مقالات آموزشی

10 روش نحوه رقابت با فروشگاه‌های زنجیره ای

رقابت با فروشگاه های زنجیره ای

رقابت با فروشگاه های زنجیره ای می‌تواند یک کار دلهره آور باشد ، به خصوص اگر تازه وارد این کار شده اید. رقبای شما از قبل دارای مشتری مستقر ، کمپین‌های بازاریابی محکم ، مکان مناسب فروشگاه و پرسنل کاملاً آموزش دیده هستند.

نحوه رقابت با فروشگاه های زنجیره ای چگونه است؟

خوب ، در مورد رقابت با مشاغل بزرگتر ، دو گزینه اصلی وجود دارد: می‌توانید سعی کنید از آنچه آن‌ها انجام می‌دهند تقلید کنید ، یا می‌توانید کارها را متفاوت انجام دهید. هر دو گزینه شایستگی خود را دارند ، بنابراین در این راهنما به ترتیب هر گزینه را بررسی خواهیم کرد. با این کار تمام اطلاعاتی که در مورد نحوه رقابت با فروشگاه های زنجیره ای نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر تصمیم دارید با شرایط بزرگتر با شغل‌های بزرگتری رقابت کنید و می‌خواهید تجارت خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

1.یک حضور آنلاین عالی ایجاد کنید

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی خیره کننده هزینه کمتری نسبت به ساخت یک فروشگاه در دنیای واقعی دارد. از مشاغل کوچک دیگر توصیه بخواهید ، سپس بهترین طراحان وب ، توسعه دهندگان و نویسندگان محتوا را که توانایی خرید آن‌ها را دارید انتخاب کنید. مطمئن شوید که به طور مرتب در توییتر ، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز پست می‌گذارید. به زودی تجارت شما بسیار بزرگتر از آنچه واقعاً است به نظر می‌رسد.

2.به مشتریان اجازه دهید همانطور که می‌خواهند هزینه را پرداخت کنند

پذیرش طیف گسترده‌ای از روش‌های مختلف پرداخت به شما کمک می‌کند تا تجارت شما قابل توجه به نظر برسد. روی یک سیستم POS (نقطه فروش) خوب ، ترجیحاً سیستمی که با نرم افزار حسابداری شما ادغام می‌شود، سرمایه گذاری کنید. این‌ها نیازی به هزینه زیاد ندارند و هوای حرفه ای به تجارت شما می‌بخشند.

اگز شما به تازگی تصمیم گرفته اید که یک فروشگاه زنجیره ای تاسیس کنید خواندن مقاله بهترین رنگ برای فروشگاه زنجیره ای خالی از لطفا نخواهد بود.

رقابت با فروشگاه های زنجیره ای

3.طراحی داخلی مهم است

شما می‌توانید با بودجه کمی ‌فضای فروشگاهی حرفه ای را ایجاد کنید و به رقابت با فروشگاه های زنجیره ای بپردازید. اگر بودجه شما محدود است ، نگاه مینیمالیستی را در نظر بگیرید. به هر حال ، این کار برای شرکت‌هایی مانند اپل مفید بوده است. ایده‌های تازه ای را از مجلات طراحی ، وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های دیگر دریافت کنید.

4.پرزنتیشن

هر کاری که شما انجام می‌دهید باید با بالاترین استاندارد اجرا شود. شما و کارمندانتان باید لباس کافی و مطلوبی داشته باشید ، با مشتری مودبانه صحبت کنید و مفید باشید.

نام تجاری شما باید در همه جا قابل مشاهده باشد ، از جمله روی بسته بندی یا کیسه‌های حامل که به مشتریان خود می‌دهید. همه این تصورات را ایجاد می‌کند که فروشگاه شما بخشی از یک زنجیره بزرگتر است و توانایی رقابت با فروشگاه های زنجیره ای بزرگتر را دارد.

5.بیزنس کوچک می‌تواند زیبا باشد

یک روش جایگزین این است که از وضعیت کسب و کار کوچک خود نهایت استفاده را ببرید. به جای اینکه تظاهر کنید بزرگتر از آنچه هستید ، می‌توانید از اندازه خود فضیلتی ایجاد کنید و آن را به یک نقطه فروش تبدیل کنید.

ممکن است تعجب کنید که چه کسی مایل به خرید از یک خرده فروش کوچک است وقتی که می‌تواند از یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ خرید کند. پاسخ این است: افراد زیادی. این روزها خرید از فروشگاه‌های کوچکتر ، محلی و به سبک بوتیک “جذاب” شده است.

این تا حدی به دلیل تصورات درباره مشاغل بزرگ است که به زودی مشخص خواهد شد. اما همچنین به دلیل طرح‌های حمایت از مشتری و بیمه نامه‌های کارت اعتباری ، خطر خرید از مشاغل کوچکتر کاهش یافته است.

نحوه رقابت با فروشگاه های زنجیره ای باید این باشد که وارد ذهن مشتریان خود شوید و درک کنید که چه چیزی ممکن است در مورد تجارت خرده فروشی کوچک شما را مجذوب خود کند. سپس می‌توانید آن را با بازاریابی هوشمندانه و خدمات خوب به آن ها ارائه دهید.

در فروشگاه خود از استفاده تجهیزات فروشگاهی مانند چرخ خرید فروشگاهی، قاب ها و پایه ها و … غافل نشوید.

10 روش نحوه رقابت با فروشگاه های زنجیره ای

اگر بنا به شرایط خود قصد رقابت با مشاغل بزرگتر را دارید ، باید سریع فکر کنید و اقدام کنید. در اینجا ده نکته برای راهنمایی شما وجود دارد:

  • هنگام پاسخگویی به مشتریان چابک باشید

مانند یک قایق تندرو در مقایسه با یک نفتکش ، با تغییر شرایط بازار ، مشاغل کوچکتر می‌توانند سریعتر از مشاغل بزرگتر حرکت کنند. مراقب علائق و تنظیمات نیاز مشتریان خود باشید در اینصورت قادر خواهید بود نیازهای آن‌ها را پیش بینی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این روابط به صورت دوره ای با مشتریان و چشم اندازها ارتباط بگیرید. در مورد محصول یا خدمات ، فروشگاه و وب سایت خود از آن‌ها نظر بخواهید.

  • قیمت‌های خود را کاهش ندهید

رقابت بر سر قیمت با بازیکنان بزرگ معمولاً فکر بدی است. صرفه جویی در مقیاس به این معنی است که فروشگاه‌های بزرگتر قدرت خرید بیشتری نسبت به شما دارند و می‌توانند قیمت تامین کنندگان خود را پایین بیاورند.

  • با تامین کنندگان خود مذاکره کنید

ممکن است برای رقابت با فروشگاه های زنجیره ای نتوانید قیمت آن‌ها را خیلی پایین بیاورید ، اما می‌توانید در مورد معاملات دیگر مذاکره کنید. به عنوان مثال ، شما می‌توانید طیف وسیعی از محصولات را قبل از خرده فروشان بزرگ در فروشگاه خود تهیه کنید. یا ممکن است برخی از خطوط تولید را به صورت سفارشی برای خود داشته باشید.

  • متفاوت باشید

در برخی از بخش‌های فروشگاه زنجیره ای مهم است که به عنوان فردی باثبات و قابل پیش بینی دیده شوید. از دیدگاه‌های مختلف خود نهایت استفاده را ببرید ، کارمندان خود را درگیر کنید ، یادداشت‌های جانبی را در مطالب بازاریابی خود اضافه کنید. این به افراد کمک می‌کند تجارت شما را به خاطر بسپارند. استفاده از تجهیزات فروشگاهی را نیز فراموش نکنید.

  • تجربه شخصی را ارائه دهید

یکی از راه‌های رقابت با فروشگاه های زنجیره ای این است که با مشتریان خود به صورت فردی معامله کنید. این کاری است که مشاغل بزرگ نمی‌توانند به راحتی انجام دهند. هیچ کس دوست ندارد با یک موجود بی هویت برخورد کند ، بنابراین به شرکت خود شخصیتی بدهید که مشتریان می‌خواهند با آن ارتباط برقرار کنند. به کارمندان خود پاداش دهید زیرا به خلاقیت در مورد چگونگی بهترین خدمت به مشتریان فکر می‌کنند.

رقابت با فروشگاه های زنجیره ای

  • برای کنترل از تکنولوژی استفاده کنید

چند سال پیش مدیریت یک حساب ، موجودی کالا و پول برای برای یک تجارت فروشگاه زنجیره ای دشوار بود. اکنون به لطف نرم افزارهای مبتنی بر cloud که در هر زمان از تلفن‌های هوشمند ، لپ تاپ یا تبلت شما قابل دسترسی است ، بسیار آسان تر شده است. برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود ، نرم افزار حسابداری با کیفیت ، ابزار POS و برنامه‌های مدیریت موجودی را انتخاب کنید.

  • مسئولیت اجتماعی داشته باشید

از سیاست طمع شرکت‌ها برای رقابت با فروشگاه های زنجیره ای آگاه باشید. تجارت بزرگ برای بسیاری از مردم شهرت بدی دارد. تصور اغلب این است که آن‌ها نگرانی در مورد محیط زیست ، فقر ، قانون مالیات و سایر قوانین را نادیده می‌گیرند. حقیقت پشت این باورها هرچه باشد ، آن‌ها می‌توانند به عنوان یک تجارت کوچک به نفع شما عمل کنند.

  • جلب نظر مصرف کنندگان با اخلاق

مشاغل کوچک می‌توانند از بخش بزرگ و در حال رشد بازار که به پایداری ، انصاف و تجارت اخلاقی اهمیت می‌دهند ، در حالی که هنوز سود کسب می‌کنند ، استفاده کنند. به این فکر کنید که محصولی را که می‌فروشید از کجا تهیه می‌کنید و به برچسب زدن محصول که به مشتری نشان می‌دهد چقدر با اخلاق هستید ، فکر کنید.

 

  • بهترین پرسنل را بدست آورید

جذابیت شرکت‌های کوچکتر در مورد کارمندان نیز صدق می‌کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که افرادی را که علاقه مند به تجارت کوچک هستند استخدام کنید. بسیاری از درخشان ترین ذهن‌های جوان می‌خواهند در یک محیط سرگرم کننده ، پر جنب و جوش و چالش برانگیز کار کنند. چنین اتفاقی در یک تجارت کوچک بیشتر از تجارت بزرگ است.

  • بهترین بهره را از کارمندان خود ببرید

کارکنان شرکت‌های بزرگ توسط شغل و حقوقشان هدایت می‌شوند. موفقیت در تجارت برای خودشان اهمیت کمتری دارد ، هرچند هنوز مهم است. کارکنان در مشاغل کوچک تأثیر بسیار بیشتری بر آینده شرکتشان دارند . به برنامه‌های پاداش کارمندان فکر کنید و کارکنان خود را درگیر کنید. آن‌ها باسخت کوشی ، خلاقیت و ایده‌های خوب به شما پاداش می‌دهند و می توانید از این طریق به رقابت با فروشگاه های زنجیره ای بزرگ بپردازید.

یکی از مسائل مهم که در فروشگاه زنجیره ای باید به آن توجه کنید روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای می باشد که ما در این مقاله آن ها را عنوان کرده ایم.

رقابت با فروشگاه های زنجیره ای

کدام روش برای شما بهتر خواهد بود؟

اگر احساس می‌کنید فروشگاه های زنجیره ای بزرگتر را در بازی خودشان پذیرفته اید ، تلاش برای شما هیچ ضرری ندارد. تجارت الکترونیکی مطمئناً رفتار مشاغل کوچک را آسان‌تر کرده است و مانند بزرگترها رفتار می‌کنند.

اما این روزها صداقت ممکن است سیاست بهتری باشد. در حقیقت ، به دلایلی که ما در مورد آن‌ها بحث کردیم ، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند که با مشاغل کوچکتر بهتر از مشاغل بزرگتر برخورد کنند.

اگر استراتژی تجارت شما خوب باشد ، مشتریان حتی بازاریابی شما را برای شما انجام می‌دهند. به عنوان مثال مد را در نظر بگیرید. “من این لباس را از یک فروشگاه بزرگ خریداری کردم” یا این که “من یک مغازه کوچک و دوست داشتنی را پیدا کردم که در یکی از خیابان‌های فرعی جا افتاده است. آن‌ها انواع لباس‌های جالب را دارند.”

  • از اشتیاق خود به نفع خود استفاده کنید

ما روش‌های عملی نحوه رقابت با فروشگاه های زنجیره ای را پوشش داده ایم ، اما یک مورد حیاتی دیگر نیز وجود دارد. بالاتر از هر چیز دیگری ، مزیت بزرگی که شما به عنوان یک مالک مشاغل کوچک دارید ، اشتیاق شماست. شما این کار را به این دلیل شروع کرده اید که نسبت به بخش بازار خود احساس اشتیاق دارید و از کالاهایی که می‌فروشید شناخت و مراقبت دارید.

بنابراین از آن اشتیاق جهت رقابت با فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنید. انگیزه شما برای موفقیت ، عطش شما برای نوآوری ، دانش عمیق شما درباره چیزهایی که می‌فروشید. این ویژگی‌هایی است که به کسب و کار شما برتری بیشتری نسبت به تجارت‌های بزرگ خواهد داد.

مهم نیست که تصمیم دارید مستقیماً رقابت کنید یا از تجارت کوچک خود به نفع خود استفاده کنید. هر گزینه را که انتخاب کنید ، اگر این کار را با اشتیاق انجام دهید ، شانس موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت.

2 دیدگاه در “10 روش نحوه رقابت با فروشگاه‌های زنجیره ای

  1. علی نایینی گفت:

    بسیار عالی بود
    ممنون میشم باز هم روشهایی ارائه کنید
    تشکر

    1. محتوا گفت:

      چشم حتما در آپدیت های بعدی اضافه میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *