مقالات آموزشی

صندوق فروشگاهی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی یکی از ضرورت فروشگاه‌ها بوده و هست. مشاغل کوچک در بالا و پایین خیابان اصلی بیش از یک قرن است که از صندوق‌های پول نقد استفاده می‌کنند. انواع سیستم‌های صندوق در دسترس فروشگاه‌ها تاکنون مسیری طولانی را طی کرده اند، اما هنوز هم تنها موردی هستند که فروشگاه‌های خرده فروشی نمی‌توانند بدون آن کار کنند.

بهترین صندوق فروشگاهی برای مشاغل خرده فروشی کوچک، آیتمی است که برای شما مناسب باشد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید چگونه یک صندوق پول ساده، آسان برای استفاده و مناسب برای فروشگاه خود انتخاب کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید آن‌ها را در نظر بگیرید.

صندوق‌ فروشگاهی چیست؟

ممکن است فکر کنید صندوق‌های پول شمار یک محصول کاملاً بیهوده بوده و این مورد قبلاً وجود داشته است. امروزه اصطلاح صندوق فروشگاهی برای طیف گسترده ای از محصولات به کار می‌رود که از لحاظ طراحی، عملکرد و قیمت بسیار متفاوت هستند. وقتی نوبت به انتخاب صندوق پول می‌رسد، صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند با یک سیستم مبتنی بر ثبت نام یا از نرم افزار نقطه فروش POS استفاده کنند. اگر فقط به فروش تلفن، معاملات کامل پرداخت، ذخیره پول و چاپ رسید احتیاج دارید، این سیستم کافی است.

صندوق فروشگاهی
اگر به همه آن به علاوه مدیریت موجودی کالا، تجارت الکترونیکی و مدیریت مشتری و کارمند نیاز دارید، سیستم POS گزینه بهتر است. اگر چه اختلاف قیمت بین سیستم‌های POS و صندوق‌های پول شمار کاهش یافته است، یک صندوق فروشگاهی سنتی همچنان گزینه ارزان‌تری برای مشاغل کوچکی است که تازه کار خود را شروع کرده اند.

مزایای صندوق‌ فروشگاهی

از مدت‌ها قبل صندوق‌های فروشگاهی جز لاینفک تجارت بوده اند. سیستم‌های POS ممکن است پرداخت را آسانتر کرده و امکانات بیشتری داشته باشند، اما برای میلیون‌ها صاحب مشاغل، صندوق‌های پول سنتی ضروری است. در اینجا برخی از دلایل محبوب بودن آن‌ها ذکر شده است:

• ارزان هستند و خرید آن‌ها آسان است. قیمت صندوق‌های پول شمار می‌تواند کمتر از‌100 دلار باشد و خرید آن‌ها آسان است.

• استفاده از آن‌ها آسان است. استفاده از صندوق پول‌شمار بسیار ساده است. برای راحتی در استفاده از آن نیازی به آموزش زیاد نیست.

• آن‌ها ایمن و مطمئن هستند. صندوق‌های نقدی صندوق‌های الکترونیکی به طور خودکار قفل می‌شوند و فقط کاربران مجاز می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این امر احتمال سرقت شخصی از شغل شما را کاهش می‌دهد.

آن‌ها یک راه حل آسان برای یک فروشگاه کوچک و سنتی هستند. یک سیستم مبتنی بر صندوق پول شمار به اندازه سیستم POS امکانات ندارد، اما برای بسیاری از صاحبان مشاغل کاملاً مناسب است. اگر فقط می‌خواهید فروش و پردازش پرداخت‌ها را انجام دهید، این صندوق فروشگاهی ایده آل است. صاحبان مشاغلی که نسبت به فناوری احتیاط می‌کنند با داشتن یک صندوق سنتی احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

یکی دیگر از محصولاتی که پیشنهاد میکنیم برای فروشگاه خود در کنار صندوق فروشگاهی تهیه کنید میز چک اوت فروشگاهی می باشد.

معایب صندوق‌های فروشگاهی پول شمار

صندوق‌های پول‌شمار الکترونیکی مزایای زیادی دارند، اما در اینجا نکات منفی نیز وجود دارد که باید قبل از خرید این نوع صندوق فروشگاهی در نظر بگیرید.

• توانایی‌های آن‌ها محدود است. صندوق‌های پول شمار به خوبی می‌توانند فروش، پردازش پرداخت‌ها، چاپ قبض‌ها و رسیدگی به بازده و بازپرداخت را انجام دهند. آ‌نها برخی از قابلیت‌های گزارشگری را دارند، اما مجموعه کاملی از ویژگی‌ها یا داده‌ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهند تا بتوانید فروشگاه خرده فروشی یا رستوران خود را اداره کنید.

• ممکن است داده‌ها را از دست بدهید. یکی از مزایای استفاده از سیستم POS ذخیره اطلاعات شما در فضای ابری یا در سرور محلی است. در مورد صندوق فروشگاهی پول شمار اینطور نیست. اگر صندوق پول شما خراب شود یا قطعی برق رخ دهد، ممکن است داده خود را از دست دهید.

ممکن است به حساب بازرگان نیاز داشته باشند. هنگامی‌که از این صندوق استفاده می‌کنید، باید یک حساب بانکی به نام صاحب کار باز کنید که پرداخت‌های مشتریان شما را در خود جای می‌دهد. با سیستم POS، این بخشی از نرم افزار است و نیازی به این کار نیست.

5 نکته برای انتخاب ثبت صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی

1. اندازه و نیازهای خود را در نظر بگیرید.

اولین چیزی که باید در خرید صندوق فروشگاهی نظر بگیرید این است که در حال حاضر کسب و کار شما چقدر بزرگ است و برای چند سال آینده پیش بینی شده است. شاید شما هزاران مورد با چندین بخش داشته باشید. مهم است که آنچه را که اکنون و در آینده نزدیک برای خود می‌بینید درک کنید، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که سیستم شما چه نیازهایی دارد.

اگر تجارت شما با محصولات بیشمار نسبتاً گسترده است، برای ساده سازی معاملات، یک سیستم جامع POS همراه با اسکنر بارکد و کدهای محصول خریداری کنید. همچنین اگر در آینده نزدیک رشد قابل توجهی پیش بینی کنید، این گزینه خوب است زیرا این سیستم مقیاس پذیری را ارائه می‌دهد. اگر ساده‌ترین موجودی کالا را داشته باشید، فقط معاملات معدودی و نیازهای کلی شما کمتر باشد، یک صندوق ساده‌تر احتمالاً کافی خواهد بود.

درصورتی که شما صاحب یک فروشگاه هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه فروش خود را افزایش دهیم را مطالعه نمایید.

2. به دنبال ویژگی‌های امنیتی باشید.

ایمن نگه داشتن پول نقد، چک و اطلاعات پرداخت الکترونیکی همیشه یک نگرانی است. به همین دلیل جستجوی برخی از ویژگی‌های اساسی امنیتی مهم است. یک کشوی قفل‌کننده اطمینان می‌دهد که افراد غیر مجاز نمی‌توانند به پول نقد و چک دسترسی پیدا کنند. همچنین ممکن است بخواهید یک جعبه پول نقد در نزدیکی آن نصب کنید تا مبالغ زیادی از پول بتواند با خیال راحت ذخیره شود. این باعث می‌شود مقدار وجه نقد ثبت شده شما از مقدار مشخصی جلوگیری کند، این امر می‌تواند مانع سرقت داخلی و دزدی شود. همچنین، ویژگی رمز عبور در صندوق فروشگاهی باعث می‌شود طرفین ناخواسته از صندوق پول استفاده نکنند و به اطلاعات حساس پرداخت مشتری دسترسی پیدا نکنند.

3. مزایای ردیابی موجودی کالا را کاوش کنید.

اگر تجارت شما فقط موجودی محدودی دارد، باید یک صندوق فروشگاهی اصلی کافی باشد. در غیر این صورت، هنگام برخورد با مقادیر زیاد موجودی، می‌توانید از یک سیستم POS جامع‌تر با ویژگی ردیابی موجودی بهره‌مند شوید. این کار به طور خودکار معاملات روزانه را کنترل می‌کند، بنابراین شما همیشه از تعداد دقیق محصولات خود مطلع هستید. این ویژگی می‌تواند به جای انجام دستی شمارش موجودی، باعث صرفه جویی در وقت شود و از تمام شدن محصول خاصی جلوگیری کند.

4- گزینه‌های چاپ رسید را در نظر بگیرید.

مسئله دیگری که باید در خرید صندوق فروشگاهی مورد توجه قرار گیرد این است که آیا شما می‌خواهید از صندوق فروش چاپ استفاده کنید. هزینه اولیه چاپگر حرارتی گران تر است اما می‌تواند در طولانی مدت صرفه جویی کند. از آنجا که آن‌ها از گرما برای چاپ رسید استفاده می‌کنند، شما مجبور نیستید به طور مداوم کارتریج‌های جدید جوهر بخرید. چاپگر روبان چاپی از قبل ارزان‌تر است و متن روی رسیدها واضح‌تر است، اما هزینه کارتریج‌های جوهر را متحمل خواهید شد.

5. تصمیم بگیرید که از چه کسی می‌خواهید خرید کنید.

هنگامی‌که به دنبال یک صندوق فروشگاهی اصلی با حداقل ویژگی‌ها هستید، خرید از یک خرده فروش معمولاً بهترین گزینه شماست و ممکن است بتوانید یک فروشنده با کیفیت را به صورت محلی پیدا کنید. در غیر این صورت، جستجوی آنلاین باید گزینه‌های زیادی داشته باشد. برخی از صاحبان مشاغل حتی دست دوم خرید می‌کنند و مدل‌های دست دوم را با قیمت حتی پایین‌تر خریداری می‌کنند.

اگر به دنبال یک سیستم پیچیده POS هستید، خرید مستقیم از یک فروشنده هوشمندانه است. آن‌ها باید چندین بسته و گزینه قیمت را برای تأمین نیازهای شرکت شما ارائه دهند.

صندوق فروشگاهیانواع مختلف صندوق‌های فروشگاهی

1) کلاسیک

صندوق فروشگاهی کلاسیک قدیمی‌ترین ورژن از صندوق است و منحصراً مجهز به صفحه کلید برای انجام عملیات اصلی محاسبه است. در طول سال‌ها ضبط کننده کلاسیک با تلفیق ویژگی‌های جدید مانند خواندن بارکد یا روش‌های پرداخت دیجیتال از طریق ابزارهای خارجی تکامل یافته است. ضبط کننده‌های کلاسیک برای چاپ رسیدها به چاپگر فیزیکی مجهز هستند. این ابزارها امروزه توصیه نمی‌شوند، زیرا دارای ویژگی‌های محدود و غیر عملی هستند.

2) مبتنی بر کامپیوتر

صندوق فروشگاهی مبتنی بر کامپیوتر از جمله پرکاربردترین‌های امروزی است. ضبط کننده‌های مبتنی بر رایانه مبتنی بر نرم افزاری هستند که می‌توانند با استفاده از یک رابط گرافیکی، ویژگی‌های مختلف را ادغام کنند. نرم افزارهای اساسی وجود دارند که می‌توانند مدیریت کامل فعالیت را تضمین کنند. این سیستم‌ها بیشتر برای نگهداری داده‌ها به طور انحصاری در سخت افزارهایشان استفاده می‌شوند. در واقع قابلیت دسترسی محدود به دستگاه‌های پیکربندی شده برای سیستم است. به عبارت دیگر، سیستم منحصراً روی یک ترمینال فعال کار خواهد کرد، استفاده از آن در سایر دستگاه‌ها امکان پذیر نخواهد بود. سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر برای نصب نیاز به مداخله تکنسین‌های رایانه دارند. ضبط کننده مبتنی بر رایانه مخصوصاً برای مشاغل بزرگ خرده فروشی مناسب است.

3) مبتنی بر Cloud

صندوق فروشگاهی مبتنی بر کلود آخرین طبقه در نقطه نقدی است که به سادگی با استفاده از یک برنامه قابل دسترسی است. برخلاف ضبط کننده‌های مبتنی بر PC، سیستم‌های ابری با دستگاه خاصی مرتبط نیستند. در واقع از طریق دستگاه‌های معتبر خاص از هر دستگاهی قابل دسترسی هستند. به عبارت دیگر، مسئول می‌تواند دسترسی‌های متعددی را برای کارمندان خود ایجاد کند: به این ترتیب هر همکار می‌تواند از صندوق دستگاه‌های شخصی خود استفاده کند.

هر دسترسی ویژگی‌های مختلفی دارد: اپراتور قادر خواهد بود برای هر نمایه نقش و توابع را انتخاب کند. صندوق‌های مبتنی بر ابر کاربرد ساده ای دارند و نیازی به مداخله تکنسین‌های نصب ندارند. برای دسترسی به سیستم مدیریت کافی است برنامه مناسب را روی تلفن هوشمند یا رایانه خود بارگیری کنید. این نوع صندوق مخصوصاً برای مشاغل کوچک مجهز به کارت خوان بلوتوث قابل حمل مناسب است و رسیدها از طریق ایمیل یا پیامک برای مشتری ارسال می‌شود.

اگر در فروشگاه خود دارای صندوق فروشگاهی متعددی هستید برای راحتی مشتریان و زیبایی می‌توانید از شماره صندوق فروشگاهی استفاده نمایید. برای سفارش این محصول میتوانید از طریق سایت گروه صنعتی طاها اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *