مقالات آموزشی

چگونه فروش خود را افزایش دهیم

چگونه-فروش-خود-را-افزایش-دهیم-؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر صاحب یک فروشگاه یا سوپرمارکت بودید چه کا‌رهایی باید انجام می‌دادید تا یک فروشگاه پردرآمد داشته باشید؟ ما می‌خواهیم در این مقاله به شما کمک کنیم تا بدانید چگونه از فروشگاه خود بهترین سود و فروش را داشته باشید و چگونه فروش خود را افزایش دهیم ، پس همراه ما باشیم.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای

همان‌طورکه می‌دانید امروزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیادی وجود دارند که فعالیت می‌کنند ولی کدام یک از آنها توانسته‌اند به فروش و سود قابل قبولی رسیده باشند؟ چگونه یک فروشگاه می‌تواند درزمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موفق واقع شود؟

فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای معمولا براساس یک الگو و قوانین مطابق با این صنعت رفتارمی‌کنند تنها فرقی که می‌توانید دراین فروشگاه‌ها پیدا کنید، این است که هر فروشگاه دارای یک بخش مدیریت است که این بخش می‌تواند عامل موفقیت یا ورشکستگی یک فروشگاه باشد.

مدیرمی‌تواند براساس ایده‌ و نظرهای خود فروشگاه را به یک فروشگاه پردرآمد تبدیل کند.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم ؟ راه‌های افزایش فروش فروشگاه‌

  • استفاده از باجه‌های حسابداری
  • مشتری مداری و کسب رضایت آنان
  • تخفیف‌ گذاری به‌صورت هفتگی
  • برند‌ سازی
  • فروش اینترنتی
  • شناسایی هدف اصلی فروشگاه
  • کیفیت محصولات

اگربخواهیم به یک مورد دیگرهم اشاره کنیم، تبلیغات یکی ازمهم‌ترین عوامل موفقیت یک فروشگاه می‌تواند باشد. تبلیغات علاوه‌ برتاثیری که برروی فروش محصولات یک فروشگاه می‌گذارد موجب آن می‌شود که مشتری بیشتری جذب آن فروشگاه شوند و ازآن بازدید کنند.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم

یک فروشگاه باید چگونه باشد تا فروش بیشتری داشته باشد

اولین چیزی که شما را جذب یک فروشگاه می‌کند ظاهر و زیبایی و نظافت آن فروشگاه است. با توجه به این ضرب المثل که گذشتگان می‌گفتند (عقل مردم در چشمشان است) نظافت و زیبایی یک فروشگاه مهم‌ترین اصل می‌تواند به شمار بیاید.همیضشه سعی کنید تمام لوازم فروشگاه خود مثل گیت فروشگاهی ، چرخ خرید فروشگاهی ، قفسه ها و اتیکت ها را تمیز و زیبا نگه دارید.

فروشگاه‌ها علاوه برنظافت، باید درچیدمان و قفسه‌بندی محصولات خود نیز حاسیست لازم را داشته باشند. همچنین باید از رنگ‌هایی استفاده کنند که برای مشتری جذاب‌تر است و سبب می‌شود مشتری را به خرید بیشتر ترغیب نماید. استفاده ازمحصولات باکیفیت و با برندهای معروف که در بازار، هم باعث فروش و سود بیشتر محصول می‌شود هم تبلیغ مناسبی برای آن محصول شده است.

امکان بررسی محصولات از نزدیک و مقایسه آنان با یکدیگر موجب خرید با رضایت مشتری می‌شود، به خاطر همین مورد بیشتر مشتریان حس بهتری نسبت به خرید حضوری دارند تا خریدهای آنلاین و غیرحضوری.

برای آشنایی بیشتر با راه های افزایش فروش مقاله خطاهایی در قفسه بندی را نیز مطالعه نمایید.

چه عواملی موجب فروش بیشتر محصولات می‎شود

فروش یک محصول نقش به‌سزایی را در یک فروشگاه ایفا می‌کند، به‌طوری که اگر محصولات یک فروشگاه به اندازه کافی نباشد یا قیمت‌های زیادی داشته باشند باعث می‌شود آن فروشگاه مشتری‌های خود را از دست بدهد و با ورشکستگی رو‌به‌رو شود. همیشه این را به یاد داشته باشید که اعتماد مشتریان به فروشگاه شما بزرگترین موفقیت را می‌تواند به ارمغان بیاورد، همین مطلب ساده باعث عملکرد بسیارمثبتی بر فروش محصولات شما خواهد شد.

همیشه خود را جای مشتریان خود بگذارید و فکرکنید که آنان از یک فروشگاه چه توقعاتی دارند وهمان‌ها را برآورده کنید. هیچ وقت سعی نکنید مشتریان خود را گول بزنید یا باعث نارضایتی آنان شوید. این نکته را به یاد داشته باشید، همیشه وضعیت رقبا خود در زمینه شغلی خود را بررسی کنید یا از آنان برای فروش محصولات خود مشاوره بگیرید.

ازافراد با تجربه درکار فروش محصولات و مشاوره به مشتریان کمک بگیرید، زیرا این کاربه فروش یک محصول بسیار کمک می‌کند و مشتری با اطلاعات کامل‌تری آن محصول را خریداری خواهد کرد.

چگونه فروش خود را افزایش دهیممحصولات و خدمات خود را طبقه‌بندی کنید

سعی کنید برای فروش محصولات خود ترفند‌های مناسبی را بلد باشید تا بتوانید محصولات خود را به بهترین نحوه ممکن به فروش برسانید.

یکی از این نکات که می‌توان به آن اشاره کرد، طبقه بندی محصولات خود در فروشگاه است. به طور مثال اگر بخواهیم محصولی بیشتر مورد توجه قراربگیرد آن را درابتدا فروشگاه و درطبقات اول قراردهیم تا  برای مشتریان جذاب‌تر باشد و توجه بیشتری را به خود جلب نماید.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم ؟ عوامل موثر برفروش محصولات

عوامل موثر برفروش محصولات عبارت اند از :

  • بسته بندی محصولات
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • مرغوب بودن محصول

امروزه اگر بخواهیم یک فروشگاه پرسود و پررونق داشته باشیم، باید علاوه براینکه مشتریان حضوری وارد فروشگاه می‌شوند و محصولات خود را می‌خرند، یک سری از افراد این امکان را ندارند که خرید خود را حضوری انجام دهند و شما باید به عنوان یک مدیرموفق یک سایت اینترنتی برای فروشگاه خود داشته باشید تا افراد بتوانند اینترنتی محصولات شما را بخرند. این روش کمک بسیارموثری برفروش محصول دارد.

کسب وکار اینترنتی امروزه علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. افراد خیلی راحت محصول خود را سفارش می‌دهند و دیگر نگران سختی‌ها و مشکلات خرید حضوری نیستند.

خریداران خود را بشناسید

همانطور که می‌دانید خریداران، مهم‌ترین رکن اصلی فروش یک محصول است. همیشه خریداران و مشتریان خود را بشناسید و با آنان آشنا شوید. به طور مثال خریداران دائمی و ثابت خود را بشناسید. برای مشتریان ثابت تخفیف‌های مناسبی قرار دهید تا افراد دیگرهم وسوسه شوند و بیشترازشما خرید کنند تا در لیست مشتریان دائمی و ثابت شما قراربگیرند.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم

فروش اینترنتی چه تاثیری بر فروش محصولات می‌گذارد

همان‌طور که پیش‌ترگفتیم فروش اینترنتی محصولات نقش بسیارمهمی را می‌تواند برای فروش محصولات ایفا کند. شما درسایتی که برای فروشگاه خود درست می‌کنید این امکان را به مشتریان خود می‌دهید که به صورت اینترنتی از قیمت و محصولات موجود در فروشگاه شما باخبرشوند و درهر زمان که بخواهند بتوانند خرید خود را از سایت انجام دهند.

برای آشنایی بیشتر با فروش اینترنتی مقاله بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان به شما کمک خواهد کرد.

راه کار‌های مناسب برای فروش بیشتر

اگر بخواهید یک فروشگاه موفق و پرکسب و کاری داشته باشید باید علاوه برایده‌های جدید که ارائه می‌دهید به فکر کارمندان و مشتریان خود باشید. برای اینکه همیشه یک فروشگاه با محیطی شاد و دل‌انگیز را محیا کنید باید به کارکنان خود توجه مناسبی داشته باشید. آنان را به‌ کارودرآمد بیشترتشویق کنید و بیشترسعی کنید از کارمندان با‌ذوق و با‌انگیزه استفاده کنید.

مشتریان خود را با تخفیف‌ها و قرعه کشی‌های متنوع شگفت زده کنید تا موجب فروش بیشترمحصولات فروشگاه شود وهمچنین افراد بیشتری را به خود جذب کند. برای فروشگاه خود صندوق انتقادات و پیشنهادات را فراهم کنید تا هرکسی پیشنهاد یا انتفادی داشت بتواند راحت آن را بیان کند و این مورد موجب پیشرفت فروشگاه می‌شود.

اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید این نکات را رعایت کنید. با معرفی مقاله چگونه فروش خود را افزایش دهیم به دوستان خود ما را حمایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *