مقالات آموزشی

اصول و نحوه چیدمان قفسه های فروشگاهی

چیدمان قفسه های فروشگاه

چیدمان قفسه های فروشگاه : همانطور که بازاریابی تجارت و فروشگاه‌ها نشان می‌دهد، مشتریان چیزهای جدید و هیجان انگیزی را دوست دارند که باعث علاقه و تعامل بین آن‌ها می‌شوند. فروشگاه‌هایی که از تکنیک‌های تجاری کسل کننده استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد خریداران را خسته می‌کند، به خصوص اگر با رقبایی که اغلب استراتژی‌های تجارت خرده فروشی خود را تغییر می‌دهند، مقایسه شود.

تکنیک‌های جدید چیدمان قفسه های فروشگاه برای جذاب کردن کالاهای فروشگاه بسیار عالی هستند. هنگام توسعه با ایده‌های جدید قفسه بندی، شرکت‌های تولید کننده کالا باید اطمینان حاصل کنند که کالای تجاری خود از نام تجاری آنها حمایت می‌کند تا تجربه منسجم تجاری را برای مصرف کنندگان حفظ کنند. بنابراین، چگونه شرکت‌ها می‌توانند چیدمان قفسه های فروشگاه خود را تازه نگه دارند. اول، همیشه هنگام در نظر گرفتن استراتژی‌های جدید، ارزش‌های تجاری و اهداف کلان را در ذهن داشته باشید. سعی کنید هویت نام تجاری خود را در این ایده‌های قفسه بندی خرده فروشی تزریق کنید تا مصرف کنندگان را علاقه مند کرده و نام تجاری خود را در کانون توجه قرار دهید.

چیدمان قفسه های فروشگاه را به یاد ماندنی کنید

همانطور که مشخص شد، تعیین قابلیت یادآوری چیزی بازی و حدس زدن و شانسی نیست. محققان دانشگاه MIT معادله ای را تولید کردند که پیش بینی می‌کند احتمال یادآوری تصاویر در افراد چقدر است. مردم به احتمال زیاد تصویرهایی را که انتظار نداشتند به خاطر می‌آورند. مارک‌هایی که می‌خواهند در ذهن مشری باقی بمانند باید سعی کنند موارد غیر منتظره را در استراتژی‌های تجاری خود به کار گیرند.

نمیدانید از کجا شروع کنید؟ با نگاهی به فروشگاه‌های رقیب خود شروع کنید. به تکنیک‌های معمول چیدمان قفسه های فروشگاه ، از جمله: رنگ، مواد، جایگذاری محصول، مضامین و سایر عوامل توجه کنید.

چیدمان قفسه های فروشگاه

گام بعدی؟ آن قالب‌ها را بشکنید. به عنوان مثال نمایشگرهای بازی ویدیویی معمولاً روشن و اشباع از رنگ هستند. بنابراین یک مارک بازی ویدیویی که می‌خواهد خود را متمایز کند، می‌تواند یک طرح تجاری سیاه و سفید را با رنگ آمیزی استراتژیک در قفسه‌ها انتخاب کند. اشیا پیدا شده یکی دیگر از راه‌های عالی برای توجه مشتریان به کالاهای تجاری به یاد ماندنی است. Capterra پیشنهاد می‌کند از کتابهای قدیمی‌، ظروف شیشه ای و سایر مواردی که معمولاً محصول شما را تکمیل نمی‌کنند، برای تکمیل نمایش قفسه‌های خرده فروشی به روشی غیر منتظره استفاده کنید.

نکته حرفه ای: روش‌های دیگری نیز برای افزایش حافظه پذیری وجود دارد. محتوای مبتنی بر احساسات و ارتباط افراد مشهور هر دو به مصرف کنندگان کمک می‌کنند مارک‌ها را به یاد بیاورند.

بهتر است برای آشنایی بیشتر با قفسه بندی مقاله خطاهایی در قفسه بندی را نیز مطالعه نمایید.

تصاویر هنری و خلاقانه را در تنظیمات نمایش قرار دهید

از آنجایی که بازاریابی تجربی به جدیدترین روند محبوب مصرف کننده تبدیل می‌شود، بسیاری از مارک‌ها تجارت بصری خود را با هنر پرطرفدار و تصاویر خلاق ترکیب می‌کنند.برای ارائه تجربه فرهنگی بیشتر در هنگام خرید در فروشگاه ها، شرکت های تولیدکننده محصولات با همکاری هنرمندان برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد که با نام تجاری صحبت می‌کنند ضمن ایجاد نمایشگرهای چشم نواز و به یاد ماندنی در چیدمان قفسه های فروشگاه شناخته شده اند.

چیدمان قفسه های فروشگاه با فناوری

روش دیگری برای ایجاد تجربیات عالی برای مشتریان این است که تجارت را با فن آوری تزریق کنید. مارک‌ها خریدهای پشتیبانی شده از فناوری را با برنامه‌های خرده فروشی، آینه‌های هوشمند، دموهای مجازی و سایر اخبار جدید در فناوری رایج می‌کنند. برای مثال American Apparel یک برنامه تجاری واقعیت افزوده AR را ارائه می‌دهد که به مشتریان امکان می‌دهد بارکد محصولات را در قفسه‌ها اسکن کنند، گزینه‌های بیشتری را مشاهده کنند و نتایج را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به همین ترتیب، Sephora از آینه‌های هوشمند در چیدمان قفسه های فروشگاه استفاده می‌کند تا به مشتریان اجازه دهد محصولات را به طور واقعی نمونه برداری کنند. تکنیک‌هایی از این دست باعث می‌شود که کارهای خرید به تجارب هیجان انگیزی تبدیل شود که مشتریان را ترغیب به خرید و بازگشت به موارد دیگر می‌کند.

علاوه بر این، نمایشگرهای قفسه بندی خرده فروشی که از فن آوری تکمیلی استفاده می‌کنند، به علامت گذاری زیادی احتیاج ندارند و به این ترتیب زیبایی و تمیزی در مینیمالیستی فراهم می‌شود. جزئیات محصول را در یک برنامه خرده فروشی در نظر بگیرید تا فضای قفسه بندی را تمیز کنید و محصولات و تابلوهای اصلی را به عنوان نقاط کانونی باقی بگذارید.

علاوه بر این، آینه‌های هوشمند و برنامه‌های خرده فروشی به مشتریان امکان دسترسی به طیف گسترده تری از محصولات را می‌دهند، حتی در صورت موجود نبودن. این بدان معناست که مارک‌ها می‌توانند موجودی کالا را پایین‌تر و قفسه‌ها را تمیزتر نگه دارند در حالی که هنوز همه محصولات را تبلیغ می‌کنند. مارک‌هایی که این روش را انتخاب می‌کنند باید مطمئن باشند که برای کالاهایی که در فروشگاه موجود نیستند، حمل و نقل رایگان ارائه می‌دهند.

چیدمان قفسه های فروشگاه

از اولویت‌های خریدار برای قرار دادن محصول استفاده کنید

بعضی اوقات، تنظیمات عالی چیدمان قفسه های فروشگاه کافی نیست. شرکت‌ها اکنون به فکر ارتباطات با یکدیگر و تجربه ای هستند که در فروشگاه ایجاد می‌کنند. کارمندان موظفند کلیه قفسه‌ها و نمایشگرها را در زاویه‌های 35 – 40 درجه از یکدیگر قرار دهند تا در زیر نمایشگرهای خارج از مرکز خود، اساس سازمان و تقارن را ایجاد کنند.

علاوه بر این، کارآفرین به ذهن مصرف کننده متوسل شود تا یاد بگیرد چه زیبایی شناسی را دوست دارد و چه چیزی او را از آن دور می‌کند. پس از تحقیق در این باره پاسخ های شگفت آور خاصی پیدا کردند. معلوم شد که بیشتر مشتریان خریدهای درستی دارند. یعنی وقتی بیشتر مردم وارد یک فروشگاه می‌شوند، ابتدا سمت چپ به نظر آن ها می‌رسند، سپس به راست می‌چرخند و از یک الگوی نعل اسب در اطراف فروشگاه پیروی می‌کنند. بازاریابان پیشنهاد می‌کنند برندها با قرار دادن چشم نوازترین نمایشگر خود در سمت چپ در ورودی، از این سرمایه استفاده کنند تا مشتریان را به سمت خود بکشاند.

چیدمان قفسه های فروشگاه

استراتژی چیدمان قفسه های فروشگاه

هنگام طراحی استراتژی‌های چیدمان قفسه های فروشگاه ، بر جایگذاری و فاصله گذاری محصول تمرکز کنید. قرار دادن محصول استراتژیک در برنامه‌های کیفیت قفسه بندی خرده فروشی کلیدی است. بازاریابان همچنین دریافتند که مشتریان به طور متوسط 20 درصد کالاهای فروشگاه را نمی بینند و متوجه آن نمی شوند. برای جلوگیری از محو شدن ذهنیت محصولات برند خود، آن ها را در فضای خالی قفسه بندی کنید. اگر به درستی اجرا شود، قفسه‌ها بسه یا خالی به نظر نمی‌رسند.و سپس آنها به راحتی با ارائه وقفه‌های دیداری به هدایت چشم از طریق قفسه کمک می‌کنند.

استفاده از گیره ها و قلاب ها نیز در قفسه بندی فروشگاه ها کمک بسیاری میکند.

نمایشگر‌ها را با نرم افزار تجاری فروشگاه مدیریت کنید

در حالی که تازه نگه داشتن چیدمان قفسه های فروشگاه برای جذب و حفظ مشتری ضروری است، اجرای ضعیف خرده فروشی در استراتژی حتی می‌تواند بهترین استراتژی‌ها را خراب کند. بنابراین به این نکته نیز دقت کرده و به درستی تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *