مقالات آموزشی

آشنایی با انواع یخچال‌های نوشیدنی

یخچال نوشیدنی

یخچال‌های نوشیدنی از انواع یخچال‌های کاربردی امروزی هستند که در مکان‌های مختلف نظیر انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های مختلف دیده می‌شوند. از یخچال نوشیدنی می‌توان برای نگهداری انواع مواد نوشیدنی نظیر نوشابه، آب معدنی و غیره استفاده کرد. این یخچال‌ها با نام یخچال ایستاده نیز شناخته می‌شوند.
وجود طرح و مدل‌های مختلف این نوع از یخچال‌ها باعث شده است تا افراد در صورت نیاز بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. ظرفیت بالای نگهداری این گونه یخچال‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند انواع نوشیدنی‌ها را به مدت طولانی نگهداری نماید لذا در این مقاله قصد بررسی یخچال نوشیدنی را داریم.

یخچال نوشیدنی

مقاله پیشنهادی : تجهیزات فروشگاهی

آشنایی با انواع یخچال‌های نوشیدنی و کاربردهای آن

در یک بررسی کلی می‌توان گفت که یخچال‌های نوشیدنی به عنوان یخچال‌های فروشگاهی شناخته می‌شوند که هدف آن نگهداری محصولات نوشیدنی است که باعث افزایش طول عمر مواد می‎‌شود. یخچال نوشیدنی کوچک یکی از انواع یخچال‌های قابل خریداری است که برای مکان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی ایستاده این گونه یخچال‌ها به گونه‌ای است که باعث می‌شود تا افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده و از یخچال بردارند.

در طراحی این گونه یخچال‌ها، ظرافت نیز به کار برده شده است تا زیبایی محیط و فروشگاه‌ حفظ شود. چیدمان اصولی یخچال‌ در فروشگاه مختلف باعث می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از شلوغی فضا، زیبایی مکان نیز حفظ شود. در ادامه به بررسی ابعاد یخچال‌های نوشیدنی می‌پردازیم:

نمای بیرونی یخچال نوشیدنی

یخچال نوشیدنی مغازه از نمای بیرونی و درونی قابل بررسی است. شکل طراحی بیرونی این گونه یخچال‌ها به گونه‌ای است که درب آن به صورت شیشه‌ای بوده و یا ترکیبی از ورقه‌های آلومینیومی است. همچنین در برخی از موارد جنس درب جلویی یخچال از فولاد نیز ساخته شده است. در بسیاری از طراحی‌ها، طراحان موادی را به کار می‌برند که در صورت ضربه، شیشه مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

استفاده از شیشه‌های نشکن برای یخچال‌های نوشیدنی مناسب است. یخچال نوشیدنی ایستاده با درب شیشه‌ای یک مزیت کلیدی برای افراد دارد، آن هم این است که به آسانی می‌توانند قبل از باز کردن درب یخچال محصولات خود را انتخاب کرده و سپس خرید خود را نهایی کنند. در بیشتر محصولات تولید شده، در دو طرف یخچال از ورقه‌های فولادی استفاده شده است تا ایمنی یخچال به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید. در کنار فضای بالایی درب یخچال یک فضای کاملا حرفه‌ای طراحی شده است تا فروشنده بتواند تبلیغات خود را به شکل هدفمند در این بخش قرار دهد. بسیاری از افراد در این بخش از تبلیغات کاربردی استفاده می‌نمایند.

نمای داخلی یخچال نوشیدنی

در بحث یخچال شیشه‌ای مانند یخچال نوشابه، فضای داخلی نیز مهم است چرا که از چند بخش کلیدی تشکیل شده است. فاصله بین فضاها در این نوع محصولات به گونه‌ای است که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است. در واقع فروشنده با توجه به محصولات خود می‌تواند فاصله طبقه‌ها را کم یا زیاد نماید. یک نکته قابل اهمیت در این بخش توجه به عمق طبقات است که متناسب با نیاز فروشنده قابل تغییر است.

توجه داشته باشید که از یخچال ایستاده نوشابه و سایر نوشیدنی‌ها جهت نگهداری انواع مواد نوشیدنی استفاده می‌شود. هر چه عمق طبقات بیشتر باشد، فروشنده قادر خواهد بود تا محصولات بیشتری را درون آن قرار دهد. به صورت میانگین می‌توان گفت که بسیاری از یخچال‌های نوشیدنی موجود در بازار دارای عمق بین 40 تا 80 سانتی‌متر هستند.

یک بخش کلیدی دیگری که در نمای داخلی یخچال نوشیدنی به چشم می‌خورد بحث جلب توجه خریداران است. در بسیاری از محصولات تولید شده بازار از یک لامپ LED جذاب درون یخچال استفاده شده است که در هنگام شب نمای زیبایی را به محیط هدیه می‌دهد. این امر به نوبه‌ی خود باعث فروش بیشتر محصولات در بلندمدت خواهد شد.

یخچال نوشیدنی

آشنایی با انواع یخچال‌های نوشیدنی

حال که بخش‌های داخلی و بیرونی یخچال نوشیدنی آشنا شدید، در این بخش بهتر است در مورد انواع یخچال‌های نوشیدنی موجود در بازار اطلاعات خود را تکمیل کنید. در بسیاری از محصولات موجود در بازار، تفاوت آنچنانی دیده نمی‌شود اما با بررسی جزئیات می‌توان دریافت که ظرفیت یخچال‌ها تا حدود زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. از انواع یخچال‌های نوشیدنی موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخچال ایستاده یک درب

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از ساده‌ترین یخچال نوشیدنی قابل خریداری، یخچال ایستاده یک درب است که دارای ظرفیت پایین بوده و برای نگهداری مواد نوشیدنی محدودی به کار گرفته می‌شود. در بسیاری از مغازه‌های کوچک این نوع یخچال به وفور دیده می‌شود. این یخچال‌ها با نام یخچال نوشابه ای نیز معروف هستند چرا که در ابتدای امر، برای نگهداری نوشابه مورد استفاده فروشندگان قرار می‌گرفتند.
باید توجه داشته باشید که تعداد طبقات این نوع از یخچال متناسب با نیاز فروشنده قابل تغییر است. هر فروشنده متناسب با تعداد مواد نوشیدنی خود می‌تواند ظرفیت نگهداری محصولات خود را افزایش دهد. همچنین فروشنده برای ایجاد یک هارمونی مناسب در این یخچال، می‌تواند هر طبقه را برای نگهداری یک محصول اختصاص دهد.

  • یخچال ایستاده دو درب

در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نوع دو درب از یخچال نوشیدنی به چشم می‌خورد. یخچال‌های دو درب به نسبت مدل یک درب آن دارای ظرفیت بسیار زیادی هستند که از طبقات مجزا تشکیل شده‌اند. این ویژگی‌ به فروشنده این امکان را می‌دهد که بتواند محصولات خود را با طبقه بندی مجزا درون یخچال قرار دهد. استفاده از لامپ‌های مخصوص در این یخچال به فروشنده این امکان را می‌دهد که بتواند محصولات بیشتری را به فروش برساند. اگر دارای فروشگاه‌های بزرگ هستید و به دنبال خرید یخچال نوشیدنی می‌گردید، می‌توانید یخچال ایستاده دو درب را خریداری کنید.

  • یخچال‌های دو منظوره

اگر به دنبال خرید یخچال نوشیدنی هستید، می‌توانید نگاهی به یخچال‌های دو منظوره داشته باشید. این نوع یخچال‌ها دارای طراحی ایستاده هستند و عملکردی شبیه به مدل‌های یک درب دارند. تفاوت یخچال‌های دو منظوره در بخش تقسیم شونده آن است که باعث می‌شود تا هر درب به صورت مجزا باز شود. یکی از نکات قابل توجه در این محصولات این است که هر درب یخچال به صورت مجزا باز می‌شود. همچنین دمای عملکردی این یخچال باعث خواهد شد تا بتوانید نوشیدنی‌های خود را با دمای سردتر به مشتریان ارائه دهید.
شاید بتوان گفت که عملکرد این یخچال به گونه‌ای است که به عنوان یخچال فریزر دو درب محسوب می‌شود. اگر در نواحی گرم زندگی می‌کنید خرید یخچال نوشیدنی دو درب و یا یخچال چند منظوره برای شما مناسب است.

  •  یخچال کبابی

شاید تا به امروز در مورد یخچال کبابی شنیده باشید و یا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده باشید. باید بدانید که یخچال کبابی زیر مجموعه یخچال‌های نوشیدنی است که طرفداران خاص خود را دارد. این نوع از یخچال‌ها در بسیاری از کبابی‌ها و رستوران‌های امروزی وجود دارند. ظرفیت این یخچال‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند نیاز رستوران‌ها را به خوبی مرتفع نماید. یخچال‌های کبابی به صورت 4 درب یا 6 درب طراحی می‌شوند. عمق این گونه یخچال‌ها به گونه‌ای است که به راحتی محصولات زیادی در آن قرار می‌گیرد.

یخچال نوشیدنی

راهنمای خرید یخچال نوشیدنی

اگر بخواهید یک یخچال مناسب برای محیط کاری خود خریداری کنید، ابتدا باید در مورد نیازهای خود اطلاعات را تکمیل کنید. اگر در یک سوپرمارکت یا ساندویچی کار می‌کنید، بهتر است به دنبال خرید یخچال ایستاده تک درب باشید. همچنین کسانی که دارای سوپرمارکت کوچک هستند، می‌توانند از یخچال‌های ایستاده تک درب استفاده کنند. این گونه یخچال‌ها فضای کمی را اشغال می‌نماید و برای دسترسی آسان مشتریان به مواد نوشیدنی مناسب است.

اگر به دنبال داشتن فضای بیشتر برای قرار دادن انواع نوشیدنی‌های سرد امروزی هستید و می‌خواهید از چراغ‌های LED زیبا در یخچال به عنوان یک شیوه بازاریابی استفاده کنید، بهتر است به دنبال خرید یخچال‌های دو درب باشید. این گونه یخچال‌ها با داشتن عمق مناسب و طبقه‌های مختلف، فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین اگر بخواهید برای نقاط گرمسیر از یک یخچال بزرگ برای قرار دادن انواع نوشیدنی استفاده کنید، بهتر است به دنبال خرید یخچال دو منظوره باشید. این نوع از یخچال‌ها به مانند فریزر می‌تواند سرمای زیادی را از خود ایجاد نماید که برای محیط‌های گرمسیری مناسب است. نمای این گونه یخچال‌ها به مانند یخچال‌های دو درب چندان زیبا نیست اما می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

همچنین اگر دارای کبابی یا رستوران هستید می‌توانید جهت خرید یخچال نوشیدنی از یخچال کبابی استفاده کنید. توجه کردن به نکات گفته شده باعث خواهد شد تا بتوانید از میان برندهای مختلف بهترین مدل را انتخاب کرده و برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

جمع بندی

کی از ملزومات کسب و کار امروزی یخچال است که در مدل‌های مختلف وجود دارد. یخچال نوشیدنی از جمله یخچال‌های قابل خریداری است که در این مقاله به انواع آن اشاره شده است. امروزه برندهای متنوع زیادی وجود دارند که محصولات خود را با برچسب قیمتی مناسب و امکانات ویژه به خریداران عرضه می‌نمایند لذا با توجه به شرایط کاری خود قادر خواهید بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
از میان یخچال‌های گفته شده اگر به دنبال خرید یک یخچال کاربردی باشید، کدام مدل را انتخاب می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *