مقالات آموزشی

روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای

روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای

روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای: افزایش بازدید و فروش بیشترین چیزی است که فروشگاه‌های زنجیره ای به آن فکر می‌کنند. اما این سوال‌ها باقی مانده است: چگونه می‌توانید خریداران را تحریک کنید و آن‌ها را فریب دهید تا از فروشگاه شما خرید بیشتری کنند؟ محرک‌هایی که باعث می‌شود مردم از شما خرید کنند نه رقبای شما چیست؟

پاسخ این سوالات ساده است، بازاریابی و تبلیغات. هدف شما به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای هرچه باشد ، در اینجا روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای آورده شده است که نه تنها به فروش کمک می‌کند ، بلکه باعث رشد طولانی مدت تجارت شما می‌شود.

انواع روش های تبلیغات فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی انواع مختلفی دارد که در اینجا ما با شما را با چند نوع از انتواع تبلیغات فروشگاهی آشنا خواهیم کرد.

 قیمت پروموشن

واضح است که تخفیف محصولات به افزایش تقاضا کمک می‌کند ، اما یک حد فاصل بین تبلیغات و قیمت گذاری پروموشنال وجود دارد. منطقی است که اگر قصد دارید تعداد زیادی از افراد را به فروشگاه خود بیاورید ، به این مسیر بروید با این امید که مشتریان نه تنها بخاطر معاملات، خرید بیشتری داشته باشند ، بلکه به دلیل خدمات عالی بارها و بارها بازگردند. به همین دلیل اگر می‌خواهید قیمت پروموشنال را تبلیغ کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که چیزی در فروشگاه خود دارید که باعث می‌شود مردم به خرید بپردازند.

Gymboree ، یک فروشگاه زنجیره ایی که لباس بچه‌ها می‌فروشد ، این کار را به خوبی انجام می‌دهد. Gymboree دوست دارد فروش گسترده ای را به صورت آنلاین و آفلاین برای جلب توجه مردم انجام دهد ، اما آن‌ها همچنین مشتریانی را که می‌توانند در فروشگاه خرید کنند خوشحال می‌کنند. کارکنان همچنین مردم را تشویق می‌کنند تا در برنامه وفاداری Gymboree ثبت نام کنند ، که به بازدیدهای مکرر کمک می‌کند.

تبلیغات فروشگاهی

قیمت گذاری پروموشنال نیز از نظر روانی برای مصرف کنندگان جذاب است. یک برچسب فروش قرمز یا زرد ساده روی یک محصول باعث می‌شود مشتریان تصور کنند که کالایی دارای ارزش پیشنهادی بهتری از آنچه ممکن است به جای دیگری برسد است. نشان داده شده است که پایان دادن به یک قیمت در عدد “9” باعث افزایش فروش می‌شود، حتی اگر این دو قیمت مورد بحث 39 دلار و یک قیمت ارزان تر 34 دلار باشد.

در مورد اجرای تبلیغاتی با عبارت “رایگان” مانند “یکی را بخرید ، یکی را رایگان دریافت کنید” یا “ارائه حمل و نقل رایگان” را فراموش نکنید. این تاکتیک تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای بسیار موثر است زیرا مصرف کننده احساس می‌کند واقعاً چیزی را بدون هزینه بدست آورده است ، در حالی که مثلاً در واقع همان پیشنهاد “50٪ تخفیف” است. کلمه “رایگان” در سطح جهانی شناخته شده است ، در حالی که مصرف کنندگان اغلب در تفسیر معنی تخفیف درصدی مشکل دارند.

توجه به برخی نکات در دکوراسیون فوشگاه نیز در جذب مشتری بسیار مهم می باشد. مقاله بهترین رنگ برای فروشگاه زنجیره ای به شما کمک خواهد کرد.

رویدادهای فروشگاه زنجیره ای

شما باید برای بازدید از فروشگاه خود دلیل محکمی ‌در اختیار مردم قرار دهید و داشتن محصولات خوب اغلب کافی نیست. این روزها مردم می‌توانند هر چیزی را به صورت آنلاین سفارش دهند. ‌اما چه چیزی آن‌ها را از درب منزل بیرون می‌آورد؟

خریداران را تشویق کنید تا برای یک رویداد رایگان و تجاری وارد فروشگاه شوند ، جایی که آن ها نه تنها با وسایل وسوسه انگیز محدود که “فقط در فروشگاه‌ها موجود است” بلکه مواردی مانند نمایش محصولات و خدمات نیز احاطه می‌شوند. این رویداد ها می تواند یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای باشد.

Birchbox

  • نگاهی به آنچه Birchbox در SoHo در اوایل سال جاری انجام داد ، بیاندازید. برای بزرگداشت رونمایی از محصول جدید ، Birchbox یک رویداد راه اندازی کرد که در آن خریداران می‌توانند با هزینه 35 دلار یا بیشتر مدل موهای رایگان و 15٪ تخفیف بگیرند. برای هدایت ترافیک فروشگاه‌ها ، Birchbox یک علامت بزرگ در کنار درب تبلیغات این رویداد و پیشنهادات خود نصب کرد.
  • اگر می‌خواهید خریداران آنلاین را به مکان خود جذب کنید ، کوپن‌هایی را ارائه دهید که فقط در فروشگاه قابل استفاده هستند. هنگامی‌که آ نها را از درب خود عبور دادید ، کیف پول آن ها را با خدمات شخصی و رویدادهای سرگرم کننده بیرون بیاورید.
  • ارائه تنقلات هرگز لطمه ای نخواهد زد. باز هم ، Birchbox به عنوان یک مثال عالی در اینجا عمل می‌کند. در همان رویدادی که در بالا به آن اشاره کردیم ، Birchbox از شامپاین استفاده کرد تا مشتریان بتوانند هنگام خرید از آن لذت ببرند.

تبلیغات فروشگاهی

نمایشگرهای نقطه خرید

تحقیقات نشان داده است که بیش از 6٪ از کل تصمیمات برای خرید چیزی در حالی است که مردم در یک فروشگاه مشغول خرید هستند ، بیش از 50٪ از این تصمیمات خرید غیرضروری تلقی می‌شود.

آنچه به شما می‌گوید این است که نمایشگرهای نقطه خرید (POP) – آن نمایشگرهایی که به خوبی طراحی شده اند و در سراسر فروشگاه قرار گرفته اند  یک ابزار بازاریابی و یک روش‌ تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای موثر هستند.

فقط به این فکر کنید که از طریق صف خرید فروشگاه‌های مواد غذایی خود عبور کنید و همه مجلات ، آب نبات و سایر اقلام ارزان قیمت را که فقط منتظر پرتاب شدن در سبد خرید خود هستند ، ببینید. شما قصد خرید آن‌ها را نداشتید ، اما از آن‌جا که آن‌ها در آن‌جا هستند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند ، شما تصمیم به خرید می‌گیرید.

نمایشگرهای POP خود را به طور استراتژیک در سراسر فروشگاه خود و در طول مسیر برای تسویه حساب قرار دهید تا این خریدهای انگیزه را تشویق کنید.

تبلیغات فروشگاهیاز فیس بوک استفاده کنید

اگر بودجه تبلیغات دیجیتال دارید فیس بوک را در نظر بگیرید. گذشته از داشتن پایگاه کاربر عظیم (به عنوان مثال ، 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه) ، تحقیقات نشان داده است که 29٪ از خریداران آنلاین احتمالاً مارک تجاری خود را در فیس بوک دنبال می‌کنند.

Insights فیس بوک به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را به گروه‌های خاصی از افراد در مکان‌های خاص هدایت کنید و بخش مخاطب متمرکز ایجاد کنید. اگر استعداد ویدیو دارید ، بدانید که فیلم‌های Live Facebook 300٪ بیشتر از ویدیوهایی که زنده نیستند و Facebook بیش از 8 میلیارد بازدید روزانه از ویدیو دارند ، مشاهده می‌شود.

برنامه‌های وفاداری را به حداکثر برسانید

این یک واقعیت مشهود است که برای جذب مشتری جدید حداقل پنج برابر بیشتر از هزینه حفظ مشتری قدیمی‌ لازم است و احتمال فروش به مشتری موجود 60-70٪ است ، در حالی که احتمال فروش برای مشتری جدید 5-20 است. این اعداد به شما می‌گویند که به حداکثر رساندن این رابطه یکی از بزرگترین روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای شماست و یک راه آسان برای انجام آن از طریق یک برنامه وفاداری است.

یکی از مهمترین تجهیزاتی که جهت آسایش مشتریان می بایست در فروشگاه ها موجود باشد ترولی فروشگاهی است.

هدف یک برنامه این است که نه تنها آن مشتری‌ها را حفظ کند ، بلکه باعث می‌شود آن‌ها حس کسب امتیاز و رسیدن به ردیف VIP بعدی را به یک تجربه هیجان انگیز و منحصر به فرد تبدیل کنند.

با روش‌هایی که مشتریان می‌توانند امتیاز کسب کنند خلاق باشید ، مانند ارائه پاداش مضاعف در روز تولد ، که این یک مزیت اضافی را برای تجربه شخصی شما فراهم می‌کند.

همچنین با جوایز خود خلاق باشید ، مانند برنامه Sephora’s Beauty Insider. این برنامه جوایز کلاس جهانی دارای تجارب موبایل ، طبقه VIP و جوایز انحصاری است.

وقتی مشتریان به ردیف برتر برنامه Sephora می‌رسند ، به آن‌ها دسترسی منحصر به فرد به محصولات جدید داده می‌شود. به دلیل آن پاداش فراموش نشدنی ، مشتریان انگیزه عضویت و گذراندن وقت در Sephora را دارند.

روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای

احساس فوریت ایجاد کنید

آن خریدهای تکانه ای که درباره آن‌ها صحبت کردیم را به خاطر می‌آورید؟ بیشتر آن‌ها به دلیل احساس فوریت مانند “برای مدت زمان محدود!” یا “آخرین موجودی” هنگامی‌که فوراً به پیام‌های بازاریابی خود القا می‌کنید ، مشتریان فشار را احساس می‌کنند و احتمالاً خرید غیرقانونی دارند.

مطمئن باشید مشتریان احساس می‌کنند که از نظر زمان و موجودی محدود هستند و اگر اکنون آن را خریداری نکنند ، در آینده دیگر فرصت مشابه نخواهند داشت. تا زمانی که نام تجاری شما پیام مشخصی با یک بازه زمانی مشخص داشته باشد ، این اضطرار بیشتر اوقات آن‌ها را به خرید وا می‌دارد.

تبلیغات فروشگاهی

از نظر محلی مرتبط باشید

حدود 88٪ از مشتریانی که به دنبال نوعی فروشگاه های محلی از طریق تلفن همراه تماس می‌گیرند یا در عرض 24 ساعت به آن جا می‌روند ، به شما می‌گوید حتی اگر بیشتر از یک بازار آنلاین استفاده می‌کنید ، باید بر روی آنچه در خارج از فروشگاه شما قرار دارد تمرکز کنید.

افراد احساس اجتماعی و تعلق را دوست دارند ، بنابراین اگر نام تجاری شما با آنچه که به دنبال آن هستند همسو شود ، از لحاظ عاطفی بیشتر به سمت تجارت شما جلب می‌شوند.

بنابراین این را در روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای خود بگنجانید. آوردن نام شما در آنجا می‌تواند از طریق هدف گذاری جغرافیایی در سیستم عامل‌هایی مانند Google AdWords ، Youtube ، Facebook ،Twitter و غیره با ارائه محتوا به کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی وی انجام شود. همچنین مطمئن شوید که کپی و تصویربرداری از مطالب بازاریابی شما منعکس کننده صحنه محلی است.

به عنوان مثال، تبلیغات ویژه ای که در یک پارک محلی گرفته می‌شوند یا این واقعیت را که یک محصول محلی را می‌فروشید برجسته می‌کنند. این یک رابطه عاطفی با مشتری ایجاد می‌کند ، مشتری پس از آن احساس می‌کند که در خانه شما در خانه است.

شما همچنین باید از نظر ایمیل در بازاریابی ایمیل خود مرتبط باشید. برای مثال New York & Company ، نقشه ای از نزدیکترین فروشگاه‌های NY&C را در پایین ایمیل‌های خود نشان می‌دهد تا به مشترکان یادآوری کند که از کجا می‌توانند فروشگاه‌های محلی را پیدا کنند.

روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای

از بازاریابی مجدد هوشمند استفاده کنید

بازاریابی مجدد هوشمند از دیگر تبلیغات فروشگاهی است. بنابراین شما محصولات و خدمات خود را برای مشتریان به بازار عرضه کردید و آن‌ها خرید کردند که بسیار عالی است. اما عدم مراجعه مجدد و بازاریابی مجدد محصولات و خدمات خود به مشتریان ، صرفاً هدر دادن پول است.

در حقیقت ، 75٪ از مصرف کنندگان بیشتر از فروشگاه زنجیره ایی خرید می‌کنند که آن‌ها را با نام تشخیص دهد ، گزینه‌هایی را براساس خریدهای گذشته پیشنهاد کند یا از تاریخچه خرید آن‌ها اطلاع داشته باشد.

بازاریابی مجدد به شما امکان می‌دهد به مشتریان یادآوری کنید که آن‌ها محصولات شما را قبلاً خریداری کرده اند و آن‌ها باید محصولات شما را دوباره خریداری کنند.

مشکل این است که افراد مشغول هستند و اگر یادآوری نکنید ممکن است فراموش کنند که چقدر تجربه آن‌ها با شما مثبت بود و یادآوری آن‌ها فشار آور نیست بلکه سودآور است.

به عمر محصول خود فکر کنید و اینکه چه زمانی مصرف کننده در حال اتمام است و به دیگری احتیاج دارد. اگر شستشوی صورت می‌فروشید ، دو ماه پس از خرید به آن‌ها یادآوری کنید.

اگر شمع می‌فروشید ، یک ماه خوب بگذارید یا همین حدود. همچنین دانش آن را داشته باشید که کدام محصولات مکمل یکدیگر هستند و بر اساس خریدهای قبلی رشد بیشتری داشته باشید. ممکن است آن مشتری که شمع خریداری کرده مقداری اسپری اتاق معطر یا یک بطری لوسیون برای شستشوی صورت دوست داشته باشد.

اگر شما صاحب یک فروشگاه هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله انبار گردانی فروشگاه‌های زنجیره ای را نیز مطالعه نمایید.

نکته آخر

اگرچه این روش‌های تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره ای و تبلیغات فروشگاهی خوب هستند ، اگر تلاش خود را پیگیری نکنید و آنچه را که مفید است ، تجزیه و تحلیل نکنید ، موثر نخواهد بود. در یک دنیای کامل فروشگاه زنجیره ای ، سیستم POS شما باید به شما امکان دهد کدهای ردیابی و تخفیف را به برخی محصولات خاص اختصاص دهید.

سپس می‌توانید به سادگی گزارشی تهیه کنید تا ببینید از زمان آغاز به کار کمپین چقدر خوب عمل کرده اید. همچنین تعیین جدول زمانی برای فعالیت‌های شما مهم است. این به شما کمک می‌کند ببینید که چقدر به طور موثر از وقت و تلاش خود استفاده می‌شود، به هر حال ، وقت طلا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *