVS Health Corporation یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی آمریکایی است که مالک داروخانه CVS، یک زنجیره داروخانه است. از نظر درآمد، سومین شرکت بزرگ خرده فروشی در جهان در سال 2022 است. شرکت سلامت CVS در ارائه خدمات بهداشتی فعالیت دارد. این شرکت در سال 1963 توسط Stanley P. Goldstein و Ralph Hoagland تأسیس شد و دفتر مرکزی شرکت در Woonsocket، رود آیلند است.

آمازون بزرگترین فروشگاه دنیا

Amazon.com Inc

Amazon.com Inc. یک خرده‌فروش تجارت الکترونیک است که طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در سطح جهانی عمدتاً از طریق وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه خود به فروش می‌رساند. این دومین فروشگاه زنجیره ای امریکا و در جهان تا سال 2022 است. از آن به عنوان “یکی از تأثیرگذارترین نیروهای اقتصادی و فرهنگی در جهان” یاد می‌شود و یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان است. این یکی از پنج شرکت بزرگ فناوری اطلاعات آمریکا به همراه آلفابت، اپل، متا و مایکروسافت است. علاوه بر این، آمازون همچنین خدمات اشتراک و خدمات وب مختلفی از جمله سرگرمی‌های جریانی و محاسبات ابری را ارائه می‌دهد. همچنین، این شرکت کتابخوان‌های الکترونیکی Kindle، تبلت‌های Fire، تلویزیون‌های Fire و دستگاه‌های الکترونیکی مانند Echo و Alexa را تولید و به فروش می‌رساند. آمازون از طریق شرکت تابعه خود، Whole Foods Market Inc، مواد غذایی می‌فروشد.

اگر شما صاحب یک فروشگاه زنجیره ای هستید پیشنهاد میکنیم مقاله “چطور صاحب یک فروشگاه زنجیره ای موفق شویم” را مطالعه نمایید.

تاریخچه والمارت

مقاله پیشنهادی: نحوه ساخت فروشگاه زنجیره ای

شرکت والمارت

Walmart Inc بزرگترین فروشگاه زنجیره ای امریکا و جهان در سال 2022 با درآمد کل 572.8 میلیارد دلار است. والمارت یک شرکت خرده فروشی چندملیتی آمریکایی است. این شرکت زنجیره‌ای از هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ تخفیف دار و فروشگاه‌های مواد غذایی از ایالات متحده را اداره می‌کند که دفتر مرکزی آن در بنتونویل، آرکانزاس قرار دارد. این شرکت توسط سام والتون در سال 1962 در نزدیکی راجرز، آرکانزاس تاسیس شد. همچنین مالک و اداره کننده انبارهای خرده فروشی Sam’s Club است. علاوه بر این، Walmart دارای 10593 فروشگاه و کلوپ در 24 کشور جهان است که تحت 48 نام مختلف فعالیت می‌کنند. بر اساس فهرست Fortune Global 500 در سال 2020، Walmart با درآمد 548.743 میلیارد دلار بزرگترین شرکت جهان است. همچنین بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان با 2.2 میلیون کارمند است.

نتیجه گیری:

محصولات فروخته شده توسط فروشگاه های زنجیره ای امریکا شامل پوشاک، جواهرات، اجناس خانگی، لوازم خانگی کوچک، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی، محصولات دارویی و همچنین طیف وسیعی از خدمات مانند اجاره ابزار و تجهیزات است. فروشگاه های زنجیره ای امریکا حدود دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. اینها 10 شرکت بزرگ خرده فروشی با درآمد 12 ماهه TTMهستند. این فهرست محدود به شرکت‌هایی است که به طور مستقیم یا از طریق ADR در ایالات متحده یا کانادا تجارت عمومی می‌شوند.

3 دیدگاه در “معرفی بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای امریکا و جهان

  1. javad eshaghi گفت:

    سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا اسم و وبسایت معتبرترین فروشگاههای اینترنتی آمریکا را پیدا کنید که تلویزیون اینترنتی و کامپیوتر بیسیم کلون آیزر را بطور آن لاین میفروشند.

    1. محتوا گفت:

      سلام
      متاسفانه این امکان وجود ندارد لطفا در گوگل سرچ کنید

      1. طاها گفت:

        اشتباه میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *