مقالات آموزشی

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی که در حال حاضر وجود دارند، امکانات بسیار زیادی را برای خود در نظر می‌گیرند تا هم میزان فروش و سود خود را بالا ببرند و هم اینکه بتوانند از بهترین تجهیزات موجود در بازار برای جلب توجه مشتریان خود استفاده نمایند.

دیگر مثل قبل نمی‌توان بالای سر هر مشتری رفت و در خرید او دخالت کرد، برای همین منظور نظارت بر خرید مشتریان تا حدود بسیار زیادی تغییر کرده است.

رفتارهای قدیمی برای کنترل خرید مشتریان هم برای فروشنده وقت گیر و خسته کننده می‌باشد و هم اینکه موجب آزار و نارضایتی مشتری از خرید خواهد شد. برای همین خاطر نظارت بر خرید مشتریان را بهتر است به سیستم‌های امنیتی بسپاریم.

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی

حال چه سیستم‌های امنیتی می‌توانند بر خرید مشتریان شما نظارت داشته باشند؟ در ادامه به دو مورد از سیستم‌های امنیتی فروشگاهی اشاره می‌نماییم.

  • دوربین‌های مداربسته فروشگاهی
  • گیت فروشگاهی

گیت‌های فروشگاهی به فروشنده‌ها کمک می‌کند که بر روی خرید مشتریان خود نظارت بیشتری داشته باشید. امروزه چیدمان فروشگاهی به مشتریان کمک کرده است که تمامی نیازهای خود را به راحتی در دسترس داشته باشم.

همچنین استفاده از گیت فروشگاهی به صاحب فروشگاه کمک می‌کند که از سرقت از فروشگاه خود جلوگیری نمایند. به همین دلیل انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی تولید شده اند.

گیت‌های فروشگاهی جز سیستم‌های حفاظتی هستند که به عنوان ناظران الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم به عنوان سیستم‌های امنیتی فروشگاه‌های مختلف در نظر گرفته ‌می‌شوند.

گیت‌های فروشگاهی معمولا نزدیک درب‌های خروجی نصب می‌شوند و به صورت آنتن برای سیستم‌های امنیتی کار می‌کنند. این محصولا به شکل برد نزدیک درب‌های فروشگاهی نصب می‌گردند و وظیفه‌ی جلوگیری از خروج غیرقانونی محصولات را از فروشگاه دارند.

این بردهای امنیتی به این صورت کار می‌کنند که اگر فردی قصد داشته باشد که کالای خاصی را بدون پرداخت هزینه از فروشگاه خارج نماید، این سیستم حفاظتی به صورت خود فروشنده را به زنگ هشدار دهنده آگاه می‌سازد.

گیت فروشگاهی نام‌های دیگری نیز دارا می‌باشد که در ادامه به چند نمونه از این نام‌ها برای سیستم حفاظتی، اشاره خواهیم کرد.

  1. گیت فروشگاهی
  2. دزدگیر لباس
  3. دزدگیر پوشاک
  4. گیت ضد سرقت
  5. دزدگیر کیف و کفش
  6. دزدگیز اجناس

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی

در طراحی گیت فروشگاهی از طراحی‌های گوناگونی استفاده شده است که در کارای‌های این محصول نیز تاثیر زیادی گذاشته است به این حال قصد داریم شما را به چند از گیت‌های ضدسرقت فروشگاهی آشنا نماییم.

  • RF
  • AM
  • EM

در ادامه در کنار معرفی این نوع گیت‌‌ها، شما را با معایب و مزایای استفاده از گیت فروشگاهی آشنا خواهیم کرد. پس تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهینوع اول: گیت فروشگاهی RF

گبت فروشگاهی  RF یکی از انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی است که نحوه‌ی کار این نوع گیت فروشگاهی به این صورت می‌باشد که با استفاده از فرکانس‌های رادیویی کار خود را انجام می‌دهد و برای ردیابی کالاها از برچسب‌های صاف و یکنواخت استفاده می‌نماید. از این نوع گیت‌‌های فروشگاهی معمولا برای کتابخانه‌ها و یا کتاب فروشی‌های معتبر استفاده می‌کنند.

فروشگاه‌های کوچکی مثل کتابخانه‌ها که نمی‌توانند بر روی اجناس خود از تگ استفاده کنند معمولا از لیبل‌ها برای شناسایی محصولات خود توسط گیت فروشگاهی استفاده می‌کنند. شما پس از اینکه محصول خود را انتخاب نمودید باید آن را به متصدی فروشگاه تحویل دهید تا لیبل بر روی کتاب یا محصول شما را غیرفعال نماید.

غیرفعال شدن این لیبل به شما این اجازه را می‌دهد که کتاب خود را بدون اینکه گیت فروشگاهی هشداری دهد، کتاب را از فروشگاه خارج نمایید. از این گیت میتوان برای فروشگاه‌های لباس فروشی نیز استفاده نمایید.

این گیت به دلیل محبوبیت و قیمت مناسبی که دارا می‌باشد، در بیشتر فروشگاه‌ها و کتاب فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکلی که ممکن است در مورد این محصول شکل بگیرد این است که گیت RF ممکن است با مشکل تداخل امواجی مواجه شود و اگر جدی گرفته نشود ممکن است به مرور زمان دستگاه به طور کامل از کار بیوفتد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از کارشناسان مربوطه در این زمینه استفاده نمایید تا خساراتی را متحمل نشوید.

سیستم این محصول براساس مدار LC تنظیم گردیده است و در حال حاضر به تگ سخت مشهورند. نسخه‌ی ابتدایی که از این محصول ساخته شد، دارای یک سری سیم ییچ مسی بود که به یک خازن متصل می‌گردید.

گیت فروشگاهی AMنوع دوم: گیت فروشگاهی AM

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی می توان به گیت فروشگاهی AM  اشاره کرد.این نوع گیت‌های نسبت به گیتی که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم دارای قیمت بالاتری است ولی باید به این نکته نیز اشاره نماییم که این گیت نسبت به دیگر گیت‌های فروشگاهی نیز دارای مصرف انرژی کمتری می‌باشد و در ساخت آن از تجهیزات و مواد اولیه بهتری استفاده شده است.

این محصول محیط بیشتری را برای شناسایی پوشش می‌دهد و فروشندگانی که کالاهای فلزی دارند مثل بسته‎‌های لوازم آرایشی، بهتر است که از این گیت فروشگاهی استفاده نمایند. این گیت بهترین انتخاب برای فروشگاه‌هایی می باشد که بیشتر دارای اجناس فلزی هستند.

همچنین باید در مورد این گیت فروشگاهی به این نکته اشاره نماییم که مشکل تداخل امواج در این نوع محصول به کلی برطرف گردیده است و دیگر نیاز به کارشناس خاصی برای نصب محصول نخواهید داشت.

ابعاد سیستم امنیتی AM به این شرح می‌باشند:

  • طول ۴۰ میلیمتر
  • عرض ۱۴ تا ۱۸ سانتی متر
  • ضخامت دستگاه یک میلیمتر

این مجموعه ساخته شده از دو نوع نوار از جنس فلز می‌باشد این نوار به یک جعبه پلاستیکی متصل شده است و نوار فلزی دیگری نیز وجود دارد که به جعبه‌ی دیگری متصل می‌گردد که این دو جعبه با این حالت به راحتی می‌توانند ارتعاش مکانیکی آزادانه‌ای را نیز دارا باشند.

یکی از بهترین خصوصیاتی که می‌توانیم در مورد این محصول ذکر نماییم این است که به آسانی می‌توانید درجه حساسیت این نوع گیت فروشگاهی را به دلخواه خود تنظیم نمایید.

گیت فروشگاهی EM

اگر قصد راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی را دارید، پیشنهاد میکینم مقاله دکور مغازه لوازم خانگی را بخوانید.

نوع سوم: گیت فروشگاهی EM

این گیت فروشگاهی نسبت به دو گیت پیشین دارای قابلیت‌های بیشتری می‌باشد و به راحتی می‌تواند لیبل‌ها و تگ‌ها محصولات فروشگاه شما را فعال یا غیر فعال نماید. با این محصول برای کتابخانه می‌تواند به عنوان یک سیستم حفاظتی کاربردی باشد اما به علت بالا بودن قیمت آن، از این گیت فروشگاهی کمتر استفاده می‌کنند.

تگ‌های گیت فروشگاهی

در آخر باید به چند نوع از تگ‌هایی که برای شناسایی محصولات در نظرگرفته می‌شود اشاره کنیم. تگ‌های شناسایی انواع مختلفی دارند و برای شناسایی نوع کالا، بر روی محصولات قرار میگیرند.

  • تگ سخت
  • تگ جوهری
  • تگ برچسبی یا لیبل

امروزه که انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی وجود دارد بسته به نوع مورد نیاز خود بهتر است که از این وسیله برای ایمنی بیشتر استفاده کنیم.

انواع مختلف گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی چیست؟

در طراحی گیت فروشگاهی از طراحی‌های گوناگونی استفاده شده است که چند تا از گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی عبارت اند از RF، am و EM

تگ های گیت فروشگاهی چه کاربردی دارند؟

تگ‌های شناسایی انواع مختلفی دارند و برای شناسایی نوع کالا، بر روی محصولات قرار میگیرند که شامل تگ سخت، تگ جوهری و تگ برچسبی یا لیبل می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *